“Identieke" hoekbank gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 22:25
Hoi allemaal,

Na 4 meubelboulevards geven ik en mijn vriendin het op. Wij hebben bij loods5 een poosje terug deze bank gezien: https://lanterfant.eu/product/hoekbank-links-romae-grijs/#
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cvx3XqX/bank2.jpg

Zit heerlijk, fantastisch lig stukje en ziet er top uit. Nu is die bank 3.10m breed, wat wij teveel vinden voor onze woonkamer. Bank mag maximaal 2.70m~2.80m breed zijn.

Is er iemand hier die een soort gelijke bank kent of heeft gezien?! :9

[ Voor 9% gewijzigd door ScreamGT op 25-10-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
en bij loods5 niet meer te verkrijgen dan?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Niet in de juiste breedte vermoed ik. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Pizzaman schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:54:
Niet in de juiste breedte vermoed ik. :-)
ja maar niet dat er ineens een kleinere spontaan op internet staat haha

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 22:22
Zo een soort bank koop je toch overal ?
Die kan je toch ook gewoon “op maat” bestellen ?

Wat is er zo speciaal aan deze bank ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom is dit topicwaardig? Als je bij de leverancier (Lanterfant) navraagt of die bank ook in een maatje kleiner te krijgen is dan weet je toch al vrij snel het antwoord? Als dat niet het geval is dan moet je verder zoeken heh...

-edit-
Even via Google Afbeeldingen verder zoeken, misschien is zoiets ook goed?

[ Voor 58% gewijzigd door Enforcer op 25-10-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
wd200 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:59:
Zo een soort bank koop je toch overal ?
Die kan je toch ook gewoon “op maat” bestellen ?

Wat is er zo speciaal aan deze bank ?
Oh ja? Nou, kom maar door met die linkjes! :9 . Hoe deze er uit ziet, de zitting. Het "relax" stuk wat lekker breed is. De stof die goed aanvoelt. En neen, deze is niet op maat te bestellen. Heb uiteraard Lantefrant ook al benaderd, geven aan dat dit model niet aanpasbaar is.
Enforcer schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:01:
Waarom is dit topicwaardig? Als je bij de leverancier (Lanterfant) navraagt of die bank ook in een maatje kleiner te krijgen is dan weet je toch al vrij snel het antwoord? Als dat niet het geval is dan moet je verder zoeken heh...

-edit-
Even via Google Afbeeldingen verder zoeken, misschien is zoiets ook goed?
Waarom niet? Er zijn hier duizenden mensen, dus wellicht is iemand een soort gelijke bank tegengekomen. Volgens mij is dit niet verboden, toch? Tevens lijkt die karwei bank er totaal niet op, maar dat was je zelf waarschijnlijk ook wel opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ScreamGT schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:21:
Waarom niet? Er zijn hier duizenden mensen, dus wellicht is iemand een soort gelijke bank tegengekomen. Volgens mij is dit niet verboden, toch? Tevens lijkt die karwei bank er totaal niet op, maar dat was je zelf waarschijnlijk ook wel opgevallen.
Omdat een bank voor ieder persoon verschillend ligt/zit/zijn-haar smaak is, dan kan je beter 'het-grote-banken-topic-showcase' openen...Wij kunnen dat toch voor jou niet bepalen?

Maargoed, heb je de leverancier al benaderd?

[ Voor 4% gewijzigd door Enforcer op 25-10-2020 16:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ScreamGT
Enforcer schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:23:
[...]

Omdat een bank voor ieder persoon verschillend ligt/zit/zijn-haar smaak is, dan kan je beter 'het-grote-banken-topic-showcase' openen...Wij kunnen dat toch voor jou niet bepalen?
Zucht.. maak er niet zo'n issue van. Er zijn ook topics waar men vraagt wat voor een TV meubel er op een bepaald plaatje staat. Daar verschillen toch ook smaken in? Bevalt het je niet, reageer dan ook niet. Ik vraag letterlijk of ik geholpen kan worden met het zoeken naar een soortgelijke bank op het plaatje, whats the big deal.

EDIT; lezen, dat heb ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Titel even aangepast.
Ik geef het nog een kans, maar ik denk dat je zelf toch op zoek moet naar de ideale bank.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Teruggaan naar Loods 5 en even aan de onderkant kijken wat het merk is, dat zoekt een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Bij de meeste gerenomeerde zaken kan je een bank gewoon zelf samenstellen. Wij hebben recent bij Montel een nieuwe "hoekbank" in U-opstelling besteld, geconfigureerd met onze wensen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
redfoxert schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:02:
Bij de meeste gerenomeerde zaken kan je een bank gewoon zelf samenstellen. Wij hebben recent bij Montel een nieuwe "hoekbank" in U-opstelling besteld, geconfigureerd met onze wensen.
Hebben jullie dit gedaan n.a.v. een bank die in de showroom stond? Of volledig zelf laten ontwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

redfoxert schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:02:
Zit dan wel ander prijskaartje aan. maar budget is niet aangegeven door TS.

@ScreamGT Informeer bij deze aanbieder naar ander formaat, evt via fabrikant

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 25-10-2020 17:15 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
ScreamGT schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:06:
[...]
Hebben jullie dit gedaan n.a.v. een bank die in de showroom stond? Of volledig zelf laten ontwerpen?
Naar aanleiding van een bank in de showroom. Niet letten op de kleuren die in de showroom staan, gewoon gaan zitten en voelen of het lekker zit, dat hebben wij gedaan in ieder geval. Daarna een stofje en de uitvoering samen met een adviseur bij elkaar gezet. De afmetingen van onze woonkamer daar natuurlijk in ogenschouw genomen. Bij de meeste banken liggen soort van klappers met magneetjes waarmee je zelf al een soort van opstelling bij elkaar kan schuiven.
Hackus schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:14:
[...]

Zit dan wel ander prijskaartje aan. maar budget is niet aangegeven door TS.

@ScreamGT Informeer bij deze aanbieder naar ander formaat, evt via fabrikant
Tjah ... prijskaartje. Bij de buren, Goossens, was de bank die we het lekkerst vonden zitten 2 keer zo duur met ongeveer dezelfde specificaties :)

Aan de andere kant, je hoopt dat een bank toch wel een jaartje of 10 mee gaat. Onze huidige bank was niet eens zoveel goedkoper dan die we nu besteld hebben maar heeft het uiteindelijk maar 7 jaar volgehouden. Dat was een "prefab" bank van de Wehkamp, doen we dus ook niet meer :P

[ Voor 11% gewijzigd door redfoxert op 25-10-2020 17:26 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48

RedFox

Heb je een OV ofzo?

https://www.bol.com/nl/p/...lyester/9200000116689936/
https://www.leenbakker.nl...dalston-rechts-lichtbruin
Zoiets? Googlen op vergelijkbare afbeeldingen helpt je misschien verder.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperjansen
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-05 11:30
Ik heb zelf bij deze zaak een bank gekocht, ze hebben een showroom in Amsterdam. Dit model lijkt wel op wat jij zoekt:
https://www.made.com/nl/l...nks-vintage-blauw-fluweel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
jasperjansen schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:20:
Ik heb zelf bij deze zaak een bank gekocht, ze hebben een showroom in Amsterdam. Dit model lijkt wel op wat jij zoekt:
https://www.made.com/nl/l...nks-vintage-blauw-fluweel
Ziet er goed uit, thanks! :) Ben a.s. weekend in Damsko, wellicht even een bezoekje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 19:08
Misschien kan je hier wat vinden https://www.meubella.nl/w.../hoekbanken-stof.html?p=1

Heb zelf de Destiny en die zit prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gestopt met het echt letten op leuke banken. 10 jaar geleden een iets duurdere bank gekocht en achteraf hebben we daar spijt van. Prima bank, maar ik had achteraf liever na 5 jaar weer iets anders gekocht.

Ik zie een bank nu echt als iets waar je toevallig een keer in een aanbieding tegenaan loopt. Zwager van me doet dat al langer en die heeft nu een bank uit de aanbieding van een of andere bouwmarkt. Top bank en kostte geen drol. En als je hem dan na 4 jaar zat bent, geef je hem weg en koop je wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavink89
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:16
Wat misschien ook een optie is, is om deze bank te kopen en maar een goede meubelstoffeerder te gaan en hem aan te laten passen. Waarbij je bijvoorbeeld 40cm vanaf de rechterkant kant af kan laten halen. Dan wel de twee kussen in de rugleuning beide aan laten passen, zodat die gelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Aangezien ik in het bezit ben van een stel destructieve katten en ook nog eens klein behuisd ben, ben ik na wat zoekwerk uitgekomen bij https://www.hb-lifestylecollection.nl/zitmeubel-op-maat/ (vooral omdat zij ook adverteerden met huisdierbestendige materialen).

De "showroom" is klein met een aantal basismodellen waarop jij je bank kunt baseren en vervolgens echt tot op de centimeter kunt laten maken. Poten, stof, afwijkende afmetingen, zitcomfort, alles is mogelijk.

Mijn bank is inderdaad precies geworden zoals ik hem graag wilde.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:51
Hier een link naar een vergelijkbare item als in TS van het bedrijf waar mijn banken ook gemaakt zijn.

https://www.het-anker.nl/...anden/pittsburgh.7832.pdf

Er kunnen diverse opties geselecteerd worden, dus ook halve en hele tussenstukken, dus je kan je bank zo laten maken als je wil. Er staan ook andere modellen op de site zelf.

Mijn ervaring tot nu toe met mijn banken dat ze het lang uithouden (4 en 14 jaar geleden aangeschaft), alhoewel ik de indruk heb dat de kwaliteit van de bekleding van de nieuwe iets minder is voor de prijscategorie (let wel, ik verwacht dat de nieuwe het nog makkelijk tot 10 jaar uithoudt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

il-Principe schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:50:
Hier een link naar een vergelijkbare item als in TS van het bedrijf waar mijn banken ook gemaakt zijn.

https://www.het-anker.nl/...anden/pittsburgh.7832.pdf

Er kunnen diverse opties geselecteerd worden, dus ook halve en hele tussenstukken, dus je kan je bank zo laten maken als je wil. Er staan ook andere modellen op de site zelf.

Mijn ervaring tot nu toe met mijn banken dat ze het lang uithouden (4 en 14 jaar geleden aangeschaft), alhoewel ik de indruk heb dat de kwaliteit van de bekleding van de nieuwe iets minder is voor de prijscategorie (let wel, ik verwacht dat de nieuwe het nog makkelijk tot 10 jaar uithoudt)
Hm... dit ziet er allemaal wel wat maatwerk uit. En ik haak vaak direct af bij websites waar geen voorbeelden met prijsindicaties staan. De uitzondering bevestigt de regel natuurlijk, maar ze verstoppen de prijzen natuurlijk niet voor niets. :)

Het lijkt dus op een bedrijf wiens doelgroep vooral niet wakker ligt van euro's. (En de stie is echt bagger traag...)

Blijkbaar hebben ze ook resellers, want met wat Googlen vind ik een leren hoekbank van Het Anker bij een meubelzaak in Houten. Vergelijkbaar qua formaat met wat de TS post en dan dus met lederen bekleding: 2000 euro. Niet goedkoop, maar ook weer niet extreem duur.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2020 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:51
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Hm... dit ziet er allemaal wel wat maatwerk uit. En ik haak vaak direct af bij websites waar geen voorbeelden met prijsindicaties staan. De uitzondering bevestigt de regel natuurlijk, maar ze verstoppen de prijzen natuurlijk niet voor niets. :)

Het lijkt dus op een bedrijf wiens doelgroep vooral niet wakker ligt van euro's. (En de stie is echt bagger traag...)

Blijkbaar hebben ze ook resellers, want met wat Googlen vind ik een leren hoekbank van Het Anker bij een meubelzaak in Houten. Vergelijkbaar qua formaat met wat de TS post en dan dus met lederen bekleding: 2000 euro. Niet goedkoop, maar ook weer niet extreem duur.
Dit is de website van de producent, normaal gesproken toont de producent geen prijzen en geeft de dealer de prijzen. Maar er zijn diverse resellers die hier (kunnen) bestellen.
https://www.vandepolmeube...tsburgh-bank-2-of-3-zits/
Oh, hier zelfs een (oudere) prijslijst met opties:
https://www.mokana.nl/wp-...SBURGH-NL-01-10-2017.pdf"\
Als ik zo kijk is de kleinste optie mogelijk 276 cm breed (2 zits met lonchair klein).

Mijn banken kwamen via Woonexpress, maar die hanteert andere modelnamen (Woonexpress heeft vergelijkbare banken Nederlandse namen gegeven, dus officieel kan je het niet vergelijken). Bij Woonexpress kan je ook de banken customizen, dus kan je ook een korter stuk gebruiken of leer ipv stof. Daar weet ik niet de meerprijzen van, dat moet je in de winkel bekijken/navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
Die van Mokana is ook wel ons straatje, neem ik mee! Thanks

Overigens bizarre levertijden met die banken, soms 12 of 16!! weken. Je zou bijna in verwachtingstermen gaan praten; over 11 weken is ze uitgerekend. Niet normaal 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door ScreamGT op 26-10-2020 12:45 ]

Pagina: 1