Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoi allemaal, ik wil met mijn systeem hoofdzakelijk gamen. Ik ben niet erg kritisch dus het hoeft niet allemaal op max. settings etc. en veel games die ik speel zijn - geloof ik - niet erg veeleisend. Games die ik er soepel mee wil kunnen spelen zijn zoal: WoW Shadowlands, Guild Wars 2, Skyrim (Modded), The Witcher series.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa € 1.000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb ook een toetsenbord en monitor nodig. Wat betreft monitor heb ik de volgende op het oog: ASUS TUF Gaming VG249Q - LED-monitor - 23.8" - 1920 x 1080 Full HD (1080p)
Feedback op de monitor en suggesties voor een niet al te duur toetsenbord, zijn natuurlijk ook zeer welkom.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn kennis over pc's is vrij beperkt. Ik ga hem dan ook niet zelf in elkaar zetten, maar laat dit doen bij Azerty of Alternate. Ik heb hier graag zo'n 90 euro voor over.
Qua referentiekader heb ik gekeken naar de Recommenend/Best Buy guide van September 2020.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen voorkeuren voor merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee, ik weet niet eens wat dit is..
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het erg fijn vinden als ik feedback op de 2 builds krijg die ik nu 'zelf heb samengesteld'. De een bij Azerty en de ander bij Alternate. Ook omdat sommige onderdelen van de Best Buy Guide September niet volledig leverbaar zijn bij de twee sites en ik afhankelijk ben van de mogelijkheden bij één van deze twee builders.
Zo is bij Alternate de Sapphire Pulse 5600 XT grafische kaart niet leverbaar en heb ik het goedkopere alternatief (GeForce GTX 1660 Super OC 6G) gekozen. Is dit een flinke downgrade qua kwaliteit? En zo ja, zijn er dan andere alternatieven?
Verder vroeg ik mij af of het niet noodzakelijk is om koeling aan te schaffen (staat niet in de Best Buy Guide).
Build Azerty:
Build Alternate:
Alvast heel erg bedankt!
Hoi allemaal, ik wil met mijn systeem hoofdzakelijk gamen. Ik ben niet erg kritisch dus het hoeft niet allemaal op max. settings etc. en veel games die ik speel zijn - geloof ik - niet erg veeleisend. Games die ik er soepel mee wil kunnen spelen zijn zoal: WoW Shadowlands, Guild Wars 2, Skyrim (Modded), The Witcher series.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa € 1.000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb ook een toetsenbord en monitor nodig. Wat betreft monitor heb ik de volgende op het oog: ASUS TUF Gaming VG249Q - LED-monitor - 23.8" - 1920 x 1080 Full HD (1080p)
Feedback op de monitor en suggesties voor een niet al te duur toetsenbord, zijn natuurlijk ook zeer welkom.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn kennis over pc's is vrij beperkt. Ik ga hem dan ook niet zelf in elkaar zetten, maar laat dit doen bij Azerty of Alternate. Ik heb hier graag zo'n 90 euro voor over.
Qua referentiekader heb ik gekeken naar de Recommenend/Best Buy guide van September 2020.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen voorkeuren voor merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee, ik weet niet eens wat dit is..
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het erg fijn vinden als ik feedback op de 2 builds krijg die ik nu 'zelf heb samengesteld'. De een bij Azerty en de ander bij Alternate. Ook omdat sommige onderdelen van de Best Buy Guide September niet volledig leverbaar zijn bij de twee sites en ik afhankelijk ben van de mogelijkheden bij één van deze twee builders.
Zo is bij Alternate de Sapphire Pulse 5600 XT grafische kaart niet leverbaar en heb ik het goedkopere alternatief (GeForce GTX 1660 Super OC 6G) gekozen. Is dit een flinke downgrade qua kwaliteit? En zo ja, zijn er dan andere alternatieven?
Verder vroeg ik mij af of het niet noodzakelijk is om koeling aan te schaffen (staat niet in de Best Buy Guide).
Build Azerty:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6 | € 324,05 | € 324,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Zwart | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Monitoren | Asus TUF Gaming VG249Q Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 58,65 | € 58,65 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 550W | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,90 | € 104,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.073,40 | ||
Build Alternate:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 229,90 | € 229,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Zwart | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Monitoren | Asus TUF Gaming VG249Q Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 58,65 | € 58,65 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,90 | € 104,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 974,20 | ||
Alvast heel erg bedankt!
[ Voor 52% gewijzigd door Mic_k op 25-10-2020 11:21 ]