Wij hebben een bijkeuken van ongeveer 2x4 meter wat effectief een soort uitbouw is (maar dan al sinds het huis ontworpen en gebouwd is in de jaren 80). Het heeft een plat dak, en dat dak lijkt niet geïsoleerd. De spouwmuur is wel geïsoleerd, de vloer (kruipruimte) hebben wij dit voorjaar laten isoleren.
In de zomer wordt het erg warm, in de winter en nu de herfst ook blijft de temperatuur wat achter. Ik ben op zoek naar een manier om de ruimte iets meer op de gewenste temperatuur te houden. Het dak isoleren lijkt de meest voor de hand liggende methode, maar dan liefst van binnenuit. Daarvoor heb ik 2 redenen:
1. Het lijkt wat te tochten tussen muur en plafond
2. Het is minder ingrijpend om iets tegen het plafond te maken dan het complete dakleer eraf te halen.
Wel heb ik vanwege een raam wat weinig werkruimte, ongeveer 2,5 cm.
Zijn er platen die gemakkelijk tegen het plafond aan te zetten zijn?
In de zomer wordt het erg warm, in de winter en nu de herfst ook blijft de temperatuur wat achter. Ik ben op zoek naar een manier om de ruimte iets meer op de gewenste temperatuur te houden. Het dak isoleren lijkt de meest voor de hand liggende methode, maar dan liefst van binnenuit. Daarvoor heb ik 2 redenen:
1. Het lijkt wat te tochten tussen muur en plafond
2. Het is minder ingrijpend om iets tegen het plafond te maken dan het complete dakleer eraf te halen.
Wel heb ik vanwege een raam wat weinig werkruimte, ongeveer 2,5 cm.
Zijn er platen die gemakkelijk tegen het plafond aan te zetten zijn?
Tjolk is lekker. overal en altijd.