Toon posts:

OneDrive +100 opgezegd. Automatisch terug naar 5GB?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• rob_001
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-10-2020
Mijn schoonvader had onedrive in gebruik met een 100GB abonnement. Omdat hij daarvan maar 2,5GB in gebruik had leek me dat niet handig. Ik heb daarom het abonnement opgezegd in de veronderstelling dat hij daarna automatisch terug gaat naar de gratis 5GB.

Hij heeft echter een mail ontvangen met de volgende tekst:
Je abonnement op OneDrive +100 verloopt op zaterdag 21 november 2020. Verleng je abonnement uiterlijk zaterdag 21 november 2020 om een mogelijke onderbreking van de service te voorkomen.

Zou het toch goed komen? Met andere woorden: gaat het abonnement na 21 november automatisch over naar een 5GB account of is hij na 21 november zijn data kwijt?

Beste antwoord (via rob_001 op 26-10-2020 07:57)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Je data ben je niet kwijt.
Je valt terug in je standaard profile. En als je toch meer storage hebt, dan blijft ook dat leesbaar.
Je kan dan verder niets aanpassen uploaden tot je opgeruimd hebt of storage bij koopt.

Je onedrive account zelf word volgens mij pas weggegooid naar lange tijd niet gebruikt te zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je data ben je niet kwijt.
Je valt terug in je standaard profile. En als je toch meer storage hebt, dan blijft ook dat leesbaar.
Je kan dan verder niets aanpassen uploaden tot je opgeruimd hebt of storage bij koopt.

Je onedrive account zelf word volgens mij pas weggegooid naar lange tijd niet gebruikt te zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-03 21:10

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Zijn hier ook users die de 15GB verlengen hebben uit 2016 en vervolgens hebben geupgrade met 100gb à 2 eu/p maand?

Hoeveel GB hebben jullie nu in je account? 100GB of 115GB?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heb het niet gedaan.
Maar je krijgt totaal 100gb denk ik.
Niet 100gb er bij.

Zo is het iig bij google

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

DarkSide schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:58:
Heb het niet gedaan.
Maar je krijgt totaal 100gb denk ik.
Niet 100gb er bij.

Zo is het iig bij google
Dank voor je antwoord.

Zie dit e-mailbericht van:

Van: Microsoft OneDrive [mailto:onedrive@microsoftemails.com]
Verzonden: donderdag 21 april 2016 2:35
Aan: ******@euronet.nl
Onderwerp: Belangrijke wijzigingen in OneDrive
Belangrijke wijzigingen in OneDrive

Zoals u weet zal de hoeveelheid opslagruimte voor de meeste OneDrive-accounts wijzigen van 15 GB naar 5 GB. U hebt eerder aangegeven dat u de gratis opslagruimte van 15 GB wilt behouden (evenals de 15 GB bonus bij uw camera-album, indien van toepassing).* Uw account zal daarom niet door deze wijzigingen worden getroffen.
We verontschuldigen ons voor het ongemak dat deze wijzigingen kan hebben veroorzaakt. Met behulp van de feedback van onze gebruikers doen we er alles aan om OneDrive tot de best mogelijke optie te maken voor iedereen die productief is en meer wil doen.
Bedankt dat u OneDrive gebruikt.
– Het OneDrive Team

* Deze opt-in aanbieding is beëindigd op 31 januari 2016.

Deze updates hebben alleen betrekking op uw persoonlijke OneDrive-account. OneDrive-accounts via werk of school vallen er niet onder.

U ontvangt deze e-mail om u te informeren over een belangrijke wijziging in OneDrive.

Microsoft respecteert uw privacy. Voor meer informatie kunt u onze Privacyverklaring inzien.

Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052
Ik had dus een 15GB onedrive ipv 5GB en die had ik tot op de dag van 30 maart 2021. De dag van aankoop van 100GB

Ik had dus 115GB verwacht te krijgen. Ipv heb ik 100GB en 10GB samsung bonus gekregen. Dus heb nu maar 110GB waar ik 125GB zou verwachten ivm de samsung bonus.

Heb hier een mail overgestuurd en krijg een raar antwoord terug dat het is gelinkt aan een @outlook.com account.

Die informatie klopt niet, want ik heb al een Microsoft Account / Windows Live ID sinds ja wat zal het zijn.... uit de tijd van Windows 95 volgens mij met MSN messenger (voorloper Skype), wat is gelinkt aan @euronet.nl wat ik nog steeds gebruik. Ook de bevestiging van de betaling van de 100GB aan microsoft is daarop binnen gerold echter via https://account.live.com/names/manage stond het outlook account als main account geregistreerd en niet meer mijn euronet e-mailadres.

Het lijkt dus dat het een bug is bij Microsoft dat er nu ineens geen link meer bestaat naar de 15GB onedrive behouding, zoals in de e-mail van 21 april 2016 bevestigd door Microsoft. En heb dit gerapporteerd aan hun helpdesk.

Ben hier een Ticket overgestart en krijg echt lousy / gebrekkige nederlandse berichtjes terug. Nu heb ik zojuist een relaas hierover terug gestuurd in het Engels ipv Nederlands met de vraag dit te escaleren naar een Microsoft Collega die gemachtigd is hier naar te kijken en die 15GB te herstellen, ben benieuwd wat mij na de Pasen zal brengen :+

Nu hoor ik graag of er meer mensen met die 15GB behouding zijn uit 2016 hebben en ineens ook die 15GB nu kwijt lijken te zijn, na aankoop en/of nog steeds 15GB hebben en nooit hebben geupgrade.

Ik ben namelijk benieuwd nu, als ik op zou zeggen of ik dan terugval naar 15GB of slecht 5GB.
Het is nergens meer in mijn Microsoft Account te vinden ook niet bij https://onedrive.live.com/?v=managestorage dat ik 15GB heb. En heb nu ook een bevestiging van hun support dat ik 5GB zou hebben op mijn main @outlook.com account en gaan ze voorbij aan mijn Windows Live ID zegmaar wat eigenlijk mijn main account hoort te zijn.

Hoor graag of er Tweakers zijn met de 15GB verhoging tot op de dag van vandaag en wat er nu exact staat bij jullie onder https://onedrive.live.com/?v=managestorage

Want dat is bij mij helaas nu dus weg ivm de aankoop van 100GB.

[Voor 12% gewijzigd door lSltAlKeR op 04-04-2021 12:19]

Speedtouch freak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cobo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-03 17:09

cobo

I’m not make it, I create it

@lSltAlKeR bij mij staat dit er met Microsoft 365 abonnement

Ik hoop dat je hier iets mee kunt

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

cobo schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:28:
@lSltAlKeR bij mij staat dit er met Microsoft 365 abonnement
[Afbeelding]
Ik hoop dat je hier iets mee kunt
Thx,

Ik denk dat er bij mij ook eerst iets van Loyaliteit bonus heeft gestaan. En daar ben ik naar opzoek,
naar gebruikers die in 2016 ook een mail hebben gekregen en nog niet hebben geupgrade maar nog steeds 15GB gratis hebben ipv 5GB zonder 365 en/of Onedrive 100GB betaalde upgrade.

Speedtouch freak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:00
Bedoel je zoiets?

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Tnx

Precies ja.... nu vraag ik mij af wat er dus bij mij heeft gestaan. Ik had 15GB en ik heb volgens mij ook de Loyaliteit en camera bonus gehad en 2 jaar lang samsung 100GB en die 2 jaar 100GB is bij mij verlopen en dacht dus ik schaf maar aan voor die 2eu per maand.

Ik vind onedrive opzich wel handig en aangezien ik al 40GB in me box had zitten en ik er anders niet meer bij kon heb ik maar geupgrade, echter ben ik nu wel de extra's kwijt.
Schijnt te maken te hebben als ik microsoft mag geloven dus dat ik een e-mail met outlook.com als main adres heb gekoppeld.

Heb jij ook in 2016 die mail gehad? van dat je niet terug zou vallen naar 5GB?

Speedtouch freak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:00
@lSltAlKeR Ja, dezelfde mail heb ik ook gehad:
Important changes to OneDrive
As you know, the amount of storage that comes with most OneDrive accounts is changing from 15 GB to 5 GB. You previously confirmed your desire to keep your 15 GB of free storage (and the 15 GB camera roll bonus if you have it).* As a result, your account will not be affected by these changes.
We want to apologize for any inconvenience these changes may have caused you. We listened to our users’ feedback, and we are committed to making OneDrive the best option for people who want to be productive and do more.
Thank you for using OneDrive.
– The OneDrive Team
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee