2 externe beeldschermen aansluiten op laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 13:52
Ik zoek een goedkope optie om 2 externe beeldschermen aan te sluiten op een laptop voor mijn vriendin, zodat ook zij met 2 grote schermen kan thuis werken. Het gaat om een HP Pavillion G6 met core i5 uit 2012. Oud beestje, maar met een SSD zit er weer nieuw leven in.

De laptop heeft een HDMI out voor beeldscherm 1. Nu zie ik dat er usb-a naar hdmi converters zijn. De laptop beschikt over een usb-a 3.0 aansluiting.

Mijn vraag is, is dat een goed werkbare oplossing? Het is van belang dat het mogelijk is dat windows 2 schermen ziet, zodat de optie "deze beeldschermen uitbreiden" kan worden gebruikt. De resolutie van de beeldschermen is 1080p.
Maakt het verder nog uit welke converter ik koop? Eén van de eerste google hits, is deze

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:33
Is best lastig, zeker bij een oude laptop.

Wij hebben ipv 2 schermen voor een ultrawide gekozen. Die sluit je met 1 hdmi aan. Geen docks of hubs erbij nodig. Groot voordeel ook dat bij de zakelijke laptop van mijn vrouw thunderbolt ondersteuning zit, dus voeding, beeld en usb dock functies via één kabel.
Wij hebben deze. Zeker niet de beste maar imo prima in prijs / kwaliteit

pricewatch: Philips B-line 346B1C Zwart

Kan je vriendin niet via dr werk een nieuwe zakelijke laptop krijgen? Thuiswerken via een 8 jaar oud prive beestje is ook niet alles... de vraag is welke resolutie de intel hd graphics uit die tijd ondersteunt... zoek dat eerst goed uit. Voor je t weet zit je aan max 1920x1080 ofzo...

[ Voor 10% gewijzigd door caspervc op 25-10-2020 10:11 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-01 20:21

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Met specifiek die adaptor heb ik geen ervaring, maar USB-3 naar HDMI of soortgelijk werkt in de regel prima.
Ik heb al vaker met een beamer/smartboard gewerkt op die manier.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Hulleman
caspervc schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:09:
Is best lastig, zeker bij een oude laptop.

Wij hebben ipv 2 schermen voor een ultrawide gekozen.
Kan je vriendin niet via dr werk een nieuwe zakelijke laptop krijgen? Thuiswerken via een 8 jaar oud prive beestje is ook niet alles... de vraag is welke resolutie de intel hd graphics uit die tijd ondersteunt... zoek dat eerst goed uit. Voor je t weet zit je aan max 1920x1080 ofzo...
Ze werkt nu met 1 extern beeldscherm op die laptop en dat gaat prima op 1080p. Ze hoeft ook alleen maar in te loggen op een extern bureaublad. Gaat echt nog verbazingwekkend goed op dat oude ding.

Ja, ze kan via dr werk een laptop krijgen. Dat heeft ze afgeslagen omdat ze al een laptop heeft 8)7
Is uiteraard wel weer te regelen, maar dan zit je met hetzelfde probleem, namelijk 2 externe beeldschermen aansluiten op een laptop. Als die zakelijke laptop een usb-c poort heeft met thunderbolt, maakt dat de wereld wel makkelijker, maar ik weet niet of dat er op zit.

Een ultrawide is ook een oplossing inderdaad, maar dan koop ik voor dat geld er liever een NUC8i5 bij die ik in mijn eigen thuis kantoor gebruik. De beeldschermen hebben we namelijk al.

@unezra, ok thnx. Voor die paar euro kan ik me ook geen buil vallen en als het niet werkt is het weer terug te sturen natuurlijk.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• unezra

unezra

Hulleman schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:20:
[...]
@unezra, ok thnx. Voor die paar euro kan ik me ook geen buil vallen en als het niet werkt is het weer terug te sturen natuurlijk.
Dat bedoel ik. Gewoon zoiets bestellen bij bol.com of CoolBlue.
Bevalt het niet, terug sturen.

Zeker CoolBlue heeft een prima return policy. Je betaald misschien wat meer, maar ze zijn vrij soepel met retouren waardoor je eigenlijk geen enkel risico loopt.

Ik heb, met die beamers/smartboards (wat soortgelijk is, USB-3 plug in je laptop, drivers installeren en gaan), prima ervaringen. Het werkt gewoon. Ook op 1080p. :)

• Fexqe
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-01 16:06
Als je vriendin via haar werk een nieuwe laptop kan krijgen, zou ik (als dat mogelijk is) kijken richting een zakelijk model. Hier zijn vaak docking stations voor waar je gemakkelijk twee schermen op kunt aansluiten. Van bijvoorbeeld Lenovo weet ik dat dit een optie is maar andere merken hebben dit vast ook.

• Hulleman
Fexqe schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:00:
Als je vriendin via haar werk een nieuwe laptop kan krijgen, zou ik (als dat mogelijk is) kijken richting een zakelijk model. Hier zijn vaak docking stations voor waar je gemakkelijk twee schermen op kunt aansluiten. Van bijvoorbeeld Lenovo weet ik dat dit een optie is maar andere merken hebben dit vast ook.
Wat ik begreep is dat ze geen docking stations op haar werk beschikbaar hebben. Docking zou idd perfect zijn, maar die zijn ook nog aardig duur.

• unezra

unezra

Hulleman schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Wat ik begreep is dat ze geen docking stations op haar werk beschikbaar hebben. Docking zou idd perfect zijn, maar die zijn ook nog aardig duur.
Ja, dat gaat vrij hard:
pricewatch: Dell D6000 Universeel Dockingstation

Overigens werken die op dezelfde manier. :)
USB-C en dan komt er ethernet, 2x HDMI, etc, uit.

• Hulleman
unezra schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Ja, dat gaat vrij hard:
pricewatch: Dell D6000 Universeel Dockingstation

Overigens werken die op dezelfde manier. :)
USB-C en dan komt er ethernet, 2x HDMI, etc, uit.
Ah, ja ik zie het! Ik heb de usb-a naar HDMI adapter besteld. Gaan kijken wat het wordt. En anders maar een meer rigoureuze oplossing, maar dan wel in één keer goed, namelijk een extra NUC.

Thnx voor het meedenken hier!

• unezra

unezra

Hulleman schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:18:
[...]
Ah, ja ik zie het! Ik heb de usb-a naar HDMI adapter besteld. Gaan kijken wat het wordt. En anders maar een meer rigoureuze oplossing, maar dan wel in één keer goed, namelijk een extra NUC.

Thnx voor het meedenken hier!
Andere optie, als dat kan (lees: je werkgever dat technisch en organisatorisch toe staat):
RDP

Zo werk ik sinds vandaag weer en heb ik tijden gewerkt. Vanaf mijn PC via RDP connecten met mijn laptop, zodat ik opeens 3x1440p voor mijn neus heb.

Werkt prima, met iets vertraging. Ik vind de vertraging acceptabel. Je moet alleen geen grafisch zware dingen moeten doen. Een YouTube filmpje afspelen gaat nog nét zeg maar.

Pagina: 1