Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ons huidige monster doet alweer 12 jaar trouwe dienst. Heeft regelmatig een upgrade gehad en draait nog prima maar ik heb zin in wat nieuws. Ik wil een mooie stille allround pc samenstellen die redelijk futureproof is, rekening houdend met opgroeiende kids (de oudste is nu 7). Ik doe op dit moment niet veel games maar de jongens wel, zoals 3d Lego games, maar dat zal in de toekomst wel veranderen. Ik gebruik de pc voor thuiswerken (via Citrix) en film downloaden (die weer doorschuiven naar de Mede8er en de Synology) of naar een dvd (brandertje zou mooi zijn) en verder internetten ed. Mijn vrouw doet er wat administratie op. De pc staat de hele dag aan en ik ga de dB's meten met een professioneel apparaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget...moeilijk. 2000 max ongeveer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn recent aangeschafte 1440p breedbeeld monitor (LC-Power lc-m34-uwqhd-100-c), Logitech speakerset (3.5mm plug), koptelefoon bedraad (3,5mm plug)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een krachtige GPU (mag gebruikt: graag advies over welke)
Genoeg opslag (2 Tb) en een SSD met het besturingssysteem daarop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb mijn oog laten vallen op de be quiet! PURE BASE 500DX Window tower-behuizing. ARGB lijkt me leuk om mee te spelen. Het moet een plaatje worden want hij staat op een prominente plek en geluid is het belangrijkst. De Workstations op het werk hoor je absoluut niet en dat bevalt super. Ik heb vanalles gedaan om de huidige thuis zo stil mogelijk te maken (naden afgetaped, geluidsabsorberende matjes geplaatst, andere koelers ed). Zo'n be quiet radiator met pompje lijkt me ook wel leuk (mits die stil is).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mid tower, super stil in rust, zuinig in rust, argb op alles
Ga je overklokken?
Beetje misschien, weinig ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een eerste poging gedaan en wat bij elkaar gezocht en ik hoor graag de mening van mijn mede-tweakers (ik ben bang dat ik er spijt van krijg haha) Ook hoor ik graag of dit gaat passen in de behuizing! Ik krijg wat vage meldingen van Alternate.
Eerste poging:
1 x G.Skill 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen € 86,90*
1 x Samsung 970 EVO, 1 TB SSD € 139,90*
1 x Intel® Core i5-10600K, 4,1 GHz (4.8 GHz Turbo Boost) socket 1200 processor € 249,-*
1 x Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf € 53,90*
1 x ASUS GeForce GTX 1660S TUF GAMING OC grafische kaart € 289,-*
1 x be quiet! Dark Rock Pro 4 cpu-koeler € 79,-*
1 x be quiet! PURE BASE 500DX Window tower-behuizing € 99,90*
1 x GIGABYTE Z490 GAMING X AX, socket 1200 moederbord € 179,90*
1 x be quiet! Dark Power Pro 11 650W voeding € 174,90*
Ons huidige monster doet alweer 12 jaar trouwe dienst. Heeft regelmatig een upgrade gehad en draait nog prima maar ik heb zin in wat nieuws. Ik wil een mooie stille allround pc samenstellen die redelijk futureproof is, rekening houdend met opgroeiende kids (de oudste is nu 7). Ik doe op dit moment niet veel games maar de jongens wel, zoals 3d Lego games, maar dat zal in de toekomst wel veranderen. Ik gebruik de pc voor thuiswerken (via Citrix) en film downloaden (die weer doorschuiven naar de Mede8er en de Synology) of naar een dvd (brandertje zou mooi zijn) en verder internetten ed. Mijn vrouw doet er wat administratie op. De pc staat de hele dag aan en ik ga de dB's meten met een professioneel apparaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget...moeilijk. 2000 max ongeveer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn recent aangeschafte 1440p breedbeeld monitor (LC-Power lc-m34-uwqhd-100-c), Logitech speakerset (3.5mm plug), koptelefoon bedraad (3,5mm plug)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een krachtige GPU (mag gebruikt: graag advies over welke)
Genoeg opslag (2 Tb) en een SSD met het besturingssysteem daarop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb mijn oog laten vallen op de be quiet! PURE BASE 500DX Window tower-behuizing. ARGB lijkt me leuk om mee te spelen. Het moet een plaatje worden want hij staat op een prominente plek en geluid is het belangrijkst. De Workstations op het werk hoor je absoluut niet en dat bevalt super. Ik heb vanalles gedaan om de huidige thuis zo stil mogelijk te maken (naden afgetaped, geluidsabsorberende matjes geplaatst, andere koelers ed). Zo'n be quiet radiator met pompje lijkt me ook wel leuk (mits die stil is).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mid tower, super stil in rust, zuinig in rust, argb op alles
Ga je overklokken?
Beetje misschien, weinig ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een eerste poging gedaan en wat bij elkaar gezocht en ik hoor graag de mening van mijn mede-tweakers (ik ben bang dat ik er spijt van krijg haha) Ook hoor ik graag of dit gaat passen in de behuizing! Ik krijg wat vage meldingen van Alternate.
Eerste poging:
1 x G.Skill 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen € 86,90*
1 x Samsung 970 EVO, 1 TB SSD € 139,90*
1 x Intel® Core i5-10600K, 4,1 GHz (4.8 GHz Turbo Boost) socket 1200 processor € 249,-*
1 x Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf € 53,90*
1 x ASUS GeForce GTX 1660S TUF GAMING OC grafische kaart € 289,-*
1 x be quiet! Dark Rock Pro 4 cpu-koeler € 79,-*
1 x be quiet! PURE BASE 500DX Window tower-behuizing € 99,90*
1 x GIGABYTE Z490 GAMING X AX, socket 1200 moederbord € 179,90*
1 x be quiet! Dark Power Pro 11 650W voeding € 174,90*