Asus V7700 GTS alweer overleden

Pagina: 1
Acties:

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Ik zit net weer met mijn systeem te kloten na de V-mod, en hij wilde op 1466 Mhz opstarten (nog zonder de peltier @1,98V).
In windows kreeg ik later toch een hanger :(.
Wat ik wel had opgemerkt is dat telkens als ik met een venstertje sleepte het scherm trilde :?. Bij het opnieuw opstarten werkte het beeld niet meer, videokaart erin/eruit probleem verholpen :?. Na weer een hanger alleen maar garbage op het scherm. Weer erin eruit, vage letters, opnieuw erin/eruit niets meer.

Dit is al de 2e die het begeeft, bij de 1e was het het geheugen. Ik was puur met de proc bezig, had dus de grafische kaart niet OC.

Ik heb in de tijd dat ik DOC volg nog nooit zoiets gelezen. Ik ben daarom ook benieuwd of er meer mensen zijn met dergelijke problemen, is het een Asus zwakte of gewoon toeval ?

One of the animals has left its cage today.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

met je FSB gekloot?? dan gaat je AGp ook wel es harder en dus ook je GF2 GTS, dat zou t kunnen zijn, anders weet ik took niet :)

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:06

SpeedyG

Say Cheese !!

Heb begrepen dat de Gforce II GTS nog wel een sgevoelig kan zijn voor buiten AGP-specs draaien. :'( Ook hoge temperaturen vindt hij niet echt lekker.

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Nee, ik kom normaal niet hoger dan 137 Mhz, maar was nu puur aan het kijken hoe hoog de multiplier wilde met de FSB op default.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

te warm geworden op een of andere manier lijkt me toch dan fzo, mischien koelertjuh beetje scheef gegaan fzow ?? met in/uithalen

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Nope, ik had hem er zelfs nog niet af gehad. Net wel ff gedaan en zag dat de standaard koelprut maar 75% van de core bedekte.
Ik had deze nog niet met Arctic Silver behandeld :(

edit:

Net ff m'n oude TNT2 Ultra erin gedaan, maar nu werkt mij Promise Raid-controller ook niet meer. Ik ga morgen maar eens kijken wat ze in een ander systeem doen.

Verwijderd

Hoe weet je dan zeker dat die AGP kaart wijlen is ? Heb je hem al in een totaal ander systeem geprobeerd ..?

Het kan ook b.v. de voeding zijn die van ellende door zijn knien gaat.

(Toevallig zo'n $@#&*! Enermax 430 Watt erin ??? )

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:12 schreef Hooi het volgende:
Hoe weet je dan zeker dat die AGP kaart wijlen is ? Heb je hem al in een totaal ander systeem geprobeerd ..?

Het kan ook b.v. de voeding zijn die van ellende door zijn knien gaat.

(Toevallig zo'n $@#&*! Enermax 430 Watt erin ??? )
Ik zat daar net aan te denken, volgens mij is het een opmerking van jou in een ander draadje. Volgens het bios is 5V maar 4,8 V en 12V 12,24v, ik heb een Enermax 350W, die zou het toch moeten trekken ?

3x SCSI CD-Rom, 1x IDE DVD, 1 X IDE brander, 3 xHD en op het moment maar 2 Papst 92mm fannetjes.

edit:

Fasttrack werkt wel nu ik em in het slot van de Adaptec heb gestopt. nu nog ff uitzoeken of het aan de TNT2 ligt of het slot :?

Verwijderd

Nou,
het gaat niet zozeer om wat er aan hangt, het is wat de CPU met overklokken op de 5 Volt lijn van de voeding uithaalt.
(Ook trouwens de Geforce kaart op de 3.3 volt lijn, overigens. Die kunnen er ook wat van..)

Je moet kijken wat er gebeurt met de 5 Volt waarde, als je met CPUburn de CPU aan het stressen bent.
Waardes onder de 4.60 haal ik al met mijn Duron op 1122 Mhz vij een Vcore van 2.30 volt. Op een Enermax 451....

http://users.ev1.net/~redelm/
Gebruik maar "Burnmmx g" als opstart.

Een ander programma gebruiken heeft niet gek veel zin. Ik heb al een flinke tijd van alles getest en geprobeerd, maar deze perst echt het meeste aan hitte uit de CPU, en laat de voeding het verst inzinken...
;)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:39

Marc H

- - Is wakker - -

Mijne is pas geleden ook overleden, gaf allemaal witte streepjes tijdens opstarten, en bleef hangen op het moment dat windows het grafische scherm wilde initialiseren.

Thunderbird 1200 (niet o/c)
Kastkoeling: ach, kijk zelf maar:
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/1.jpg
(dat is dus een 12 cm fan op de cpu, dus de videokaart zal ook niet al te heet worden)

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

....tzal wel een rot herrie geven ;) >:)
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:51 schreef Marc H het volgende:
Mijne is pas geleden ook overleden, gaf allemaal witte streepjes tijdens opstarten, en bleef hangen op het moment dat windows het grafische scherm wilde initialiseren.

Thunderbird 1200 (niet o/c)
Kastkoeling: ach, kijk zelf maar:
[afbeelding]
(dat is dus een 12 cm fan op de cpu, dus de videokaart zal ook niet al te heet worden)

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Hmmm, hij liep schijnbaar stabiel op 1503 Mhz @ 2,09 V tot ik burnmmx opstarte :(. Daarna crash en na opnieuw start een inaccesable_boot_device_error. PC terug geklokt naar 1466, kon ie geen IDE kabel vinden :?.
Weer terug geklokt, weer IABD :(. Moet iets met de Promise drivers zijn.

Ik stop er nu echt ff mee.

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Op zaterdag 11 augustus 2001 01:05 schreef boeing747400 het volgende:
....tzal wel een rot herrie geven ;) >:)
[..]
Valt heel erg mee, ook omdat hij naast me buro staat, er rubber zit tussen de fan en het plexiglas, Het plexiglas zit vast met dubbelzijdig tape, dus daar worden ook trillingen gedempt en hij draait op 7 volt, dat scheelt ook.

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik had laatst ook een v7700 die spontaan overleed! Na 1 dag met alles nog op default! Als ik het nou zelf had gedaan met OC'en...;(

Tragisch..

Forza Mucca!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 01:27 schreef Marc H het volgende:

[..]

Valt heel erg mee, ook omdat hij naast me buro staat, er rubber zit tussen de fan en het plexiglas, Het plexiglas zit vast met dubbelzijdig tape, dus daar worden ook trillingen gedempt en hij draait op 7 volt, dat scheelt ook.
Wat is "valt heel er mee" ? Ik zit nog te dubben wat voor fan ik daar definitief ga plaatsen daar. Ik heb ontdekt dat mij Enermax met een fan daar geen herrie maakt (eigelijk andersom, als ik daar geen fan heb loopt de temp van de Enermax op naar 30 graden en maakt ie herrie).

BTW ik kon het niet laten Raid config werkt weer. das de zoveelste keer dat mijn win2k installatie op de non-raid drive de raid-config kan redden :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 01:18 schreef mrknowitall het volgende:
Hmmm, hij liep schijnbaar stabiel op 1503 Mhz @ 2,09 V tot ik burnmmx opstarte :(. Daarna crash en na opnieuw start een inaccesable_boot_device_error. PC terug geklokt naar 1466, kon ie geen IDE kabel vinden :?.
Weer terug geklokt, weer IABD :(. Moet iets met de Promise drivers zijn.

Ik stop er nu echt ff mee.
Dat gaat niet echt goed nee. Ik ben ook een beetje huiverig om meteen te brullen "Kijk, het is dus de voeding!" al lijkt het daar op.

Van het weekend maar eens rustig wat lager klokken en zien hoever dat helpt.

Met cpuburn hoort de boel alleen maar warm te worden. Als de handel instort vanwege een te lage vcore of te hoge kloksnelheid, kapt cpuburn er normaal gesproken zelf mee, met de mededeling dat de CPU rekenfouten heeft.

Als de boel spontaan een reboot doet, is het de voeding.

Natuurlijk heb jij weer iets dat daar tussenin zit.. *zucht*
:+

Ondertussen raad ik aan om een nachtje te slapen, morgen verder testen en de 5 volt waarde in de gaten te houden met het één of andere monitor programma.
En de CPU temp natuurlijk.
Maf ze..
:Z

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Hij is niet fluisterstil ofzo, maar het is niet storend. Mijn Aopen midi met 2x 8cm op 5v lijkt meer herrie te maken. (misschien omdat die op mijn buro staat)

Ik heb die etra fan aangezet omdat ik hem toch al in de kast had zitten. Hoewel het in principe niet zou hoeven, omdat er geen overklokte onderdelen inzitten.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 01:47 schreef Marc H het volgende:
Hij is niet fluisterstil ofzo, maar het is niet storend. Mijn Aopen midi met 2x 8cm op 5v lijkt meer herrie te maken. (misschien omdat die op mijn buro staat)

Ik heb die etra fan aangezet omdat ik hem toch al in de kast had zitten. Hoewel het in principe niet zou hoeven, omdat er geen overklokte onderdelen inzitten.
Zeg jongens,
proberen we wel een klein beetje ontopic te blijven ? Voor zijdelingse gesprekken offtopic hebben we de Huiskamer http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/31

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Op zaterdag 11 augustus 2001 01:53 schreef Hooi het volgende:

[..]

Zeg jongens,
proberen we wel een klein beetje ontopic te blijven ? Voor zijdelingse gesprekken offtopic hebben we de Huiskamer http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/31
Volgens zitten we hier in Die-hard overclocking & casemodding, en aangezien een fan in de zijkant van je kast toch echt een casemod is moeten we dat toch ech hier kunnen bespreken.
Als we het hadden over hoe het met de gezondheid van mijn hond is (uitstekend!), dan had je een punt gehad.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 02:03 schreef Marc H het volgende:

[..]

Volgens zitten we hier in Die-hard overclocking & casemodding, en aangezien een fan in de zijkant van je kast toch echt een casemod is moeten we dat toch ech hier kunnen bespreken.
Als we het hadden over hoe het met de gezondheid van mijn hond is (uitstekend!), dan had je een punt gehad.
Nee, het gaat niet over een hond.

Maar over een overklokked systeem met een videokaart die gek doet. En een voeding die misschien een probleem is.

Dit is een tech forum, en het zou fijn zijn als je op het topic regaeerde. Dat is een beetje wat er van je verwacht wordt als je op GOT zit te posten. Het hoeft niet allemaal strak en to the point te blijven. Maar wel zo een beetje ontopic.

Het staat je vrij om een eigen topic te maken over casemods. Of in de Huiskamer te praten over andere dingen. Wat je wil.

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Op zaterdag 11 augustus 2001 02:09 schreef Hooi het volgende:

[..]

Nee, het gaat niet over een hond.

Maar over een overklokked systeem met een videokaart die gek doet. En een voeding die misschien een probleem is.

Dit is een tech forum, en het zou fijn zijn als je op het topic regaeerde. Dat is een beetje wat er van je verwacht wordt als je op GOT zit te posten. Het hoeft niet allemaal strak en to the point te blijven. Maar wel zo een beetje ontopic.

Het staat je vrij om een eigen topic te maken over casemods. Of in de Huiskamer te praten over andere dingen. Wat je wil.
Ik heb even mijn koeling aangehaald in mijn originele post om aan te geven dat het doorbranden van mijn Asus V7700 in ieder geval niet door extreme hitte in de kast kon komen. Dat is alles.

Als iemand (in dit geval de topicstarter!) daarna mij een vraag stelt over hoe die koeling bevalt omdat hij ook zoiets van plan is, geef ik antwoord.

Als jij denkt mij als een of andere newbie uit te kunnen gaan schelden heb je toch echt een probleem. (kijk dan maar eens naar mijn profile hier op GoT en op T.N zelf)

Verwijderd

Na und :)
Ik vroeg alleen of we een beetje on topic bleven. Daar hoef jij je niet echt kwaad om te maken ?

(T'is ook veel te vroeg waarschijnlijk. Of te laat )

Marc,
zand er over en vrienden ?

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

prima, zand erover :)

Verwijderd

Okee.
B-)

Dan nu wat me interesseert,
wat was bij jou dan de diagnose van die Asus kaart.

terug leverancier?
Schroothoop ?
Nooit meer wat van gehoord ?
Garantie ???

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Hij is teruggegaan naar mycom, waar hij gekocht is. Omdat ze hem niet konden testen en geen vervangende op voorraad hadden, hebben ze hem voor reparatie aangenomen. De volgende dag kreeg ik een belletje dat hij echt stuk was, en dat de nieuwe klaar lag.

hij was net 3 maanden oud, dus was het garantiewerk.

Verwijderd

Alleen wat er was gebeurd, konden ze niet zeggen..? Vaag niet.

Warmte alleen.. heeft die kaart een sensor voor de temp vraag ik mij af. Hier zit een Elsa MX op met een Voltage mod, 175@230 meestal. Wat ik zie met de sensor van een Blokker metertje er op is dat de heatsink onder de 33 graden blijft.
(Er hangt een Titan Socket7 fannetje aan de voorkant, en er zit een 80mm op de achterkant)

Nu vraag ik mij natuurlijk af wat de kaart in jouw systeem deed met de temperatuur..?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

hoe hoog is de AGP als mijn fsb 155 is ?

ik heb dus 9x155 en ook een v7700 en die leeft nog wel

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Stop met mij bang maken; ik heb ook een V7700!!
:(

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 11 augustus 2001 10:52 schreef Masta-T het volgende:
Stop met mij bang maken; ik heb ook een V7700!!
:(
idd else we sh*t on you :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Hmmm ik heb ook een V7700 die op dit moment 80 Mhz op z'n AGP busje heeft staan... :) 120 FSB ( BX chipset )
gaat ( ff afkloppen ) al maanden goed.. :9
word niet warm en doet geen rare dingetjes.. 8-)
Pagina: 1