Macbook Pro én PS4 aansluiten op Audio Interface. Welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YBOURGH
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-02-2021

YBOURGH

Wie zal het zeggen

Topicstarter
In mijn thuiskantoor wil ik mijn audiohuishouding ietwat op orde brengen. Daarom zoek ik naar een apparaat dat zowel audio kan ontvangen en doorsturen van zowel mijn Macbook Pro (Mid 2015) als mijn PS4. Dat doorsturen zou dit aan te schaffen apparaat moeten doen richting een setje M-Audio AV32 speakers. Daarnaast zou ik er graag een externe mic op aan willen sluiten voor conference calls op de Mac. Momenteel heb ik een relatief brakke Rode VideoMicro. Zal ik in de toekomst vervangen met een betere mic, waarschijnlijk met XLR aansluiting.

Ik heb een kek schetsje gemaakt van de gewenste setup (voor zover ik als leek deze kan inschatten):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjctxXCmO6gxzzaXFQ-ZCXXjRJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/izsVGxZuFRvEHscOG4kMWdW9.png?f=fotoalbum_large

Budget: €200,- maximaal.

Wat heb ik zelf al gevonden?
  • Sound BlasterX G6 van Creative komt in m'n Google rondje regelmatig voorbij
  • Focusrite Scarlett 2i2 3rd Gen idem dito
Concrete vragen
  1. 1. Zijn de door mij gevonden apparaten okay voor het doel dat ik wil bereiken?
  2. 2. Zoek ik überhaupt naar het juiste type apparaat of is er een kortere weg richting het gewenste resultaat?
TL;DR
Ik zoek een audio interface welke:
  • Audio kan ontvangen van mijn PS4 (Optical Out)
  • Audio kan ontvangen van mijn Macbook Pro (USB out)
  • Audio kan ontvangen van mijn Rode Mic VideoMicro (MiniJack out)
  • Audio kan doorsturen richting mijn M-Audio AV32 Speakers (RGA en Optical In)
  • Maximaal €200 piek kost
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen dan de 15035 tabbladen waar ik iedere avond als een gestoorde randdebiel doorheen klik. _/-\o_

Ik doe ook maar wat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
De GoXLR mini doet denk ik alles wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YBOURGH
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-02-2021

YBOURGH

Wie zal het zeggen

Topicstarter
Thanks @jorgenv. Toevallig werd deze me ook aangeraden door een vriend. Voelde wat too much aangezien ik niet van plan ben om mijn belabberde gaming kunsten te streamen en de GoXLR Mini gericht is op streamers. Maar qua specs zit-ie indd goed in de richting

Ik doe ook maar wat.