Vraag

• kakysan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 11:22
Mijn vraag:

Hallo allemaal, ik onlangs een Philips tv gekocht (55OLED935 met BW soundbar) waar ook een sub pre out aansluiting op zit. Ik had nog een oude Teufel sub woofer die het prima deed op mijn oude versterker en leek mij een geweldige aanvulling op deze tv (is ook zo maar niet altijd dus).

Ik heb dit met dezelfde kabel aangesloten op de tv (pre sub out) en werkt nu soms heel goed, maar ook soms met lichte vertraging of als een vissenkom omdat het volgens mij als speaker aangestuurd wordt (heel irritant).

De vertraging komt met name voor bij de apps die op de (Android) tv staan zoals YouTube, maar weer niet bij Netflix of Videoland. Ook met YouTube kun je er niet van op aan wanneer hij wel of niet de vertraging geeft. Dit is dus afhankelijk welk audio kanalen gebruikt/aangestuurd worden denk ik. Zo zijn de demo's van Dolby Atmos echt geweldig en klinkt het super. Klik je daarna op wat andere aanbevelingen dan zit er soms eentje tussen waar de bas net te laat is (fractie van een seconden).

Gek genoeg als je via het KPN kastje (HDMI poort 1) YouTube gebruikt, is er geen vertraging te horen. Het lijkt dus te komen van het gedeelte van het OS (Android TV) maar dan ook weer niet bij alles dus. Ik begrijp hier niets van vandaar dat ik het hier maar eens vraag.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb alle geluidsinstelling na gelopen (ook vertraging mogelijkheden) maar dat mocht niet helpen. Ook heb ik Philips chat gehad (vroeger kon je gewoon bellen) en die vertelde mij dat ik moest wachten op een update van het OS. Tja, ben je mooi klaar mee nietwaar?

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem (wellicht ook met de vorige versie de 934) en wie weet heeft er iemand nog een tip voor mij.

EDIT: Er is een nieuwe update gekomen van Android TV (kwam er toevallig achter door handmatig te controleren, ik dacht dat je vanzelf melding kreeg, maar niet dus).
De vertraging is weg, maar soms weer niet. Door te navigeren bij instellingen bij digitale vertraging, reset de tv zich en is de vertraging weg. Soms komt het weer terug en moet je weer aan/uit zetten.
Hetzelfde is voor de externe sub woofer aan/uit zetten, bekende bug en helaas nog niet opgelost.
Kortom, ik ben blij maar omdat ik eindelijk zonder hinderlijke vertraging naar Spotify, YouTube, Videoland kan kijken via de standaard apps, maar helaas komt het soms wel terug, en moet je even rommelen bij de instellingen, maar dan doet hij het wel weer. Alsof hij zich zelf moet resetten dus.

Met vriendelijke groet,

Karel Sterrenburg.

...

[Voor 17% gewijzigd door kakysan op 26-01-2021 09:11. Reden: Nieuwe update/bevindingen]

Beste antwoord (via kakysan op 10-02-2021 14:48)

• Paulus F.
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 23:32
Een andere oplossing voor het probleem dat de TV de instelling Externe subwoofer 'AAN' niet onthoudt nadat de TV uit stand-by komt is de zogenaamde Alexa configuratie oplossing. Deze oplossing wordt genoemd in avforums.com en werkt perfect. Hij werkt als volgt:

1. ga naar Help in het Snelmenu
2. bij 'Zo kunt u...' kies je voor Amazon Alexa voor TV configureren
3. meld jezelf aan met je Google-account en maak wat keuzes betreffende land/taal etc.
4. je krijgt dan een Welkom bericht dat je op de TV aangemeld bent
5. als je vervolgens op Doorgaan klikt verschijnen er 2 opties: Doorgaan of Later
6. klik op Later (het is dus niet nodig om de Alexa app te installeren)
7. klik vervolgens bij 'De TV in-/uitschakelen met Alexa' op Activeren
8. klik tot slot op Gereed

Waarom dit werkt heeft volgens mij te maken met de opmerking die op de TV verschijnt bij stap 7:
"hiervoor moet de TV in een speciale modus staan tijdens stand-by. Mogelijk wordt het energieverbruik licht verhoogd in stand-by".

Gewoon doen, het werkt echt en als je niet tevreden bent kun je via bovenstaand stappenplan gewoon weer deactiveren.

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aangezien het probleem niet bij de subwoofer ligt maar bij de TV is dit topic meer op zijn plek in Televisies & Beamers dan in Audio en HiFi: AUD > TB

Edit: tevens titel van het topic aangepast naar iets wat de lading meer dekt.

[Voor 17% gewijzigd door FeaR op 25-10-2020 13:05]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

kakysan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:56:
omdat het volgens mij als speaker aangestuurd wordt
Handleiding stelt dat het een "Subwoofer Pre Out" is dus echt voor een subwoofer. Ik kan helaas niet vinden wat de verdere instellingen zijn die Philips heeft bedacht. Handleiding zegt alleen dat je de functie uit of aan kan zetten. Maar niet wat het doet als je deze aan zet. Of de TV dan echt alleen de .1 / LFE track naar deze uitgang stuurt of alles onder een bepaald aantal Hz (crossover) en daarmee ook als ondersteuning dient voor de interne speakers. Je weet op die manier niet wat de subwoofer voor zijn kiezen krijgt. Dat zou informatie zijn die ik eigenlijk wel zou willen weten.

De vertraging komt met name voor bij de apps die op de (Android) tv staan zoals YouTube, maar weer niet bij Netflix of Videoland. Ook met YouTube kun je er niet van op aan wanneer hij wel of niet de vertraging geeft.
Dit is dus afhankelijk welk audio kanalen gebruikt/aangestuurd worden denk ik. Zo zijn de demo's van Dolby Atmos echt geweldig en klinkt het super. Klik je daarna op wat andere aanbevelingen dan zit er soms eentje tussen..
Weet je zo welke tracks er af worden gespeeld als het probleem er wel dan niet is? Is het probleem er bijvoorbeeld niet met Dolby Atmos en alleen met Dolby 2.0 of 5.1?
waar de bas net te laat is (fractie van een seconden).
Is de subwoofer alleen te laat met de eerste lage tonen of telkens tijdens het filmpje? Te laat inschakelen is wel een bekend fenomeen bij subwoofers maar dat zou, éénmaal actief, niet meer voor moeten komen.
Gek genoeg als je via het KPN kastje (HDMI poort 1) YouTube gebruikt, is er geen vertraging te horen.
Staat HDMI In 1 op een andere beeldmodus ingesteld dan de interne apps? Bijvoorbeeld Game Modus versus Movie?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• kakysan
Weet je zo welke tracks er af worden gespeeld als het probleem er wel dan niet is? Is het probleem er bijvoorbeeld niet met Dolby Atmos en alleen met Dolby 2.0 of 5.1?

Ik heb geen idee waar je zien in YouTube welke tracks er worden afgespeeld, kan alleen maar kwaliteit zien/instellen. Ik zal eens nauwkeuriger opletten. Maar afgelopen weekend keek ik naar flashmob filmpjes waarin dezelfde muziek gebruikt werd (jerusalema) en daar was het bij het ene filmpje niets te horen en bij het andere dus wel. Sterk afhankelijk dus welke kwaliteit van het liedje gebruikt is dus denk ik.

Is de subwoofer alleen te laat met de eerste lage tonen of telkens tijdens het filmpje? Te laat inschakelen is wel een bekend fenomeen bij subwoofers maar dat zou, éénmaal actief, niet meer voor moeten komen.

Hij is het hele liedje te laat met de lage tonen/bassen. En soms hoor je gewoon stemmen/geluid door de subwoofer heen, vermoed verkeerde aansturing van de tv.

Staat HDMI In 1 op een andere beeldmodus ingesteld dan de interne apps? Bijvoorbeeld Game Modus versus Movie?

Goede tip, ga vanavond direct controleren/aanpassen indien mogelijk.

Bedankt voor de reacties!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:58

DjVe

Hatsaflats!

Ben je toevallig al wat verder met je onderzoek?

Het lijkt er dus op dat als je een meerkanaals signaal hebt, het LFE kanaal fatsoenlijk wordt aangestuurd. Zodra je een normaal stereo kanaal signaal hebt, lijkt het erop alsof deze output zich als normale line out gaat gedragen en dat de sub dus teveel signaal krijgt, wat raar klinkt.

Zit er in de opties van TV niet ergens een cross-over functie? Het is niet helemaal volgens de regels, maar wat gebeurd er als je de cross-over op je subwoofer zelf iets verder naar beneden zet? Normaal wil je dat geregeld hebben in je verwerker (TV, receiver) omdat een LFE signaal ook hoger kan doorlopen dan dat de crossover staat ingesteld.

Toevallig krijg ik deze televisie vandaag ook binnen, dus ik zal ook eens wat tests uitvoeren :)

edit: Ik ondervind deze problemen zelf niet. Ik heb een wat oudere Infinity Beta SUB aangesloten op de LFE ingang (dus zonder cross-over) en krijg op zowel stereo als surround een prima laagweergave.

Ik moet wel zeggen dat de televisie direct uit de doos ook vrij matig klonk. Veel geplop en getik en dat is na een software update nu wel weg.

[Voor 18% gewijzigd door DjVe op 18-11-2020 09:23]

• kakysan
Hallo DjVE,

Ik ben helaas niet verder en heb het ook een beetje opgegeven. Als ik tv kijk (95%) wat loopt via KPN kastje dan is alles gewoon perfect. Kijk ik YouTube en dan is het vaak ook goed, alleen bij sommige filmpjes dus niet en is er een vertraging aanwezig.

Als ik zou draaien aan de cross-over, zou dit waarschijnlijk ook weer ongedaan moeten worden bij tv kijken, en daar zit ik niet op te wachten.

Nu is er een actie van deze Philips tv (55OLED935) met een B&W sufwoofer (ASW608) waarin je kunt kiezen 150 cashback op de subwoofer van B&W. Ik ben benieuwd of het daar ook zo klinkt. Als ik je reactie lees met de Infinity beta sub, waarschijnlijk dus niet. Moet ik toch gaan sparen voor een nieuwe sub, maar zolang de oude het nog doet, zing ik het nog wel even uit.

Gr Karel,

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

kakysan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:42:
Hallo DjVE,

Ik ben helaas niet verder en heb het ook een beetje opgegeven. Als ik tv kijk (95%) wat loopt via KPN kastje dan is alles gewoon perfect. Kijk ik YouTube en dan is het vaak ook goed, alleen bij sommige filmpjes dus niet en is er een vertraging aanwezig.

Als ik zou draaien aan de cross-over, zou dit waarschijnlijk ook weer ongedaan moeten worden bij tv kijken, en daar zit ik niet op te wachten.

Nu is er een actie van deze Philips tv (55OLED935) met een B&W sufwoofer (ASW608) waarin je kunt kiezen 150 cashback op de subwoofer van B&W. Ik ben benieuwd of het daar ook zo klinkt. Als ik je reactie lees met de Infinity beta sub, waarschijnlijk dus niet. Moet ik toch gaan sparen voor een nieuwe sub, maar zolang de oude het nog doet, zing ik het nog wel even uit.

Gr Karel,
Ik heb je probleem gisteren kunnen re-produceren (nouja, ik had er gisteren ook ineens last van). Ik was gisteren wat aan het scrollen op spotify en van het ene moment op het andere (bij een nieuw nummer) liep de beat in de sub niet meer synchroon met de muziek. Het klonk inderdaad erg vreemd!

Vervolgens heb ik in het menu de subwoofer uit gezet en weer geactiveerd: geen resultaat. Vervolgens de audio vertraging ingeschakeld en toen liep hij ineens weer synchroon. Die heb ik vervolgens ook weer gewoon uit kunnen zetten, terwijl alles normaal klonk.

Ik heb nog een tweede probleem gevonden (wat mogelijk aan mijn subwoofer kan liggen). Hij gaat standaard niet aan bij het inschakelen van de TV. Pas als in in het menu de sub weer uit en aan zet, gaat hij vrolijk meespelen. Dat kan iets te maken hebben dat de sub een standby functie heeft (die niet uit kan) en de TV één vast volume voor de sub af geeft, wat mogelijk dus net te weinig is om de sub te activeren.

Ik krijg nog wel de ASW608, dus mogelijk dat dit het tweede probleem oplost.

• kakysan
Bij mij ook geen resultaat bij aan/uit zetten subwoofer. Helaas werkt geen enkele aanpassing in het menu op wat dan ook bij de subwoofer. Voor mij blijft het een raadsel waarom het de ene keer wel goed gaat, en de andere keer niet. Het heeft met aansturing van geluidskanalen te maken, maar hoe, wat en waarom begrijp ik niets van.

Bij mij gaat de subwoofer ook niet meteen aan als de tv aangezet wordt, inderdaad te maken met standby. Op mijn versterker was dit ook, maar kennelijk gaf die naar een paar seconde een signaaal, waarna hij wakker werd en aan ging. De sub weer aanzetten op de tv moet je dus elke keer zelf doen.

Ik weet niet of de ASW608 veel oplossingen geeft want ik heb gelezen dat die al uit 2013 dateert, of maakt dat niet uit? Geen ervaring mee hoor.

Gr Karel,

PS: Ik wacht je ervaring met de ASW608 met spanning af.

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 22:26
Ik kijk ook naar deze tv, maar bedoelen jullie dus dat je iedere keer een menu in moet duiken om de sub aan te zetten ?

• kakysan
Klopt MNTN! Alleen vanmorgen ging hij spontaan ineens wel aan, ik snap er niets meer van maar ben er wel blij mee.

Gr Karel,

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 22:26
Klinkt goed. In een recensie las ik iets over dat het max volume vrij beperkt was. Hoe ervaar jij dit ?

• kakysan
Geluid is wat mij betreft hard genoeg en heb hem nog nooit max volume gehad. Geluid uit de soundbar is super helder (vooral bij dialoog) maar als je muziek en films wil afspelen heb je wat mij betreft zeker een subwoofer nodig. Alleen werkt de subwoofer bij mij nog niet helemaal naar behoren, maar ik hoop dat dit tijdelijk is.

Gr Karel,

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:57
Ik heb een andere vraag over de 55/65OLED935, ook met betrekking tot de speakers. Wellicht kan een van de bezitters daar antwoord op geven.

Is het mogelijk ook alleen muziek te casten met bv Spotify zonder dat het scherm aan staat? Ik ben specifiek naar dit model aan het kijken omdat ik dan ook mijn Heos soundbar niet meer nodig heb.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dat kan zeker, maar je moet het scherm dan wel handmatig uit zetten in de instellingen.

Dus TV aan, casten en dan in instellingen het scherm uit zetten.

• pv979
  • Laatst online: 08-08-2021
MNTN schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:46:
Ik kijk ook naar deze tv, maar bedoelen jullie dus dat je iedere keer een menu in moet duiken om de sub aan te zetten ?
Ja : heb ik ook. Telkens even de menu induiken om de sub af en terug aan te zetten.. Dan pas werkt ie...

• kakysan
Hallo DjVe, heb je nog ervaringen met de subwoofer van B& W waarmee Philips nu adverteert?
Je schreef eerder dat je hem nog binnen zou krijgen, ben benieuwd hoe dit klinkt. Als iemand anders hem heeft, dan graag hun ervaring.

"Ik krijg nog wel de ASW608, dus mogelijk dat dit het tweede probleem oplost"

Gr Karel,

• Shumy
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-01-2021
Ik heb ook zopas de 55OLED935 ontvangen.
Eerlijk gezegd vind ik het geluid niet veel beter dan mijn ouders hun 55OLED854.
Ik heb nog een woofer van jbl staan. Kan iemand mij zeggen hoe ik deze kan verbinden met mijn 55OLED935?

• kakysan
Hallo Shumy, je kunt de sub woofer ook aansluiten op de hoofdtelefoon uitgang op te tv. Je hebt dus een verloop van Jack 3.5 mm (hoofdtelefoon stekker) naar twee tulp kabel (rood & wit). Je kunt dan via de instellingen van de tv het geluid instellen.

Ik gebruik een cinch kabel (Sub woofer kabels lijken qua uiterlijk op Tulp kabels, maar zijn kwalitatief beter waardoor u een voller en beter geluid ervaart). Maar als ik op het plaatje kijk, heb jij geen cinch aansluiting op je sub woofer, dus moet je het doen met een verloop van jack naar tulp.

Succes.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Er zitten 3 RCA aansluitingen op die JBL sub. Dus een RCA kabel aansluiten op de sub uitgang van de tv en dan naar de LFE Ingang van de sub.

Vergeet niet om de sub aan te zetten in het menu van de tv (de bug dat je hem.elke keer weer uit/aan moet zetten, is nog steeds aanwezig).
kakysan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:00:
Hallo DjVe, heb je nog ervaringen met de subwoofer van B& W waarmee Philips nu adverteert?
Je schreef eerder dat je hem nog binnen zou krijgen, ben benieuwd hoe dit klinkt. Als iemand anders hem heeft, dan graag hun ervaring.

"Ik krijg nog wel de ASW608, dus mogelijk dat dit het tweede probleem oplost"

Gr Karel,
De ASW608 is al een tijdje binnen. Goede sub! Lekker compact, maar weet een indrukwekkend laag neer te zetten (in een kleine kamer). Het heeft geen verbetering gegeven betreffende de bug. Ik moet hem dus nog steeds handmatig aanzetten als ik tv kijk.

• crawlen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06-2022
Wat zijn de instellingen van de 608 sub?
Bij mij blijft als de tv uit staat ,poppen
Als en toe een brom dus
Tv 55oled 935
Sub 608 van actie
Subwoofer kabel
Aansluiting sub out,Line in links op sub
Alvast bedankt
Rob

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

crawlen schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:40:
Wat zijn de instellingen van de 608 sub?
Bij mij blijft als de tv uit staat ,poppen
Als en toe een brom dus
Tv 55oled 935
Sub 608 van actie
Subwoofer kabel
Aansluiting sub out,Line in links op sub
Alvast bedankt
Rob
Als hij blijft ploppen als de TV uit staat, dan vangt hij ergens anders signaal van. Begin sowieso eens om de sub op de stand auto (pagina 2 handleiding nummer 2) te zetten zoals (dan gaat bij na een periode van inactief signaal gewoon uit). Blijf je het probleem dan houden, dan zou ik investeren in een beter afgeschermde kabel.

Het maakt verder niets uit op welke ingang je hem hebt geprikt. Zorg er ook voor dat de low-pass filter (6) op out staat. De twee onderste draaiknoppen (4 en 5) onder de volumeknop, gebruik je verder niet. De andere zaken zijn persoonlijk/kamer gebonden instellingen.

https://www.bowerswilkins...20ASW610XP%20Manual_1.pdf

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-01 21:25
Ik heb een Philips Oled 805/12. Nu kan ik de soundbar van de 935 los aanschaffen. Kan ik deze op de een of andere manier aansluiten op mijn 805 dan wel laten aansluiten of gaat dit niet lukken?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

boudwerter schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:44:
Ik heb een Philips Oled 805/12. Nu kan ik de soundbar van de 935 los aanschaffen. Kan ik deze op de een of andere manier aansluiten op mijn 805 dan wel laten aansluiten of gaat dit niet lukken?
Nope.

• kakysan
DjVe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:09:
Er zitten 3 RCA aansluitingen op die JBL sub. Dus een RCA kabel aansluiten op de sub uitgang van de tv en dan naar de LFE Ingang van de sub.

Vergeet niet om de sub aan te zetten in het menu van de tv (de bug dat je hem.elke keer weer uit/aan moet zetten, is nog steeds aanwezig).

[...]

De ASW608 is al een tijdje binnen. Goede sub! Lekker compact, maar weet een indrukwekkend laag neer te zetten (in een kleine kamer). Het heeft geen verbetering gegeven betreffende de bug. Ik moet hem dus nog steeds handmatig aanzetten als ik tv kijk.
Er is een nieuwe update gekomen van Android TV (kwam er toevallig achter door handmatig te controleren, ik dacht dat je vanzelf melding kreeg, maar niet dus).
De vertraging is weg, maar soms weer niet. Door te navigeren bij instellingen bij digitale vertraging, reset de tv zich en is de vertraging weg. Soms komt het weer terug en moet je weer aan/uit zetten.
Hetzelfde is voor de externe sub woofer aan/uit zetten, bekende bug en helaas nog niet opgelost.
Kortom, ik ben blij maar omdat ik eindelijk zonder hinderlijke vertraging naar Spotify, YouTube, Videoland kan kijken via de standaard apps, maar helaas komt het soms wel terug, en moet je even rommelen bij de instellingen, maar dan doet hij het wel weer. Alsof hij zich zelf moet resetten dus.

• Kbaboss
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09-2021
Wij hebben ook onlangs de 65OLED935 inquisitie en verwachten binnenkort de ASW608.
Kan iemand aangeven wat voor soort kabel het beste resultaat geeft?
Ik heb begrepen dat er geen kabel meegeleverd wordt.

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:36
Kbaboss schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:52:
Wij hebben ook onlangs de 65OLED935 inquisitie en verwachten binnenkort de ASW608.
Kan iemand aangeven wat voor soort kabel het beste resultaat geeft?
Ik heb begrepen dat er geen kabel meegeleverd wordt.
Ik heb begrepen dat een standaard kabel voldoende zou moeten zijn.

Heb ergens anders op dit forum gelezen dat mensen strepen in het beeld ervaren nadat een subwoofer is aangesloten. Heb deze vraag ook even uitgezet bij Philips, anders wacht ik nog wel even met de sub ;)

• DiaPet
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-05 23:43
Ook ik heb sids oktober 2020 de 55OLED935.
Om voor een maximaal perfect geluid te gaan heb ik er separaat de B&W subwoofer ASW608 bij gekocht (echt gekocht, er was toen nog geen actie met deze als cadeau).

Echter heb ook ik het probleem dat iedere keer met het aanzetten van de televisie, in het geluid menu de subwoofer uit/aan gezet moet worden in de configuratie.
Als ik dit niet doe, komt er geen geluid uit de subwoofer.

Het andere probleem heb ik ook, dat de subwoofer, ook na het aanzetten in de configuratie, niet automatisch aan gaat. Ook dit moet iedere keer handmatig gedaan worden.

Al met al vind ik dit erg storend, zeker omdat de totale aanschaf van TV en subwoofer bija de 3000 euro aan tikt.

Gisteren de nieuwste software geïnstalleerd maar het probleem blijft.
101.001.208.001

Dit probleem wel gemeld via de Philips Website, maar nog reactie gehad.

Iemand een echte oplossing?

• DiaPet
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-05 23:43
Vandaag van helpdesk medewerker van "Philips TV" de nieuwste software versie ontvangen:
101.001.208.002.

Deze gelijk geïnstalleerd en bij de eerste test bleef de subwoofer uit (deze stond op automatisch) maar na het inschakelen van Netflix schakelde deze aan en liet gelijk merken dat hij wakker was.

De komende dagen goed testen.

Wordt vervolgd.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

DiaPet schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:53:
Vandaag van helpdesk medewerker van "Philips TV" de nieuwste software versie ontvangen:
101.001.208.002.

Deze gelijk geïnstalleerd en bij de eerste test bleef de subwoofer uit (deze stond op automatisch) maar na het inschakelen van Netflix schakelde deze aan en liet gelijk merken dat hij wakker was.

De komende dagen goed testen.

Wordt vervolgd.
Kan je deze firmware delen?

• pv979
kakysan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:13:
[...]

Er is een nieuwe update gekomen van Android TV (kwam er toevallig achter door handmatig te controleren, ik dacht dat je vanzelf melding kreeg, maar niet dus).
in Firmware TPM191E _101.001.208.002 lijken de issues met de subwoofer volledig van de baan.
Deze kan je nog niet automatisch vanop je TV laten downloaden, maar ik kreeg van Philips support een download link, om deze dan via een USB stick te installeren: https://app.box.com/s/01mgduyuhd1hroml9h5lg2e4xyefmbfs

• brtkpr
pv979 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:30:
[...]

in Firmware TPM191E _101.001.208.002 lijken de issues met de subwoofer volledig van de baan.
Deze kan je nog niet automatisch vanop je TV laten downloaden, maar ik kreeg van Philips support een download link, om deze dan via een USB stick te installeren: https://app.box.com/s/01mgduyuhd1hroml9h5lg2e4xyefmbfs
Benieuwd wat er nog meer aan wijzigingen in zit. Is er een soort van changelog? Zal niet alleen de subwoofer issue zijn die nu is aangepakt?

• pv979
brtkpr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:03:
[...]

Benieuwd wat er nog meer aan wijzigingen in zit. Is er een soort van changelog? Zal niet alleen de subwoofer issue zijn die nu is aangepakt?
Er zat geen changelog bij... (spannend hé)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De subwoofer gaat nu inderdaad wel vanzelf aan, mits het volume wat hoger staat (anders komt de sub niet uit de auto standby), maar daar is mee te leven.

Zou mooi zijn als ze in de TV nog wat instellingen voor de sub vrijgeven zoals volume en crossover.

• brtkpr
DjVe schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:36:
De subwoofer gaat nu inderdaad wel vanzelf aan, mits het volume wat hoger staat (anders komt de sub niet uit de auto standby), maar daar is mee te leven.

Zou mooi zijn als ze in de TV nog wat instellingen voor de sub vrijgeven zoals volume en crossover.
Ik ben benieuwd wanneer de firmware dan live gaat😀

• kakysan
Ik heb net nog gekeken en heb inderdaad nog een oudere versie (TPM191E _R.101.001.208.001) dan pv979 vermeld heeft. Ik heb hem ook gedownload maar ik ben altijd huiverig voor beta versies.

Ik ben intussen wel gewend om hem handmatig aan te zetten, en merk dat bij alleen tv het ook niet meer nodig is. Alleen bij films, series en muziek dus.

Hij komt vanzelf wel binnen denk ik.

Gr Karel,

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Paulus F.
Een andere oplossing voor het probleem dat de TV de instelling Externe subwoofer 'AAN' niet onthoudt nadat de TV uit stand-by komt is de zogenaamde Alexa configuratie oplossing. Deze oplossing wordt genoemd in avforums.com en werkt perfect. Hij werkt als volgt:

1. ga naar Help in het Snelmenu
2. bij 'Zo kunt u...' kies je voor Amazon Alexa voor TV configureren
3. meld jezelf aan met je Google-account en maak wat keuzes betreffende land/taal etc.
4. je krijgt dan een Welkom bericht dat je op de TV aangemeld bent
5. als je vervolgens op Doorgaan klikt verschijnen er 2 opties: Doorgaan of Later
6. klik op Later (het is dus niet nodig om de Alexa app te installeren)
7. klik vervolgens bij 'De TV in-/uitschakelen met Alexa' op Activeren
8. klik tot slot op Gereed

Waarom dit werkt heeft volgens mij te maken met de opmerking die op de TV verschijnt bij stap 7:
"hiervoor moet de TV in een speciale modus staan tijdens stand-by. Mogelijk wordt het energieverbruik licht verhoogd in stand-by".

Gewoon doen, het werkt echt en als je niet tevreden bent kun je via bovenstaand stappenplan gewoon weer deactiveren.

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:48
pv979 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:30:
[...]

Geen problemen ondervonden bij deze firmware?
Ben het telkens aanzetten van de subwoofer wel zat maar hoop met deze niet officiële firmware niet tegen andere problemen aan te lopen :)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Vdb64 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:01:
[...]

Geen problemen ondervonden bij deze firmware?
Ben het telkens aanzetten van de subwoofer wel zat maar hoop met deze niet officiële firmware niet tegen andere problemen aan te lopen :)
Ik heb geen andere problemen gevonden, dan de al bekende bugs.

• kakysan
Het truckje van Paulus F (met Alexa) werkt prima bij mij en ik hoef hem niet meer handmatig in te schakelen.

Gr Karel,

• YesNam
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-02-2021
Ik had problemen met het automatisch aanzetten. Ik moest steeds bij instellingen de sub aanzetten als de tv uitgezet was.
Bericht van de Philips helpdesk 11/1/21:
Voor het probleem met de subwoofer is er inmiddels een update/fix beschikbaar.
Ik wil u aanraden onderstaande uit te voeren;

Download het onderstaande bestand;
https://app.box.com/s/01mgduyuhd1hroml9h5lg2e4xyefmbfs

Formatteer een USB stick (naar FAT of FAT32)
1. Pak het bestand uit naar de USB-stick
Het uitpakken kan variëren per computer
Opmerking: Het enige bestand dat op de USB stick hoort te staan is “autorun.upg”
2 Zet de tv uit en sluit de USB stick aan
3 Zet de tv weer aan
Het updatescherm zal vanzelf verschijnen
4 Volg de instructies op het scherm
Het installeren van de software zal nu beginnen.
Opmerking: Schakel de tv NIET uit tijdens de update!
5. Wanneer de nieuwe software is geïnstalleerd, zal de tv opnieuw uit- en aangaan

6 Ontkoppel de USB-stick van de tv

7 De software-update is voltooid!

• Sretam
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-05 19:39
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Philips 55 OLED 935 en de B&W subwoofer; ieder keer nadat de TV op standby heeft gestaan moet ik de subwoofer in het menu van de TV opnieuw aanzetten. Anders gaat hij niet aan.

Is het probleem na de update inderdaad opgelost?

• Jasaba
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-05 01:41
Sretam schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:48:
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Philips 55 OLED 935 en de B&W subwoofer; ieder keer nadat de TV op standby heeft gestaan moet ik de subwoofer in het menu van de TV opnieuw aanzetten. Anders gaat hij niet aan.

Is het probleem na de update inderdaad opgelost?
Ik had hetzelfde probleem en daarnaast ook dat de sub af en toe een plop liet horen nadat de tv uitgeschakeld was (zowel in ON als in AUTO). Ik dacht eerst dat het aan de sub lag of aan de kabel. Maar na die update heb ik tot nu toe geen problemen meer ondervonden. Nb de USB-stick moet echt FAT of FAT32 geformatteerd zijn. exFAT werkt niet.

• Kbaboss
Heb ik het juist dat de kabel tussen de 65OLED935 en de ASW608 een 1x rca male naar 2x rca male is? En maakt het dan nog uit qua kwaliteit dan de kabel?

• brtkpr
Kbaboss schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:49:
Heb ik het juist dat de kabel tussen de 65OLED935 en de ASW608 een 1x rca male naar 2x rca male is? En maakt het dan nog uit qua kwaliteit dan de kabel?
Normaliter is het RCA male naar RCA male (links) in je subwoofer. Als je subwoofer 2 RCA heeft wordt alleen de bas +3db meer weergeven. Maakt dus niet zoveel uit

• Kbaboss
Ik heb ook even navraag gedaan bij Philips support en die berichten het volgende:

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Ik heb even voor u gekeken en de kabel die bij de gegeven sub woofer hoort is :"RCA to pre out subwoofer cable". U ziet de kabel bijvoorbeeld hier: https://www.bax-shop.nl/r...er/product-details.html?. U kunt met deze gegevens naar een dealer in de buurt om deze kabel aan te schaffen, zij kunnen u hiermee helpen.

We kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor derde partijen, zoals de bovenstaande website.

Ik hoop u genoeg geinformeerd te hebben en ik wens u nog een hele fijne dag.

Met vriendelijke groeten,
Philips TV Klantenservice

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Het staat gewoon duidelijk in de handleiding van de subwoofer. 1 x RCA vanuit tv naar linker input van sub.

• Kbaboss
Dan zou dit de juiste kabel kunnen zijn toch?..

https://www.conrad.nl/p/o...lde-steekcontacten-994298 ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paulduijf
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-05 09:09
Ja, ik heb exact dezelfde en werkt prima!

• Kbaboss
Kabel werkt prima!...maar de subwoofer icm de Philips 65oled935 wordt alleen maar aangestuurd als ik Dolby atmos kies en dan is het geluid ook wel perfect. d:)b
Iemand n idee wat de oplossing is om de subwoofer ook te activeren anders dan bij Dolby atmos?

[Voor 6% gewijzigd door Kbaboss op 13-03-2021 13:34]

• Paulus F.
Vreemd, bij mij werkt de subwoofer altijd en bij alle geluidsformaten, apps en hdmi ingangen.

Heb je al het subwoofer issue verholpen?

Persoonlijk heb ik het issue dat de subwoofer na iedere standby in het menu weer aangezet moest worden, getackeld met de Amazon Alexa oplossing (zie eerder in deze thread). Je kunt ook, zoals eerder vermeld, een software upgrade uitvoeren.

• Kbaboss
Software upgraden heb ik niet gedaan, wacht op de te downloaden versie.
De Alexa oplossing heb ik wel gedaan, en bij mij blijft de subwoofer onder "instellingen" wel op "aan"staan.

• Paulus F.
Voorheen, zonder de Alexa oplossing, stond de instelling ook altijd op 'AAN' en de subwoofer werkte na een herstart toch niet en moest je alsnog een keer op 'AAN' klikken om geluid uit de subwoofer te krijgen!

Probeer dus eens om in het menu nogmaals op 'AAN' te klikken en luister dan eens of je subwoofer werkt. Misschien dat de Alexa oplossing bij jou niet goed werkt en dat je hem even opnieuw moet doen?

Overigens, niet bij alle content is de subwoofer duidelijk hoorbaar. Misschien moet je het volume op je subwoofer verhogen? Tip: gebruik de standaard geluidsinstelling Muziek eens. Wat ook helpt om te testen is via Ziggo een song met veel bass op een radiozender te luisteren. Dan hoor je de bass beter!

• Kbaboss
Ik heb alles opnieuw ingesteld zoals hierboven door Paulus omschreven en het werkt nu bij elke format ! d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Paulus F.
Nieuwe update beschikbaar:

TPM191E _ 101.001.250.003 – Date: 2021/03/12

– Fix for no UHD playback in Disney+
– Fix for subwoofer pre out not working after StandBy
– Fix for garbage bar on top of screen
– Fix for unexpected appear of OLED screen server when use apps from Philips TV collection
– Not responding for Logitech Harmony RC direct commands is fixed
– Improvement on SmartTV, HbbTV performance in case of IPv6 connection
– Improvements for HDMI ARC connection stability
– Stability improvements
– Other general improvements

• Richie Gibson
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-06-2021
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort ook deze prachtige tv in 55 inch formaat. Ik heb er ook een subje bij gekocht, een Rel Tzero, aangesloten met een subwoofer kabel van Audioquest. Klinkt waanzinnig bij elkaar!!

Ik heb ook de laatste update geïnstalleerd. Ik heb in de eerdere reacties gelezen over vertraging bij sommige bronnen als YouTube. Die ondervindt ik ook. Maar met tv (via xs4all kastje (of kpn, moet ik eigenlijk zeggen)) en met Netflix werkt t perfect, geen vertraging.

Wat ik wel een storend probleem vind, is het ploppen van de sub! Dit doet hij een aantal keer per minuut, heel zachtjes maar wel hoorbaar. Ik had gehoopt dat dit met de update weg zou zijn maar dat is niet het geval, thans, bij mij dan.

Vraagje, ervaren jullie ook (nog steeds) dit fenomeen met de sub?

Mvg Richie.

• kakysan
Hier ook nog steeds vertraging ondanks de laatste update. Vooral via YouTube de Videoclip Jeruslema origineel is bij mij echt niet goed te krijgen wat betreft de sub (hele irritante vertraging). Speel je die af via het KPN kastje, geen probleem. Ploppen van geluid heb ik geen last van.

Ben ook benieuwd of mensen met een b&w asw608 sub (cadeau actie van Philips) hier ook last van hebben. Ik ben voor deze sub namelijk aan het sparen.

Ik heb nu een Teufel sub woofer die voorheen het heel goed deed via een Onkyo versterker, maar op de Philips tv dus niet.

Soms kan ik de vertraging weg halen door in het menu te wisselen met vertraging aan/uit te wisselen (bij Spotify gebeurd dat vaak).

Kortom, ik denk dat dit allemaal te maken heeft met drivers en aansturing van de interne versterker en ben je dus afhankelijk van updates van Android & Philips.

Gelukkig voor mij is het geluid bij TV kijken, Netflix, Videoland, Prime etc allemaal prima te doen (ongeveer 98% dus). Alleen Spotify en YouTube (niet alle filmpjes en geluid hoor) is onstabiel. Voor YouTube is dus de oplossing via het KPN kastje te kijken of ander extern apparaat, want dan gaat het allemaal prima.

Gr Karel,

• Spenny19651
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-03 11:06
Heeft iemand hier ook de oled op een externe reciever aangesloten

Heb er nu 3 geprobeerd maar dts kraakt dolby digital werkt op de tv zenders wel gewoon

Weet niet wat eraan te doen
:| :| :|
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee