Bosch droger Advantixx 7 melding filter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:18
Hallo, mijn Bosch condensedroger geeft sinds kort na enkele minuten aan dat de filters vol zitten. Nu is het zo dat deze brandschoon zijn. Vandaag het apparaat van binnen schoon laten maken. De storing blijft alsnog na enkele minuten draaien terugkomen. Waar zou het dan kunnen liggen? Het apparaat is 2 jaar oud.
Groetjes Leton :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaxbLjocXsz_iftM1NIxMkctbZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Amf9b1VfSBolghmUKRup8sCT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:03
Ligt waarschijnlijk aan de sensor. Makkelijkste oplossen is negeren en gewoon na elke droogbeurt het stoffilter schoonmaken zoals eigenlijk bij elke droger gewenst is. Deze vervelende alarmen/ piepjes zitten standaard op bijna alle Bosch en Siemens apparaten. Ook bij koffieapparaten en afzuigkappen is er regelmatig een dwingend Duits alarm dat maar moeilijk uit gaat.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Waar zit de sensor? Het apparaat is nu binnenin brandschoon. Ook de filters worden schoon gemaakt na iedere droogbeurt. Bij iedere droogbeurt stopt deze na 10 minuten met alarmbellen. 👀 Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 22:15
Door wie heb je het apparaat schoon laten maken? Kon die je niks vertellen?

Is het apparaat ruim of bijna 2 jaar oud. In dat laatste geval is het nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb daar ook last van met m'n Bosch droger. Soms elke droogbeurt en zo weer een maand geen melding. Ook hier brandschoon en condensor word ook regelmatig schoongemaakt. Heel vervelend inderdaad

Ik ga dit topic even volgen!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Hier heeft een tijd een bosch droger gestaan die dat ook had. De stof ging dan helemaal ophopen op een plek waar je lastig bij kon. Al ging die melding wel weg nadat de droger grondig was schoongemaakt. Heeft de persoon die je langs hebt laten kopen ook schoongemaakt op de plekken waar je niet direct met de hand bij kan?

Hier staat nu een ander merk due gelukkig wat makkelijker is te onderhouden.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:03
Leton schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:18:
Waar zit de sensor? Het apparaat is nu binnenin brandschoon. Ook de filters worden schoon gemaakt na iedere droogbeurt. Bij iedere droogbeurt stopt deze na 10 minuten met alarmbellen. 👀 Heel vervelend.
Vervelend dat hij echt stopt hierdoor. Mijn oude Bosch droger had dit gelukkig nog niet, ik weet dus niet waar die sensor zit. Nu ben ik blij dat ik een LG droger heb gekocht ipv Bosch/Siemens.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Als de droger echt schoon is, zou ik garantie claimen. Een droger hoort langer dan 2 jaar z'n werk te doen. Als de droger ergens nog stoffig is, eerst schoon laten maken, want problemen door een stoffige droger worden waarschijnlijk als user error gezien.

Let er wel even op dat ze niet gaan zeiken dat er een ongeautoriseerd persoon aan heeft gezeten.

• Leton
Oke een hele tijd sinds mijn laatste reactie. Veel op en neer gebeld met Bosch. Ik heb iemand weten te strikken die bij Bosch werkt om voor een paar tientjes te komen kijken. Hij heeft het helemaal uit elkaar gehaald en nog een keer schoon gemaakt. Er was niets kapot blijkbaar. Hij heeft het hierna een week lang zonder melding gedaan. En vanaf gisteren kreeg ik er een melding bij. E:09 :/
Weer gebeld maar dit keer zou de reparatie honderden euro's kosten. Ik laat hem nog een keer nakijken en testen, als dat niets doet dan moet ik voor een nieuwe gaan kijken denk ik. :|
Pagina: 1