Toon posts:

Welke proccessor pas bij mij pc ???

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2 vraagjes. Ik heb een:
PII 400Mhz (is bagger en wordt vernieuwd)
128MB RAM 100Mhz
GeForce 256 64MB RAM DDR V6800 4X AGP
Philips 107S 17" monitor.

Mijn PII 400Mhz Is nu echte bagger en alleen daardoor draait Operation Flashpoint net iets te traag. Maar Ik ben dus echt toe aan een nieuwe. Welke proccessor past goed bij mij PC ???

Ik dacht zelf aan een Pentium 800Mhz. Of een AMD Thunderbird 900Mhz.

Maar ik heb er niet zo'n verstand van.
En ik heb ruzie met mijn broer die op fakantie is *D:)

Verwijderd

Als je zoveel sneller wilt moet je ook een ander moederboard hebben. Wat is je budget?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:08

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je alleen een nieuwe processor wilt zou ik voor de intel gaan, als je een Pentium III 700 mhz, 100 mhz FSB slot 1 versie koopt weet je bij 100% zeker dat ie in je huidige systeem past. Als je echter een AMD wilt dan zul je ook een nieuw moederbord moeten.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Hij moet sowieso een nieuw moederbord, een bordje voor een p2 (misschien ook p3 dat weet ik niet) die kan zeker geen p3-800 aan

Verwijderd

Topicstarter
Me budget euhm.... Ik ben 12 jaar :( :'( |:(.

Max. 300 piek. Het liefst rond de 200 en de 270 ofzow. Maar ietsie hoger dan 300 Nederlandse Florijnen mag je ook erbij floepen.

Edit:
reply ik 'm lees ik dat ik ook een niewe moederbord moet kopen :(. Maar okey, Wat raden jullie aan, wat pas erbij als ik bv een PII 800/900Mhz neem ofzow???

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Hij moet sowieso een nieuw moederbord, een bordje voor een p2 (misschien ook p3 dat weet ik niet) die kan zeker geen p3-800 aan
Misschien geen 800, maar wel een P3 700 mhz op een 100 mhz fsb.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Max. 300 piek. Het liefst rond de 200 en de 270 ofzow. Maar ietsie hoger dan 300 Nederlandse Florijnen mag je ook erbij floepen.
Dan wordt het toch een processor upgrade only, dus geen AMD.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 23:30 schreef Qul het volgende:
Ik had 2 vraagjes. Ik heb een:
PII 400Mhz (is bagger en wordt vernieuwd)
128MB RAM 100Mhz
GeForce 256 64MB RAM DDR V6800 4X AGP
Philips 107S 17" monitor.

Mijn PII 400Mhz Is nu echte bagger en alleen daardoor draait Operation Flashpoint net iets te traag. Maar Ik ben dus echt toe aan een nieuwe. Welke proccessor past goed bij mij PC ???

Ik dacht zelf aan een Pentium 800Mhz. Of een AMD Thunderbird 900Mhz.

Maar ik heb er niet zo'n verstand van.
En ik heb ruzie met mijn broer die op fakantie is *D:)
ik zou gaan voor de amd >:)
deze is sneller, maar dat niet alleen want als je later weer (JA) wilt uitbereiden dan kun je niet uitbereiden ivm pentium4.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet een nieuwe moederbord dealen als ik een PII 800Mhz wil. Met 700Mhz niet.

Damn, jullie gaan me confusen!LOL :).:D

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 23:36 schreef Qul het volgende:

Edit:
reply ik 'm lees ik dat ik ook een niewe moederbord moet kopen :(. Maar okey, Wat raden jullie aan, wat pas erbij als ik bv een PII 800/900Mhz neem ofzow???
Tsja, of het is nog ff doorsparen of het is bij de vraag en aanbod even kijken of er voor dat bedrag een 2e hands bordje + beetje snelle amd proc te krijgen is.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ik zou gaan voor de amd
deze is sneller,
Daar heeft hij het budget helaas niet voor.

Verwijderd

In een slot1 BX bord kan ook een p3 inderdaad, als je bord en bios coppermines ondersteunen kan je zelfs een p3-1000e (wil ik ook nl.)plaatsen, of 100mhz fc-pga varianten met slot1>fc-pga adapter (ook celeron2) moet je ff naar site van MB fabrikant gaan en dat nazoeken en evt je bios flashen. Ondersteund ie geen coppermines ben je beperkt tot (tweedehands)katmai p3's en die zijn er maar tot 600Mhz, dus dan kan je beter een nieuw bordje kopen misschien.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een PIII 700 FSB 100Mhz ofzow wat die ene op het begin zij. Hoeveel kost-ie ongeveer schatten jullie. En hoeveel 2e hands ???

Jammer dat-ie 800mhz er niet in wilt!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Xal het ff op een rijtje zetten:

Als je een Pentium 3 800 mhz wil zul je een nieuw moederbord moeten kopen omdat een 800 mhz p3 op 6x133 mhz loopt. Ik dacht niet dat er 8x100mhz pentium 3s zijn.
Als je een Pentium 3 700 mhz wil kun je die als het goed is zo in je systeem zetten omdat die op 7x100 mhz loopt.
Als je een AMD wilt zul je een nieuw moederbord moeten kopen omdat een AMD een ander pin configuratie gebruikt. Jouw Pentium 3 zit in een gleuf, de thunderbird zitten op een vierkantje. Dat past dus niet op jouw moederbord. Dus zul je een nieuw moederbord moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
LOL!!!! Hoe weten jullie eigelijk welke moederbord ik heb ??? eheh... Maar jullie zullen wel gelijk hebben :(!

Zal ik ff-iez kijken welke moederbrood ik heb ?

Edit:

Wat als ik een Intel Celeron 800Mhz neem ???
Hoeveel kost-ie 2eHands en moet ik dan weer zo'n moederbrood kopen ???

Verwijderd

Als je nou eerst post wat voor mobo je hebt, dan is namelijk op te zoeken tot wat erop past. Het zou ook kunnen dat er een P3 1000MHz op past (zoals al eerder gezegd).

edit:
[quote]
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:45 schreef Kanarie het volgende:
Als je een Pentium 3 800 mhz wil zul je een nieuw moederbord moeten kopen omdat een 800 mhz p3 op 6x133 mhz loopt. Ik dacht niet dat er 8x100mhz pentium 3s zijn.
[/quote]

nee, er zijn ook P3 CPU's die op 8x100 lopen.
Je had dus (o.a.) deze P3 CPU's die op 100MHz FSB lopen:
700, 750, 800, 850, 1000

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 23:48 schreef Qul het volgende:
LOL!!!! Hoe weten jullie eigelijk welke moederbord ik heb ??? eheh... Maar jullie zullen wel gelijk hebben :(!

Zal ik ff-iez kijken welke moederbrood ik heb ?
Doe dat en ga dan meteen ff op de site van de fabrikant loeren wat dat ding ondersteunt met het nieuwste bios erop

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

LOL!!!! Hoe weten jullie eigelijk welke moederbord ik heb ??? eheh... Maar jullie zullen wel gelijk hebben !
Aangezien je een P2 400 hebt ga ik er van uit dat je een redelijk oud moederbord hebt. Hoogstwaarschijnlijk een moederbord met een 440 BX chipset.

Verwijderd

Als je een Pentium 3 700 mhz wil kun je die als het goed is zo in je systeem zetten omdat die op 7x100 mhz loopt
Is dus NIET waar, veel BX borden ondersteunen geen coppermine p3's!! Eerst moet dat maar eens nakijken, anders zit hij straks met een processor opgescheept waar hij niks mee kan! :(

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

pII 400 is Slot 1 right?
(pricewatch):
Intel Pentium III 700E (Slot 1) FL 347,-

Is wel net boven je budget...
Slot 1 550 -600 kan je 2e hands voor rond de 225 krijgen....

Forza Mucca!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het de Abit BX6 PII Moederbord. ffiez op de site kijken (kut kom ik weer in zo'n doolhof!)

Verwijderd

PII 400Mhz zit op een BX moederbord, kan waarschijnlijk wel een PIII aan, dus dan koop je een P3 700 Mhz!, of sneller afhankelijk van wat ze kosten,
kan je weer leuk spelletjes spelen!

Verwijderd

Topicstarter
Dit stond er op de site:
CPU
Supports Intel Pentium® III/Celeron 450~700MHz processor cartridge
Chipset
Intel®440BX chipset (82443BX and 82371EB)

Memory
Four 168-pin DIMM sockets support up to 1GB SDRAM module
BIOS
CPU SoftMenuII eliminates the need for jumpers or DIP switches to set CPU parameters

Multi I/O
Two channels of bus IDE Ports supporting up to 4 IDE devices

Miscellaneous
One AGP slot, Four PCI slots and Three ISA slots
Hij kan dus alleen maar PIII 700mhz ondersteunen he.

Edit:
Kan ik 'm niet 100mhz overclocken ??? Mjin broer weet hoe het gaat (keb ruzie met 'm maar dat komt wel goed >:))

Verwijderd

Hijkan dus alleen maar PIII 700mhz ondersteunen he.
Nee, waarschijnlijk is het een oud artikel en was er nog niet sneller uit toen, als een 700e erin kan kan een 1000e dat ook. Je moet wel je bios flashen, want die ouwe bios van jou ondersteunt dus zeker GEEN coppermines. (= p3>600 altijd)

Kijk hieronder maar eens:

http://www.tweakers.net/nieuws/7512?highlight=Abit+BX6

LET OP bios flashen is gevaarlijk als het fout gaat, heb je dus echt een probleem. Bezint eer ge begint dus...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ie nieuw is want dat stond erbij.
Wat ik in me quote heb staan gaat over de BX6 2 dus...

Wat betekend coppermines ???

Wat doe je als je je bios aan het flashen bent ???

alvast vet bedankt iedereen.

BTW:
kijk hier maar ff voor de hele pagina:
http://www.abit.nl/eng/product/mb/bx6r2.htm

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk eens in de pricewatch van Tweakers.net .

Daar vindt je ook PIII's op Slot1 ( ik denk tenminste dat je mobo Slot-1 is ).

http://tweakers.net/pricewatch/cat/1

Het is wel IETS meer dan 300 piek, dus tis denk ik dan heel ff doorsparen.

Tip: Je kunt ook een socket versie van de PIII kopen en dan een flipchip erbij. Dan is je PIII meteen unlocked ook!

C:\>_

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:22 schreef Qul het volgende:
Ik denk dat ie nieuw is want dat stond erbij.
Wat ik in me quote heb staan gaat over de BX6 2 dus...

Wat doe je als je je bios aan het flashen bent ???

alvast vet bedankt iedereen.
je programmeert je BIOS sjip opnieuw met verversde software.

hier staat uitgelegd wat een bios doet en kan.

http://www.flashbios.org/

coppermine is een "type" P3.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
Wat is mobo Slot-1 en flipchip ???

Damn!!!! :?:?:?:? I'm confused....

Brainwashers alert :)!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
BTW:
kijk hier maar ff voor de hele pagina:
http://www.abit.nl/eng/product/mb/bx6r2.htm
quote van site:

Latest BIOS Update
---------------------------------------------
BXRQR.EXE
Fixes the incorrect memory capacity issue under Linux.
Fixes the ACPI issue under W2K.
Improves the Power On function by mouse right/left botton after shutting down the system under Win98SE.
Supports Celeron 566(66) and 600(66) MHz CPUs.
--------------------------------------------
ok de laatste biosdate is..... 05/08/2000

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
FUCK! dat is dus gewoon of een PII 700MHz of een nieuwe moederbord, toch ???

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:26 schreef Qul het volgende:
Wat is mobo Slot-1 en flipchip ???

Damn!!!! :?:?:?:? I'm confused....

Brainwashers alert :)!
Slot-1 is een soort blok waar je een cardridge in kan stoppen, wat dus de processor is.

Een flipchip is een kaart die je in je slot-1 stopt waarop een blok met pinnetjes kan op worden gezet, en dat is je processor.

ennuh.. mobo = moederbord ;)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Als het vooral is om Operation Flashpoint te spelen, reken dan ook maar dat je ram moet bijsteken. 128mb is niet veel voor zo'n spel.

Verwijderd

Topicstarter
Zeker weten wel hoor... Maar we zijn groot (oepz :)), we gaan er nu niet over discusseren.

• Vinnie
  • Niet online
[offtopic?]

Zeg Qul,

kun je even icq aanzetten als dat kan?

[/offtopic?]

Verwijderd

Als je die 400mhz Pentium II procesor aan mij verkoopt heb je iets meer geld. :)

Verwijderd

Om het simpel te houden: een p2/p3 KATMAI is heeft een ander voltage nodig als een p3 COPPERMINE. Daarom werkt het dus niet altijd en moet je je bios flashen zodat je moederbord een coppermine p3 herkent, anders kan je er wel één in stoppen ,maar dan gebeurt er dus gewoon niks! Als je je bios flashed herprogrammeer je de flashrom (vaste geheugen) Als het goed is start je gewoon een programma'tje op die dat voor je doet, zit meestal bij de update. Maar, als je pc vastloopt tijdens het draaien van dat progje of de stroom valt uit ofzo kan je je pc niet meer opstarten en moet je een vervangende flashrom kopen.. Maar meestal gaat het wel goed hoor ,maar niet altijd, gebruik search maar eens hier in dit forum ,kan je nog lachen (of huilen >:) )of zoek maar een op het net ofzo.

Verwijderd

Ehum, ik kan alle games tussen de 30 - 70fps spelen dus waarom een procesor upgrade?
Koop een Geforce DDR of een Geforce II MX, klok alles zo ver mogelijk over en steek er 128mb bij. (in totaal 256mb dus).
Dan heb je het lekker snel.

Die Geforce DDR van mijn loopt super stbiel met 133/336, normaal is dat 120/300.
En mijn cpu op 490 met 140 fsb!
Die van jou kan makelijk op 500 draaien.
(520mhz als je geluk hebt).

Dus waarom niet een ' overklok upgrade ' ?
Kun je de rest in je spaarpot doen! >:)

Aangezien een neiuw procesor niet alles is.
128mb is heel weinig, en wat is je 3d kaart?

edit:

Sorry, ik had de hele topic nog niet gelezen ik zie dat je een goeie kaart hebt. :7
Maar ik zou alles gewoon lekker overklokken dus en 128mb erbij.
En dan over een jaartje ander mobo en procesor erin.

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik eerst nog ff downen en insallen ff iez wachten...

• retspan
  • Laatst online: 25-08 23:24
Celeron 800@1066 (8x133) op FCPGA Slotket (van bijvoorbeeld Abit) voor Slot1 met 2x 128mb PC133 SDRAM en je kunt er weer een poosje tegenaan en voor 275 piek klaar.

Verwijderd

Celeron 800@1066 (8x133) op FCPGA Slotket (van bijvoorbeeld Abit) voor Slot1 met 2x 128mb PC133 SDRAM en je kunt er weer een poosje tegenaan en voor 275 piek klaar.
Hij moet op z'n bx bord een proc nemen met 100Mhz bus en die overklokken, is veel beter. Goeie kans dat een 133 Mhz versie niet eens op normale snelheid werkend te krijgen is ivm pci/agp dividers!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:50 schreef retspan het volgende:
Goed plan, en zeker goedkoop! k wist niet dat zo'n 800Mhz Celeron zo weinig Florijnen kostte man! 275,- maar??? Leg uit...

Verwijderd

Celeron 800@1066
sorrie ,niet goed gelezen :o

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 00:58 schreef Qul het volgende:

[..]

Goed plan, en zeker goedkoop! k wist niet dat zo'n 800Mhz Celeron zo weinig Florijnen kostte man! 275,- maar??? Leg uit...
Dat komt omdat Celerons baggerprocessoren zijn........ :r

• retspan
Voor prijzen zie pricewatch....
Voor 275 heb je de Celly, de Slotket en de 256Mb. Celerons zijn zwaar onderschat en ik heb hier trouwens 3 BX borden die lopen op 125 en 133Mhz en de PCI en AGP bussen zitten daar helemaal niet mee...op de meeste Abit'jes kan je de divider nog lekker instellen ook...whahahaha

Verwijderd

kom op zeg nu moet het toch wel lukken dacht ik. mzzl. :Z

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 01:07 schreef retspan het volgende:
Voor prijzen zie pricewatch....
Voor 275 heb je de Celly, de Slotket en de 256Mb. Celerons zijn zwaar onderschat en ik heb hier trouwens 3 BX borden die lopen op 125 en 133Mhz en de PCI en AGP bussen zitten daar helemaal niet mee...op de meeste Abit'jes kan je de divider nog lekker instellen ook...whahahaha
erg grappig inderdaad.............. :? |:(

• retspan
Hoezo grappig? OK 't is een paar tientjes meer...(of voor de kleuters onder u 3 a 4 weekjes zakgeld)

Celly 800 OEM = 205
2x 128Mb PC133 = 84
Slotket = 27

Wat een gezever zeg...probeeer je iemand serieus te helpen...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 11 augustus 2001 01:07 schreef retspan het volgende:
op de meeste Abit'jes kan je de divider nog lekker instellen ook...whahahaha
AGP divider van een BX mobo kan niet lager dan 2/3 zijn...
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:31 schreef vinnie_van_wham het volgende:
Een flipchip is een kaart die je in je slot-1 stopt waarop een blok met pinnetjes kan op worden gezet, en dat is je processor.
Welnee... Flipchip is de naam van de packaging van de P3/celery2 (FCPGA = FlipChip Pin Grid Array)
Coppermine is een Pentium 3 waarbij het cache geheugen in de processor zelf zit ipv 2 losse cache chips naast de CPU...

Deze Coppermines lopen op een lager voltage dan hun voorgangers (Katmai) en daarom kunnen niet alle moederborden deze CPU aan...

Ook is het meestal nodig om een biosupdate te installeren want anders herkent je computer de processor niet

Verwijderd

Ik heb hem ook wel eens op 525mhz loopen, die Pentium II.
Niets geen vastlopers of ander troep.
Ja, Asus p3b-f he. >:)

PS
Celeron is denk ik niets voor jou.
Spaar dag gewoon ff door tot een Amd Duron 900 met een MSi KT7 Turbo of zo.

Ga nu geen domme dingen doen.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 23:35 schreef Cheatah het volgende:
Ja ik dacht het wel. Ik heb nog een Aopen Ax6bc en daar zit een P ll 350 in maar er kan zelfs een P lll 1000 in of hoger hij kan tot 1200 Mhz max dus waarom zou het niet kunnen. 8.5 x 153 max . Ok ik weet ook wel dat hij niet op 152 mhz fsb kan maaar wel op 133 dus 133 x 8.5 = veel...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Op zaterdag 11 augustus 2001 10:46 schreef G4s het volgende:

[..]

Ja ik dacht het wel. Ik heb nog een Aopen Ax6bc en daar zit een P ll 350 in maar er kan zelfs een P lll 1000 in of hoger hij kan tot 1200 Mhz max dus waarom zou het niet kunnen. 8.5 x 153 max . Ok ik weet ook wel dat hij niet op 152 mhz fsb kan maaar wel op 133 dus 133 x 8.5 = veel...
Sterker nog, 133 x veel = nog meer :) De multiplier van 8.5 op jouw bord is géén bovengrens. Dit om de simpele reden dat de Intel cpu's zélf wel bepalen met welke multiplier ze willen draaien, daar heeft het bord niks mee te maken. Dus, je kan er ook een cpu met een multiplier van 10 in steken (b.v. P!!!1000E) en dan gaat dat prima (mits 'ie überhaupt een Cumine of Celly2 ondersteund natuurlijk)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Een upgrade is eigelijk nog niet nodig, een Pentium II 400 is best wel snel.
Zeker als je hem op 500 of nog hoger laat draaien.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op vrijdag 10 augustus 2001 23:45 schreef Kanarie het volgende:
Ik dacht niet dat er 8x100mhz pentium 3s zijn.
Zijn er wel alleen niet geweldig goed leverbaar.
<edit>Bij de computerboer op de hoek dan :)</edit>

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 12:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zijn er wel alleen niet geweldig goed leverbaar.
Maar staan nog wel in de pricewatch.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:00

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ik wil je P2 400 wel, mail me maar even.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 12:29 schreef nigelator het volgende:
Ik wil je P2 400 wel, mail me maar even.
Ik was eerst. :P

Verwijderd

Topicstarter
Els(:P) was eerst! Maar okey, volgende X beter... Mogen we hier ook lullen over die prijs of wordt ik dan weer voor een jaar gebant *D ???

Hoeveel wil je ???
150,- ???

Edit:
Je moet 'm wel zelf komen halen he....:P:P:P, Wij hebben geen auto en ook geen vader.

Edit2:
Hebbie MSN ??? Mijnus= hitman_47@hotmail.com
ICQ=102842820
Kunnen we ff over de prijs lullen.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:00

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:34 schreef Qul het volgende:
Els(:P) was eerst! Maar okey, volgende X beter... Mogen we hier ook lullen over die prijs of wordt ik dan weer voor een jaar gebant *D ???

Hoeveel wil je ???
150,- ???

Edit:
Je moet 'm wel zelf komen halen he....:P:P:P, Wij hebben geen auto en ook geen vader.

Edit2:
Hebbie MSN ??? Mijnus= hitman_47@hotmail.com
ICQ=102842820
Kunnen we ff over de prijs lullen.
150,- is ook wel een beetje veel.. vond 100,- voor een P3 450 al een mooie prijs, dan koop ik die wel :)

Erm.. maar tis wel waar.. tisd geen vraag en aanbod... dusse.. erm.. tjah...

Je kan kijken of je mobo dus nieuwe proc's ondersteund en er dan een P3 800 100mhz fsb in rammelen.. en klaar is kees...

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel nieuw idee. Ik wil minimaal 900Mhz. AMD of Intel. Want ik heb er een dagje over zitten dromen en ik ben bang dat ie 700Mhz te oud wordt over een half jaartje. Hij moet namelijk 2 jaartjes meegaan.

Lukt dat???

Dus ik dacht aan een AMD Atlhon 900Mhz en een heel nieuwe Moederbord.

BTW:
Als ik een nieuwe moederbord koop, is het niet zo dat dan opeens mijn MB RAM er niet in kan of mjin videokaart (GeForce 256 64M RAM DDR V6800) er niet meer in wil ofzow...???

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 13:48 schreef nigelator het volgende:

[..]

150,- is ook wel een beetje veel.. vond 100,- voor een P3 450 al een mooie prijs, dan koop ik die wel :)

Erm.. maar tis wel waar.. tisd geen vraag en aanbod... dusse.. erm.. tjah...

Je kan kijken of je mobo dus nieuwe proc's ondersteund en er dan een P3 800 100mhz fsb in rammelen.. en klaar is kees...
Ik bedoelde volgende X beter voor jou want Elsje was eerst. Lijkt mij het meest eerlijke. Sorry (:P).

Verwijderd

Tsssk, jij weet ook niet wat jij wil qul, met dat krappe budget van jou kun je echt geen nieuw mobo en proc kopen plus alles wat daar misschien nog bij komt. geloof me maar die p3-700e,800e,850e of 1000e of evt celly2's met adapter kunnen er allemaal in en zijn voorlopig snel zat enm is voor jou verreweg het goedkoopst/best. Dus nou geen flauwequl meer graag.

de groeten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker nu:

Ik krijg 128MB RAM eind van deze maand. En op 22 februarie (me verjaardag) krijg ik een Intel Pentium III 700Mhz Slot1...

Goed plan toch ?

Ik ga het allemaal ff na
Ik heb een Abit BX6 Moederbord. En de Intel Pentium III 700Mhz Slot1 past daar 100% in.
Ik ga 'm ff overclocken [7x113 ofzow]. Als het niet lukt dan is 700Mhz altijd genoeg. Ik koop ook nog 128MB RAM erbij: dus dan heb ik nu:

Intel Pentium II 400Mhz
128MB RAM
GeForce 256 64MB DDR V6800
Philips 107S 17inch

En dan heb ik 22 feb:
Intel Pentium III 700Mhz (700@791 ?)
256MB RAM
GeForce 256 64MB DDR V6800
Philips 107S 17inch
A2 Racer (:) *D :) >:) !)

Verwijderd

Ik krijg 128MB RAM eind van deze maand. En op 22 februarie (me verjaardag) krijg ik een Intel Pentium III 700Mhz Slot1...
22februari :? Dat duurt nog wel heel lang dan , vraag tegen die tijd nog maar eens wat het beste is dan.. Dan heb toch wel wat meer centjes gespaard mag ik hopen (krantenwijk,slachthuis,supermarkt e.d.) Ik denk dat je dan beter iets anders kan kopen dan een 700e..

Verwijderd

Ik zou gaan voor een Duron 800 of 750.
Een een Msi KT7 Turbo.

Dan zit je er wel vlink over heen maar als je je mobo en je procesor verkoopt kun je dat wel kopen.

Of moet jij het aleen doen met zakgeld? >:)

Greetzz, 100,- wil ik er zeker voor geven.
Waar woon je dan?

Verwijderd

Scoor gewoon een Duron 800 met een K7T Turbo = 450 piekjes.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:20 schreef SiCnEsSs het volgende:
Scoor gewoon een Duron 800 met een K7T Turbo = 450 piekjes.
Nou, iets meer hoor.

Verwijderd

Wij hebben geen auto en ook geen vader.
En iedereen heeft de PTT! :7

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:34 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Nou, iets meer hoor.
Nou... nee...

MSI K7T Turbo: 299,-
Duron 800: 130,-

Dan komen er nog verzendkosten bij... zo'n 450,- dus :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 08:20
mmz dit hele topic gaat over wat jij wil kopen en dan kom je ermee dat je over een half jaar een 700 krijgt.. ten eerste heb je voor het geld dat nu een p!!! 700 kost over een half jaar een 1,4 gig athlon dus je bent zowieso dom bezig om nu met zo'n topic aan te komen.

ik zou wachten en voor die 300 piek van je in februarie een nieuw mobo kopen en zeggen tegen je ouwe geef mijn een snelle amd 1,4 ghz voor 300 piek.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:57 schreef BrZ het volgende:

[..]

Nou... nee...

MSI K7T Turbo: 299,-
Duron 800: 130,-

Dan komen er nog verzendkosten bij... zo'n 450,- dus :)
[domme modus]
Heeft ie geen cooler nodig dan?
[/domme modus]

Ja, als je een Pentium III 700 wilt koop die dan nu of leen even geld van iemand.
Want als je die in februarie gaat kopen heb je in Mei weer te zeuren dat de nieuw games er nog niet lekker op draaien.

Verwijderd

Topicstarter
OK. Keb weer eens niet goed nagedacht. Jullie zeggen wel van koop een AMD 800 maar ik kan die 700 makkie naar 800 overclocken hoor!

Ik heb weer een plan (sorry :D).
Ik verkoop mijn playstation met stuk of 20 spellen en 2memorycard+2 joysticks voor allemaal 300,-. Dan wacht ik tot ik jarig ben. Krijg ik 400,- van mijn moeder. Heb ik al 700 piek.

Tof he :D.

Wat kan ik er allemaal mee doen (behalve 700 ijsjes kopen!!!). Iets slims...

BTW:
Wat is beter een AMD 1,4Ghz of een Intel 1,4 Ghz ??? En waarom ???

Ik heb altijd al Intel gehad n ik vertrouw die wel heel erg.

• kamphuis
  • Niet online
Als ik jouw was dan zou ik eerst effe op je Broer wachten!!!

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 01:22 schreef Qul het volgende:
OK. Keb weer eens niet goed nagedacht. Jullie zeggen wel van koop een AMD 800 maar ik kan die 700 makkie naar 800 overclocken hoor!

Ik heb weer een plan (sorry :D).
Ik verkoop mijn playstation met stuk of 20 spellen en 2memorycard+2 joysticks voor allemaal 300,-. Dan wacht ik tot ik jarig ben. Krijg ik 400,- van mijn moeder. Heb ik al 700 piek.

Tof he :D.

Wat kan ik er allemaal mee doen (behalve 700 ijsjes kopen!!!). Iets slims...

BTW:
Wat is beter een AMD 1,4Ghz of een Intel 1,4 Ghz ??? En waarom ???

Ik heb altijd al Intel gehad n ik vertrouw die wel heel erg.
Ja, en die 800 kun je op 900 of zelfs op 1000 zetten hoor! :D

• 0rbit
  • Laatst online: 25-08 13:02
Koop een Epox 8KT3+ en een Duron 800 die je met een FOP32 op 1Ghz laat lopen. Dat kost je 550 piek.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:36 schreef Qul het volgende:

WTF wat moet een 12 jarige nou met een rete systeem als dat ??? In onze tijd........ *D

Ik zou flink gaan sparen of een folders rond brengen als je jouw/ jouw broers systeem wilt upgraden.Anders moet je maar bij je ouders wezen.

Nou kijk als je nou in Azie zat dan kon je al een hele systeem in elkaar zetten voor 1100 florijnen !!

[ ontopic ]

Je kiezen, voor jouw budget kan je of een nieuwe AMD processor halen of een nieuwe mobo!

[ ontopic ]

En wat betreft jouw broer :

Broer ?
Hufter ?

www.spot.nl

shotgun

SIMPEL >:)
Anders

dikzak

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
wat dacht je van een celeron 800 op een slotket kaartje dan ben je voor 300 wel klaar. en die kun je maleijk opclocken tot 1Ghz. Het is wel geen pIII dus je mist wat cache en zo. maar ik weet zeker dat hij het wint van een pIII-700

Acer 1501 : P4 bak

Verwijderd

Topicstarter
DAMN IT!!! De Intel Pentium III 700Mhz [slot1] is vet duurder geworden man!

Moet je hier eens kijken:
http://www.tweakers.net/pricewatch/1548

Hj's wel meer dan f.100,- duurder man!!! SHIT!

Bij tweakers.net PriceWatch staat toch de goedkoopste prijs van heel NL ??? Dat zij iemand nog tegen me... ff-iez naar ElCheapo.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Op zondag 12 augustus 2001 11:04 schreef Chello200 het volgende:
En wat betreft jouw broer :

Broer ?
Hufter ?

www.spot.nl

shotgun

SIMPEL >:)
Anders
AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH, Volgens mij heeft iedereen het spott.nl virus! AAAAAAAAAAAAAAAARGH!

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

mijn god zit hier nu nog geen slotje op :+

Oh ja joh!!!

Verwijderd

als je Multiplire tot 8 kan zou er inprensiepen een een P3 800 in kunnen

let wel op dat je je FSB altijd op 100 hout nooit 133 want daar kan een Intel BX440 niet goed tegen en zal je alsnog een mobo moeten gaan kopen

of neem een duron800Mhz die is 135 gulden dannog een mobotje en je bent klaar alleen tja mobo kost wel iets meer dan 170 piek denk ik

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 13 augustus 2001 00:42 schreef Qul het volgende:
DAMN IT!!! De Intel Pentium III 700Mhz [slot1] is vet duurder geworden man!
Dan neem je toch een PIIIE@750 a f409

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Hj's wel meer dan f.100,- duurder man!!! SHIT
Zeg qul, kom nou maar een terug met die onzin in februari als je geld hebt (Tip: als je snel veel wilt verdienen moet je op een booreiland gaan werken, of krabvissen of in een "gevaarlijk" gebied valt ook altijd wel makkelijk het e.e.a. bij te klussen), trouwens tegen die tijd krijg je die p3-700 toch al gratis bij twee pakken melk :P

Verwijderd

Als je goedkoop wilt upgraden is er maar 1 echte optie voor jouw mobo: Celeron2.

Als je wilt overclocken met je BX-chipset, dan raadt ik je een Celeron2-600Mhz aan. Die loopt op een FSB van 66Mhz en die kun je dan waarschijnlijk naar FSB 100 overclocken. Levert 900 Mhz op!

Zelf heb ik de 633Mhz naar 950Mhz getilt :7. Let wel op dat de kans van slagen afneemt naarmate je een hogergeclockte Celeron2 neemt.

Als je niet wil overclocken: koop dan een Celeron2-800Mhz of 900Mhz. Die lopen standaard al op 100Mhz FSB.

PS. Je hebt wel een slocket nodig. Neem die van Abit, daarop kun je je VCore aanpassen. Kost 3 tientjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou wel op, jullie reply'en toch :P :D :P :) >:) !?!?!

Verwijderd

Dat werd tijd >:)
Pagina: 1