Computer start niet gelijk op + random zwarte schermen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicchi
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-11-2020
Mijn vraag
Ik heb een nieuwe GPU, CPU en Motherboard gehaald en ben sindsdien op een paar problemen gekomen.

Ik had als eerst alleen een nieuwe GPU gehaald, met mijn toenmalige systeem had ik soms dat ik random green screens kreeg. Echter nadat ik nieuwe motherboard en CPU had was dat probleem verholpen maar ik heb nu andere issues.

Eerste is bij opstarten, wilt mijn computer niet in 1 keer opstarten. Ik hoor mijn fans draaien en alles geeft licht, maar ik krijg niet scherm van de motherboard brand en dan windows, terwijl alles wel draait?
het merkwaardige is, is dat als het geluid van de fans hard is, dat hij dus niet echt gaat opstarten, maar zodra het geluid still word, dat hij wel normaal opstart. (ik heb een Noctua NH-D15 SE-AM4 dus het hoort ook stil te zijn)

Vaak gaat de datum ook opeens naar verkeerde datum (2024 + random tijd etc)

Recent heb ik ook last van random black screens. Ik zie wel het licht van mijn beeldscherm dat hij wel aan staat, maar het scherm zelf is zwart. Mijn tweede monitor doet het dan wel nog gewoon. Als ik van main screen wissel dan krijg ik het zwarte scherm bij het scherm dat op dat moment de mainscreen is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Radeon RX 5700 XT MECH OC
AMD Ryzen 7 3700X processor
Gigabyte X570 AORUS ELITE
Corsair CX650M

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voor start up issues heb ik al geprobeerd quickstartup uit te zetten en dat heeft geen verschil gemaakt. Ik heb ook meerdermaal computer gereset tevergeefs.

Alle kabels zitten goed vast, en ook mijn powersupply zou genoeg moeten zijn en ook alle drivers zijn up to date.
Ik heb zelf echt 0 verstand van computers dus ik laat mijn broer alles doen maar hij zei ook dat ik beter hie kon vragen op hoop dat iemand met meer verstand misschien meer informatie kan geven wat wellicht de issue is, of dat ik gewoon beter alles dat ik niet heb terug stuur en hun het laat oplossen 8;D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Je draait of draaide Windows insider preview

Oke, hij start wel... Maar het duurt lang... Wat voor schijf heb je erin zitten? En hoe oud is de schijf?

Heb je de BIOS geüpdatet?

[ Voor 8% gewijzigd door Berlinetta op 31-10-2020 10:06 ]