chs indeling (oude meuk)

Pagina: 1
Acties:

• copje611
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2006
Ik zit met een 386 met een kapotte keyboard connector (echt helemaal brak). Op de HD van dit systeem staan echter nog wat zaken die ff niet mogen verdwijnen. Dus ik denk ik hang hem aan mijn eigentijds snelheidsmonster, maar helaas: het systeem herkent de oude schijf niet.
Het blijkt een schijf in de oude CHS indeling te zijn en zowel onder DOS als Windows wordt de schijf niet gezien. In het BIOS echter wel.

Wie weet een manier om die data van die schijf af te trekken?

Mooi he, alles?

• copje611
En toen was het stil....... ;)

Mooi he, alles?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Pak een oude 486 en probeer het daarmee, of maak een bootflop met linux en netwerk en druk er een netwerkkaartje in :)

• copje611
Wordt moeilijk denk ik

1) Ik heb niet even een 486 staan.

2) Het toetsenbord werkt niet :'( . Kan ik dan wel een Linux netwerk draaiend krijgen op dat ding?

Mooi he, alles?

Verwijderd

Denk het wel, Linux hoeft niet echt resource vretend te zijn, maar hoe wou je Linux installeren zonder toetsenbord :? >:)

• dogmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-01 08:06
bij sommige schijven (oude)moet je in de bios de info(heads etc.) intikken om het te laten werken. meestal staat bovenop de oude harddisk op een stikkertje of zo wat je moet intikken..
bij mij werkte dat.
alleen ehm.. hoe doe je dat zonder toetsenbord...

• copje611
Ik heb het probleem misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd:

Ik heb 1 harde schijf met die oude indeling in een 386 zitten. Daar kan ik echter niks mee; de keyboard-connector is brak.
Gooi ik die HD op mijn eigen systeem, dan herkent het BIOS de schijf wel , maar DOS en WINDOWS niet.

Ik dacht de oplossing te hebben gevonden met Laplink op een bootfloppy en dan een batchbestandje, maar op de 1 of andere manier kan die 386 dat al niet hebben |:(. Nog suggesties?

Mooi he, alles?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je in de bios van je snelheidsmonster aangegeven dat de schijf moest worden 'geautodetect?' of heb je handmatig de gegevens ingeklopt? (cylinders/heads/sectors) dit is namelijk wel van belang, ik kan me voorstellen dat je nieuwe pc die oude hdd niet netjes herkent..

A wise man's life is based around fuck you

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
Of je fixt de keyboard connector. Meestal is het zo dat de ground van de connector, die in de vorm van een metalen plaatje om de hele conncector zit, afgebroken van het moederbord. Gewoon de afgebroken pinnetjes uit het bord solderen er een weerstand oid in solderen. De weerstand iod zelf er af knippen, en het stukje draad tegen de metalen buitenkant van de connector solderen. en fixed is het probleem. Maar alleen als het dus de ground is werkt dat. Anders kun je ook nog de hele connector vervangen

• copje611
Zwelgje, ik ga het proberen. Ik heb hem inderdaad geautodetect (ff denken, kofschip, ja, is goed.)

Mooi he, alles?

• copje611
Zwelgje e.a. bedankt! Ik ben eruit. Was inderdaad een BIOS instelling. 8-)

Mooi he, alles?

Pagina: 1