Hoi allemaal,
Mijn nieuwe systeempje draait
Het bestaat uit:
- MSI Z490-A PRO
- Intel Core i5 10600
- BeQuiet! Pure Rock Slim processorkoeler
- BeQuite! Silent Wings 3 casing fan
- CoolerMaster casing fan
- Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 DIMM 3000 MHz/15 (2x16GB)
- Samsung 970 EVO M.2 1TB
- WD 2TB schijf
- WD 1TB schijf
- Crucial 500MB SSD
- BeQuite power 11 (400W)
- CoolerMaster Silentio 550
- Ik wil de 2 TB HD formateren. Het lijkt me in Windows niet de beste manier gevoelsmatig. En ik kan in Windows, volgens mij, ook alleen de partities formateren. Ik wil juist van de partities af (ik heb al genoeg schijven erin zitten, dan wordt het onoverzichtelijk). Hoe kan ik dat het beste doen?
- De BeQuite! Silent Wings 3 casing fan is niet zo quite omdat hij waarschijnlijk op volle toeren staat te draaien. Als ik in de bios bij "Hardware Monitor" kijk en de CPU temp drempelwaarden aanpas blijft het effect op de casing fan RPM echter uit.
Ik heb een stekkertje over dat werd meegeleverd met de BeQuite! Silent Wings 3 (zie foto). Wellicht dat ik dat gebruiken moet om de fan aan te sluiten maar ik kan geen passende mogelijkheid vinden op de MSI Z490-A PRO:strip_exif()/f/image/ERHa4ITnd4f8yWjcg57Guy0w.jpg?f=fotoalbum_large)
- Vanuit het frontpanel van de Coolermaster Silentio 550 komt een kabeltje waar "USB" op staat. Op het moederbord heb ik twee passende mogelijkheden de ene heet "jusb1" de ander "jusb2". Maakt het nog uit in welke ik hem plug? Denk het niet toch? Kan alleen maar usb 2 zijn lijkt me. Want voor USB 3.2 heb ik al ergens anders een stekker ingeplugd. Toch even voor de zekerheid...
Ik heb een AC97 stekkertje dat nog niet aangesloten is. Ik zie waar hij zou kunnen passen maar weet niet of het echt nodig is...
- Op het moederbord zit een "CPU PWR1" en "CPU PWR2". Ik heb maar 1 CPU; is het gewenst/beter om PWR2 ook aan te sluiten? Ik heb dat wél gedaan, maar ik kan mij voorstellen dat het ietsje pietsie warmte of stroom zou kunnen schelen als ik hem niet in plug. Geen idee eigenlijk...
Lange post! Dat waren mijn vragen wel. Ben benieuwd! Thx...
Mijn nieuwe systeempje draait
- MSI Z490-A PRO
- Intel Core i5 10600
- BeQuiet! Pure Rock Slim processorkoeler
- BeQuite! Silent Wings 3 casing fan
- CoolerMaster casing fan
- Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 DIMM 3000 MHz/15 (2x16GB)
- Samsung 970 EVO M.2 1TB
- WD 2TB schijf
- WD 1TB schijf
- Crucial 500MB SSD
- BeQuite power 11 (400W)
- CoolerMaster Silentio 550
- Ik wil de 2 TB HD formateren. Het lijkt me in Windows niet de beste manier gevoelsmatig. En ik kan in Windows, volgens mij, ook alleen de partities formateren. Ik wil juist van de partities af (ik heb al genoeg schijven erin zitten, dan wordt het onoverzichtelijk). Hoe kan ik dat het beste doen?
- De BeQuite! Silent Wings 3 casing fan is niet zo quite omdat hij waarschijnlijk op volle toeren staat te draaien. Als ik in de bios bij "Hardware Monitor" kijk en de CPU temp drempelwaarden aanpas blijft het effect op de casing fan RPM echter uit.
Ik heb een stekkertje over dat werd meegeleverd met de BeQuite! Silent Wings 3 (zie foto). Wellicht dat ik dat gebruiken moet om de fan aan te sluiten maar ik kan geen passende mogelijkheid vinden op de MSI Z490-A PRO
:strip_exif()/f/image/ERHa4ITnd4f8yWjcg57Guy0w.jpg?f=fotoalbum_large)
- Vanuit het frontpanel van de Coolermaster Silentio 550 komt een kabeltje waar "USB" op staat. Op het moederbord heb ik twee passende mogelijkheden de ene heet "jusb1" de ander "jusb2". Maakt het nog uit in welke ik hem plug? Denk het niet toch? Kan alleen maar usb 2 zijn lijkt me. Want voor USB 3.2 heb ik al ergens anders een stekker ingeplugd. Toch even voor de zekerheid...
Ik heb een AC97 stekkertje dat nog niet aangesloten is. Ik zie waar hij zou kunnen passen maar weet niet of het echt nodig is...
- Op het moederbord zit een "CPU PWR1" en "CPU PWR2". Ik heb maar 1 CPU; is het gewenst/beter om PWR2 ook aan te sluiten? Ik heb dat wél gedaan, maar ik kan mij voorstellen dat het ietsje pietsie warmte of stroom zou kunnen schelen als ik hem niet in plug. Geen idee eigenlijk...
Lange post! Dat waren mijn vragen wel. Ben benieuwd! Thx...