LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
In dat eerste geval kan het natuurlijk zonder meer retour gestuurd worden want je koopt de kit nu net om twee identieke modules te krijgen (en zeker in het geval van een bling-bling set van 200 piek mag je dat wel verwachten), in dat tweede geval zou je even moeten kijken of je echt wel hetzelfde besteld hebt.
Wat ook nog de moeite van het bekijken waard is hoe de bankjes zich presenteren als er maar 1 slot bezet is -- dus alles alleen in slot 1 testen, module voor module. Dit zou geen klap uit moeten maken want voor zover ik weet is de moduledata gewoon constant ongeacht in welke configuratie het uiteindelijk draait, maar dan heb je dat ook maar bevestigd.
[ Voor 22% gewijzigd door MneoreJ op 24-10-2020 19:24 ]
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Verpakking is precies hetzelfde gelabeld. Zelfs de stickers op de geheugenmodules.Razkin schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:52:
Uh, volgens het partnummer is de tweede kit C16. Dus zou ik even goed naar de verpakking kijken of er niet de verkeerde modules in hebben gezeten.
In CPU-Z en in de BIOS zie je echter dat het om C16 gaat en niet C14.
Maar als ik dit verhaal zou lezen zou ik het ook moeilijk kunnen geloven

Ik ga het andere setje maar terug sturen.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Verwijderd
Kan een compatabiliteits probleem zijn, maar hoe het er nu uitziet heb je een verkeerd setje, maar met de juiste stickers erop
Zegels zijn de vaak ronde stickers op de verpakking en er zitten ook zegels op de doosjes waar de geheugenmodules inzitten.
16-18-18 zal een mindere Samsung IC zijn, D-Die of iets dergelijks...of een hele brakke bin van B-Die. Met Thaiphoon Burner kun je precies zien wat er in zit.
Lastig te zeggen hoe het komt als er echt op de doos en stickers 3200C14 staat en CPU-Z C16 meldt, dan is er of aan de modules gerotzooid en teruggestuurd of zijn de XMP profielen niet goed geprogrammeerd maar bij G.Skill is optie 2 zeer onwaarschijnlijk.
[ Voor 59% gewijzigd door Zuur.Pruim op 25-10-2020 00:57 ]
Beide kits heb ik inmiddels teruggestuurd naar de webshops en ik heb voor de zekerheid een topic aangemaakt op het forum van GSkill en ze een mail gestuurd.
https://www.gskill.us/for...s-f4-3200c14-8gtrg-memory
Er is op beide nog niet gereageerd. Er zal een foutje zijn gemaakt in de fabriek.
Inmiddels heb ik een andere kit die wel echt 3200Mhz CAS 14 doet, maar het blijft toch raar dat dit gebeurd.
Upgraden naar 32GB wacht ik voorlopig maar mee.
Koop je dit geheugen controleer dan meteen of het ook echt de snelheid en timings haalt die er op staan.
Is het ook. Dus iets om op te letten wanneer je dezelfde geheugen modules koopt als ik. Lijkt op een verkeerd gelabelde batch vanuit de fabriek.Djarune schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:23:
Beetje een gek verhaal als ik het zo lees. 3200CL16 klint niet erg "Royal". Dat is meer standaard
Nee want ze zien er allemaal hetzelfde uit.Galinsky schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:39:
Had je dan ook specifiek cas14 gekocht of had je alleen gekocht op basis van zelfde uiterlijk?
Check deze link; https://www.gskill.us/for...s-f4-3200c14-8gtrg-memory
Met CPU-Z kan je zien dat er een heel ander SPD profiel op staat.
Stel je de timings handmatig in dan start de PC niet meer op omdat het geheugen het niet aan kan.
Dit zou Samsung B die moeten zijn, maar het was alles behalve dat.
[ Voor 7% gewijzigd door ZesBarkiePK op 17-11-2020 17:44 ]