In onze tuin staat een grote schuur waar de vorige eigenaren aan de linkerzijde een mooie werkplaats hebben gemaakt en rechts een kantoor aan huis. Er staan wat gipsenwandjes in, die geisoleerd zijn met steenwol. Het gebouw heeft een platdak met bitumen en daarboven op zonnenpanelen. De schuur is een meter gemetselt en daarna hout.
:fill(white):strip_exif()/f/image/O6a9VmlgwCL7XUoMO9D4SlTg.png?f=user_large)
De vloer is in de werkplaats een stoeptegelvloer en daaronder zand.
In het kantoor ligt daar nu, tot wat ik kan zien:
Zand > Stoeptegels > betonvloerlaagje > folie > houtenvloer.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Rhhejh8otc63fs8WqzLXYeUT.png?f=user_large)
In het kantoor is er een plafond aangebracht met gipsplaten en geen isolatie. Bovenstaand een foto van de situatie in het kantoor.
Ik werk nu vanwege corona veel in dat kantoor en dat is dus koud, en met name koude voeten. Tijd voor vloerisolatie. Daarvoor heb ik advies nodig
Mijn plan is nu om de houten vloer eruit te halen en bovenop het dikke blauwe folie PIR platen te leggen, en daarboven op underlayment of OSB platen en die eventueel af te werken of te lakken (lekker hip). Is dat een goed plan?
De wordt het dus
Zand > stoeptegels > betonvloerlaagje > Folie > PIR > OSB/Underlayment > eventueel nog iets erbovenop.
Ik kan maar beperkt de hoogte in, want het is nu al 2 meter 10 en ik moet wel kunnen lopen (en ik ben lang)
:fill(white):strip_exif()/f/image/O6a9VmlgwCL7XUoMO9D4SlTg.png?f=user_large)
De vloer is in de werkplaats een stoeptegelvloer en daaronder zand.
In het kantoor ligt daar nu, tot wat ik kan zien:
Zand > Stoeptegels > betonvloerlaagje > folie > houtenvloer.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Rhhejh8otc63fs8WqzLXYeUT.png?f=user_large)
In het kantoor is er een plafond aangebracht met gipsplaten en geen isolatie. Bovenstaand een foto van de situatie in het kantoor.
Ik werk nu vanwege corona veel in dat kantoor en dat is dus koud, en met name koude voeten. Tijd voor vloerisolatie. Daarvoor heb ik advies nodig
De wordt het dus
Zand > stoeptegels > betonvloerlaagje > Folie > PIR > OSB/Underlayment > eventueel nog iets erbovenop.
Ik kan maar beperkt de hoogte in, want het is nu al 2 meter 10 en ik moet wel kunnen lopen (en ik ben lang)
[ Voor 20% gewijzigd door bonzz.netninja op 25-10-2020 09:54 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl