Dell XPS 15: 7590 (2019) of 9500 (2020)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:26
Beste forumleden, hopelijk willen jullie helpen met mijn keuze voor de nieuwste of toch eentje ouder wat betreft de XPS serie (of zit ik helemaal verkeerd?). Hieronder de voorwaarden en wat ik er mee doe.

Wat ga je met je laptop doen?
veel werken in de trein, ook met gevoelige informatie (ik begin heel vroeg dus de trein is altijd leeg, privacy geen issue), films kijken (sporadisch), soms een oudere game (Company of Heroes) [/i]

Wat is je budget?
800-1800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop is vooral onderweg van en naar werk waar een docking station staat van Dell. Wordt dan op werk en thuis ook regelmatig gebruikt (inclusief power supply)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De eisen zijn verder:
- Goed mee te werken in de trein (zonder muis)
- Moet op docking station van werk passen (TB16 van Dell)
- Zo'n groot mogelijk scherm maar maximaal 36 cm breed ivm tas/prettig meenemen
- Toekomstbestendig zijn en lang meegaan
- Mag ook wel een beetje mooi zijn
- 4K scherm? Daar twijfel ik een beetje over

Ik twijfel erg tussen de nieuwe XPS (FullHD) of de oude XPS (OLED 4K) of toch een andere serie.
Op dit moment neig ik er heel sterk naar voor de OLED 4K oudere XPS (7590) te gaan, omdat je dan voor 1600 (en studentenkorting) een mooi pakket hebt met 16 GB RAM, 1 TB harde schijf en een prachtscherm.
What to do? Het mag wat kosten, maar een 4K versie van de nieuwe XPS is > 2000 euro en dat wordt me echt (veel) te gortig. Alle hulp is welkom!

Mijn oude laptop (Asus N550 jv met wat upgrades nadien) heeft het 7 jaar volgehouden en ik wil graag iets aanschaffen wat over 7 jaar nog steeds mee kan. De Asus kan qua batterij en grootte gewoon niet meer, maar is verder nog snel en prettig om op te werken.

[ Voor 42% gewijzigd door Geertidow op 25-10-2020 06:44 . Reden: Per abuis op enter gedrukt tijdens schrijven ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Geertidow schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 06:34:
Beste forumleden, hopelijk willen jullie helpen met mijn keuze voor de nieuwste of toch eentje ouder wat betreft de XPS serie (of zit ik helemaal verkeerd?). Hieronder de voorwaarden en wat ik er mee doe.

Wat ga je met je laptop doen?
veel werken in de trein, ook met gevoelige informatie (ik begin heel vroeg dus de trein is altijd leeg, privacy geen issue), films kijken (sporadisch), soms een oudere game (Company of Heroes) [/i]

Wat is je budget?
800-1800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop is vooral onderweg van en naar werk waar een docking station staat van Dell. Wordt dan op werk en thuis ook regelmatig gebruikt (inclusief power supply)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De eisen zijn verder:
- Goed mee te werken in de trein (zonder muis)
- Moet op docking station van werk passen (TB16 van Dell)
- Zo'n groot mogelijk scherm maar maximaal 36 cm breed ivm tas/prettig meenemen
- Toekomstbestendig zijn en lang meegaan
- Mag ook wel een beetje mooi zijn
- 4K scherm? Daar twijfel ik een beetje over

Ik twijfel erg tussen de nieuwe XPS (FullHD) of de oude XPS (OLED 4K) of toch een andere serie.
Op dit moment neig ik er heel sterk naar voor de OLED 4K oudere XPS (7590) te gaan, omdat je dan voor 1600 (en studentenkorting) een mooi pakket hebt met 16 GB RAM, 1 TB harde schijf en een prachtscherm.
What to do? Het mag wat kosten, maar een 4K versie van de nieuwe XPS is > 2000 euro en dat wordt me echt (veel) te gortig. Alle hulp is welkom!

Mijn oude laptop (Asus N550 jv met wat upgrades nadien) heeft het 7 jaar volgehouden en ik wil graag iets aanschaffen wat over 7 jaar nog steeds mee kan. De Asus kan qua batterij en grootte gewoon niet meer, maar is verder nog snel en prettig om op te werken.
Geen XPS dus want die gaan niet zo lang mee. Heb nog nooit deze generatie laptops met zoveel issues gezien. Maar ik zal hier wel weer afgeschoten worden. (Direct de reden dat ik eigenlijk bijna hier niet meer kom, want waarheid is hard.)

ThinkPad T series is een goede met low power display en 400 nits en anders de 500 nits variant uit mijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geertidow
Door mij zal niet worden afgeschoten hoor, ik vraag om advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 14:49
Kan je die Dell TB16 ook op andere laptops (niet Dell) aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
Dat kan volgens mij wel, het is een usb c poort, ik dacht met thunderbolt. Maar niet alle laptops kunnen dat. De asus vivobook 15 inch bv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Kijk eens bij de latitude serie van Dell.
Prima werklaptops, in mijn ogen betrouwbaar.
Mijn eerste is nog steeds prima werkend binnen de familie..
Net als 3,4en5. De 4de had vorig jaar een muispad probleem (door de genomen extra garantie binnen 1 dag verholpen (23december)

Muispad in de nieuwe generatie heb ik geen ervaring mee.
En of het single kabel to dock is ook nog niet helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door jack zomer op 25-10-2020 11:56 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
Ik vind de xps wel echt mooier dan de lattitude serie.

Hoe is jullie mening over 7590 versus de 9500?
Pagina: 1