Filemover/Watchfolder software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Hallo Tweakers :)

Ik kan helaas niet vinden wat ik zoek, vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

Ik ben opzoek naar een stukje software die mappen en bestanden daarin kan analyseren/actief monitoren en op een bepaald commando kan verplaatsen.
Een soort watchfolders eigenlijk die op bestandsextensie, datum of deel van de bestandsnaam een verplaats opdracht kan doen.

Stel ik heb een dump map waar ik van alles als ware in gooi, dan zoek ik een tooltje die bv alle .mp3 automatisch eruit haalt en in een andere map kan zetten of bv alle word documenten met _prive in de naam weer naar een andere map.
Of bijvoorbeeld als een bestand ouder is dan een week automatisch kan verplaatsen.

Ik weet niet op zoiets bestaat zonder veel gedoe met stripten enzo.

Opzoek naar file managers kwam ik er ontelbaar veel tegen, maar die kunnen zit zover ik weet niet automatisch, wel achteraf (zoals de tool EasyFind) maar ik wil juist dat een map continu gemonitord wordt.

Commander One is de filemanager die ik op Mac het beste vind, maar zover mij bekend kan die dit niet.

Wel vond ik dit wat redelijk dicht in de buurt komt, maar dit is teveel script gedoe:
https://developer.apple.c...ngGuide/WatchFolders.html

Weet iemand de tool die dit kan?

Mijn dank is oneindig _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Folder Actions en Automator kunnen dat, zitten allebei in macOS ingebouwd.
Zonder zelf wat scripts maken kom je een heel eind, maar gewoon wel scripts maken is een stuk sneller, betrouwbaarder, je kan maatwerk maken voor jezelf en het kost niks.

Automator heeft ook de mogelijkheid om bijv. eerst zelf een Folder Action in elkaar te klikken en dan scripts invoegen waar nodig. Misschien dat dat de gulden middenweg is.

[ Voor 79% gewijzigd door johnkeates op 25-10-2020 02:22 ]