Noob Buitenboordmotor wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• pbaranyi
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 13:08
Beste Medetweaker,

Als corona project heb ik voor mijn puber een buitenboordmotor gekocht om op te knappen. Hij heeft hem nu zo ver dat je een vonk krijgt op de nieuwe bougie en dat er benzine door de Carburateur gaat en deze op de bougie komt (hij wordt nat).

Tot zover mijn kennis van als mijn brommer het vroeger niet deed.

Wat heeft hij gedaan:
oude benzine uit tankje gehaald en tankje schoongemaakt.
Leidingen vervangen en benzine filter in de leiding geplaatst.
Carburateur er af gehaald en alle rommel er uit gehaald en door geblazen. (fiets pomp)
Alle electrische connecties (stekkertjes) gecontroleerd.
Dodemansknop schoongemaakt en doorgemeten.

Getest in de papier kliko gevuld met water. Geeft alleen geen reactie.

Heeft iemand tips over de volgende stappen die hij kan doen.

Betreft een Yamaha 4pk 6eo-4ac uit 1981

Mvg,
Paul

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:25
Is de carb goed schoongemaakt? Dus sproeiers eruit en doorgeblazen met carb reiniger?
Of nog beter ultrasoon gereinigd?

Want met alleen even losschroeven en even snel met een fietspomp doorblazen ben je er niet.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:25

charrel

Cortisol4life..

Start ie wel als je remmenreiniger via het luchtfilterhuis inspuit?

• D-dark
  • Laatst online: 14:22
Dat moet haast wel een 2-takt zijn, heb je de brandstof met additief wel in de juiste mengverhouding?

• pbaranyi
We gaan carb cleaner bestellen en ja de verhouding stond op de motor 1:100 dus die hebben we correct. Met de luchtinlaat buis wordt bedoeld het gat waar de klep van de chocke voorzet denk ik. En is remmen reiniger dat spul wat ik voor de schijven van mijn mtb gebruik of iets anders.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pbaranyi schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:57:
We gaan carb cleaner bestellen en ja de verhouding stond op de motor 1:100 dus die hebben we correct. Met de luchtinlaat buis wordt bedoeld het gat waar de klep van de chocke voorzet denk ik. En is remmen reiniger dat spul wat ik voor de schijven van mijn mtb gebruik of iets anders.
Zoek maar eens wat op 'Startpiloot' :9

Remmenreinger in een vernevelde vorm heeft 't zelfde effect als zijnde 'Aerosol'

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:24

-tom-562

Oliesjeik

Je zegt dat je de carburateur hebt schoongemaakt, heb je daardwerkelijk ook de sproeier en de sproeierhouder/naaldbuis doorgeprikt met b.v. iets van een ijzerdraadje? Zeker als het motortje al heel lang heeft stil gestaan, dan gaat een fietspomp niet echt werken (ik zou dan minimaal een compressor gebruiken).
Verder, zoals gemeld, probeer het ding eens te starten m.b.v. remmenreiniger.

Vaak bu'j te bang!

• pbaranyi
Bleek dat de bougie niet helemaal goed was bougie van de brommer er in gestopt en het loopt. OOk al was het een nieuwe bougie.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pbaranyi schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:32:
Bleek dat de bougie niet helemaal goed was bougie van de brommer er in gestopt en het loopt. OOk al was het een nieuwe bougie.
Ik denk eerder dat die bougie 'door geslagen' is tijdens de eerste (flauwe?) startpogingen doordat je al melde dat 't ding nat was toen je 't ding er weer uit haalde.

Maakt verder niet uit!!! Mooi dat 't blokje nu loopt (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1