a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Vraag
Alle reacties
Het zal inderdaad een fout zijn. Denk dat deze 249.0 euro kost.
Ja had gisteren besteld en vandaag een verzendbevestiging. Als je zoekt op sunlu s8 dan krijg je deze met engelse beschrijving voor 25 euro en dezelde met met Nederlandse beschrijving voor 300 euro. CV printing is hetzelfde als resume printing denk ik?Evertt schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:34:
plaats de bestelling zal ik zeggen en kijk of je voor 25 euro krijgt geleverd.
Het zal inderdaad een fout zijn. Denk dat deze 249.0 euro kost.
Ben benieuwd wat ik uiteindelijk krijg. Het is inmiddels de best verkopende 3D printer op Amazon zie ik lol.
[ Voor 5% gewijzigd door NosferatuX op 24-10-2020 17:51 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Ook besteld ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Denk dat ze gewoon gaan zeggen dat ik moet bij betalen of kan annuleren.
Ja ik heb een tracking gekregen dus denk wel dat er iig iets verstuurd is.Damic schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:54:
Heb je ook tracking nummer gekregen, in ieder geval goed opvolgen en als het langer duurd dan wat ze zeggen klacht indienen.
Hoop dat de rest ook geluk heeft, mag me altijd bedanken voor de tip met een stukje filament haha, grapje.
Ik kan hem nog niet tracken maar dat komt wellicht omdat het uit het buitenland komt en het via PostNL wordt verzonden. Dat houdt in dat het een wat onbekende buitenlandse vervoerder is die het bij de grens overdraagt aan PostNL. Meestal doet Amazon DHL en dan is tracking ook in het buitenland zichtbaar.
Ik laat het morgen nog wel even weten.
[ Voor 29% gewijzigd door NosferatuX op 24-10-2020 20:32 ]
Amazon heeft meerdere magazijnen.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
:fill(white):strip_exif()/f/image/nSELKPZNW3ld2C0PRlfbf4xt.png?f=user_large)
Hij wordt waarschijnlijk verzonden naar een andere Amazon magazijn.
En krijg je waarschijnlijk een betaling rekening die je moet betalen anders wordt deze niet verder verzonden.
Denk dat het zo gaat.
Die van mij is niet niet verzonden. Denk ook dat ik eerst een rekening krijgt en daarna wordt verzonden.
Wegens privacy? Hier is Amazon erger in dan Facebook of Google.jbhc schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:50:
Als hij niet komt laat ik mijn amazon account weer opheffen. Amazon staat bij mij eigenlijk op de boycot lijst maar dit kon ik niet laten schieten :[
Ik heb inmiddels ook van PostNL een werkende track n trace, hij wordt morgen in de middag afgeleverd en het is een pakket van 15 kilo dus ik ga ervan uit dat het echt de printer is. Of ze hebben bakstenen verstuurd haha.Evertt schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:35:
[...]
Hij wordt waarschijnlijk verzonden naar een andere Amazon magazijn.
En krijg je waarschijnlijk een betaling rekening die je moet betalen anders wordt deze niet verder verzonden.
Denk dat het zo gaat.
Die van mij is niet niet verzonden. Denk ook dat ik eerst een rekening krijgt en daarna wordt verzonden.
Ik ben vooral benieuwd wanneer je een factuur krijgt voor de overige 224 euroEvertt schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:30:
Heb een track en tracé gekregen van via DHL ben benieuwd.
Try SCE to Aux
Ik ook daarom ga ik er van uit dat ik moet bij betalen. Of anders gaat hij retour.ImNotnoa schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:49:
[...]
Ik ben vooral benieuwd wanneer je een factuur krijgt voor de overige 224 euro
Of ze sturen alleen de filament op.
Niet, de koop is al gedaan. Amazon doet niet aan betalen in termijnen of achteraf. Als het een fout was door Amazon, dan vergoeden zij de verkoper. Was het een fout van de verkoper dan heeft die pech. Ik zie het liever als een hele goede early black friday deal 😬 Maar een factuur achteraf gaat hem niet worden.ImNotnoa schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:49:
[...]
Ik ben vooral benieuwd wanneer je een factuur krijgt voor de overige 224 euro
Ik hoop het voor jullie, zolang jullie maar geen "nemo strengman" doen als Amazon toch wel het hele bedrag wil ontvangenNosferatuX schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:54:
[...]
Niet, de koop is al gedaan. Amazon doet niet aan betalen in termijnen of achteraf. Als het een fout was door Amazon, dan vergoeden zij de verkoper. Was het een fout van de verkoper dan heeft die pech. Ik zie het liever als een hele goede early black friday deal 😬 Maar een factuur achteraf gaat hem niet worden.
Try SCE to Aux
[ Voor 5% gewijzigd door TTLCrazy op 27-10-2020 09:29 ]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Lijkt toch prima bruikbaar. Wellicht heeft hij wat meer aandacht nodig, maar voor erbij leukTTLCrazy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:28:
Hmm, als ik sorteer op prijs en zoek op 3d printers vind ik deze goedkope printer wat geen prijsfout lijkt. Lijkt mij een Chinees goedkoop prulleding maar voor die prijs wellicht interessant voor iemand ? Voor €46,49 kan je je geen buil vallen lijkt me.
Aan de hand van de foto lijkt het op een anet ET4(x).TTLCrazy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:28:
Hmm, als ik sorteer op prijs en zoek op 3d printers vind ik deze goedkope printer wat geen prijsfout lijkt. Lijkt mij een Chinees goedkoop prulleding maar voor die prijs wellicht interessant voor iemand ? Voor €46,49 kan je je geen buil vallen lijkt me.
En ik zie op de foto's geen aansluiting voor de druksensor voor het automatich levelen van de nozzle.
Het is dus een Anet ET4 kloon.
Het main-board zal waarschijnlijk speciaal voor deze printer gemaakt zijn (net als de ET4). En deze heeft dus een 'eigen' firmware (niet open source). Je kunt deze dus niet eenvoudig aanpassen. Ook zijn alle aansluitingen aangepast voor dit mainboard.
Voor dit bedrag koop je normaal geen printer met een metalen frame. En voor 46 euro zou je de gok kunnen nemen.
Hou er wel rekening mee dat de bijgeleverde SD-kaart meestal van (zeer) slechte kwaliteit is, dus de bestanden er af halen en niet meer gebruiken. Zeker niet om de firmware te flashen!
(Edit: wordt uit China verzonden, hou dus rekening met enkele weken levertijd)
[ Voor 5% gewijzigd door gosse adema op 27-10-2020 12:43 ]
Deze printer is niet slecht de vraag is deze te upgrade zoals de Ender 3.sander1116 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:26:
Iemand ervaring met die printer. Aan te bevelen als eerste Printer?
Als je deze printer gaat aanschaffen zal ik een glasplaat bij nemen voor beter te levelen.
Ik zal liever voor de Ender 3 gaan. Omdat deze te upgrade is waar je veel van leert.
Deze printer zal ik naast mij Ender 3 gaan gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door Evertt op 27-10-2020 12:57 ]
YouTube: Looking for the Best 3D Printer - Sunlu S8 Unboxing Review
Dat kun je eenvoudig controleren door het model te downloaden en in een slicer te stoppen, krijg je een grove schatting van hoeveel filament het kost. maar ik verwacht dat je wel meer dan een kg kwijt gaat zijn wil je hem met enige kwaliteit printen.NosferatuX schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:10:
Zat even wat fimpjes te bekijken van de Sunlu, toch best wel een mooi ding vooral het formaat dat je ermee kan printen. Dat alien statue wat hij geprint heeft, hoeveel filament zou dat nou kosten? Een hele rol? Of valt dat mee?
[ Voor 7% gewijzigd door pimNH op 27-10-2020 13:12 ]
Ik weet niet eens wat een slicer is haha, heb nog een hoop in te lezen. Had niet verwacht zo snel een printer te kopen maar kon dit natuurlijk niet laten schieten.pimNH schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:12:
[...]
Dat kun je eenvoudig controleren door het model te downloaden en in een slicer te stoppen, krijg je een grove schatting van hoeveel filament het kost.
De sunlu?willgo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:59:
Ha, raad eens wie printer nr3 heeft gekocht ;p Dank voor de tip! Ik ben heel benieuwd wat er aankomt, als het al aankomt!
[ Voor 22% gewijzigd door NosferatuX op 27-10-2020 13:14 ]
Zit tussen deze (die van 45 euro) en de geeetech i3 pro b te twijfelenEvertt schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Deze printer is niet slecht de vraag is deze te upgrade zoals de Ender 3.
Als je deze printer gaat aanschaffen zal ik een glasplaat bij nemen voor beter te levelen.
Ik zal liever voor de Ender 3 gaan. Omdat deze te upgrade is waar je veel van leert.
Deze printer zal ik naast mij Ender 3 gaan gebruiken.
Ik weet niet of hij voldoende onderbouwing/discussiewaarde heeft om daar verder te lopen. Maar aanbiedingen en prijsdiscussies zijn daar beter op zijn plaats.
Je begrijpt dat we nu wel nog even willen horen hoe dit afloopt_ferry_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:44:
Schopje richting shopping forum.
Ik weet niet of hij voldoende onderbouwing/discussiewaarde heeft om daar verder te lopen. Maar aanbiedingen en prijsdiscussies zijn daar beter op zijn plaats.
Ik zal niet gelijk grote prints gaan printen. Het is stap voor stap.NosferatuX schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:10:
Zat even wat fimpjes te bekijken van de Sunlu, toch best wel een mooi ding vooral het formaat dat je ermee kan printen. Dat alien statue wat hij geprint heeft, hoeveel filament zou dat nou kosten? Een hele rol? Of valt dat mee?
En deze volgen om goede prints uit te voeren https://teachingtechyt.github.io/calibration.html en YouTube video's kijken.
Ik zal wel een glasplaat nemen voor de bed. Glasplaat is vlakker dan de aluminium bed plaat. En is beter te levelen.
Bedankt voor de tipEvertt schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
Ik zal niet gelijk grote prints gaan printen. Het is stap voor stap.
En deze volgen om goede prints uit te voeren https://teachingtechyt.github.io/calibration.html en YouTube video's kijken.
Ik zal wel een glasplaat nemen voor de bed. Glasplaat is vlakker dan de aluminium bed plaat. En is beter te levelen.
Mbt het bed, volgens mij zit er een glasplaat bij als ik het zo zie op verschillende unbox videos
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Haha de verzendkosten lijken me al hoger dan 25€ met zo'n doos, gefeliciteerd met je dealNosferatuX schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:03:
Nou hij is binnen, niet echt tijd om uit te pakken nu maar ik geloof het 😋
Thanks 😁pimNH schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:10:
[...]
Haha de verzendkosten lijken me al hoger dan 25€ met zo'n doos, gefeliciteerd met je deal
Ik heb hem vanmiddag ook besteld (de anet et4x clone). Inmiddels is de status verzonden met een verwachte bezorgdatum tussen 3 en 6 november.willgo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:16:
[...]
Nee die van €45,- die van €25,- is helaas weer 10 keer zo duur.
Wat is nou weer een nemo strengman?ImNotnoa schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:56:
[...]
Ik hoop het voor jullie, zolang jullie maar geen "nemo strengman" doen als Amazon toch wel het hele bedrag wil ontvangen
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Iemand die opkomt voor zijn rechten 🙂
Maar sowieso totaal onvergelijkbaar, was denk ik als grapje bedoeld.
[ Voor 16% gewijzigd door NosferatuX op 28-10-2020 08:22 ]
Afhankelijk van wat je bedoelt met ‘koop’, ‘gedaan’ en de wil van de verkoper is dat niet per se het geval. Omdat een goedkope andere printer als ik het goed begrijp zo’n 50 euro kost kun je daarover wellicht met elkaar van mening verschillen, maar niet zondermeer zou ik zeggen. Ik weet zelf weinig van 3D printers, maar ter vergelijk: als iemand een nieuwe sportauto van een zeer bekend duur merk aanbiedt tegen de prijs van de allergoedkoopste nieuwe kleine budgetauto die in de markt bestaat, dan is het weinig aannemelijk dat de verkoper de wil had de dure auto voor die lage prijs te verkopen.NosferatuX schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:54:
Niet, de koop is al gedaan
Als een partij in een overeenkomst niet de wil heeft om een aanbod uit te brengen, komt er ook geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand. Als er dan toch een product wordt toegestuurd heb je een product ontvangen als ‘onverschuldigde betaling’ (art. 6:203 BW) en de eigenaar kan die terugvorderen conform lid 1:
Een beroep door de verkoper op art. 6:203 BW het product betekent dat het product als geheel retour moet. Eventuele schade (m.i. ook aan de verpakking) dient pro rato te worden vergoed. Als het product onverkoopbaar wordt kan de schuld (de ‘teruggave’) waarschijnlijk ook middels een schadevergoeding in geld worden vereffend.1. Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.
Het is dus aan jou of je het product daadwerkelijk gaat gebruiken, maar er is een risico dat het je uiteindelijk meer kost dan je nu hebt uitgegeven. Zeker als de verkoper voor een rechter stelt en z.n. kan bewijzen dat het een onverschuldigde betaling betrof en je verweer volgens de rechter niet slaagt, want dan zul je waarschijnlijk ook worden veroordeeld in de proceskosten van de verkoper. Of een beroep op 6:203 BW slaagt, danwel een verweer faalt blijkt uiteraard pas als er een rechter moet oordelen.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
De verkoper heeft met de koop ingestemd door het product op te sturen. Er is genoeg tijd geweest voor de verkoper om het te annuleren. Anders kan iedereen achteraf wel een handje op gaan houden en meer geld vragen. Dit was gewoon een hele mooie aanbieding.Number10 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:27:
[...]
Afhankelijk van wat je bedoelt met ‘koop’, ‘gedaan’ en de wil van de verkoper is dat niet per se het geval. Omdat een goedkope andere printer als ik het goed begrijp zo’n 50 euro kost kun je daarover wellicht met elkaar van mening verschillen, maar niet zondermeer zou ik zeggen. Ik weet zelf weinig van 3D printers, maar ter vergelijk: als iemand een nieuwe sportauto van een zeer bekend duur merk aanbiedt tegen de prijs van de allergoedkoopste nieuwe kleine budgetauto die in de markt bestaat, dan is het weinig aannemelijk dat de verkoper de wil had de dure auto voor die lage prijs te verkopen.
Als een partij in een overeenkomst niet de wil heeft om een aanbod uit te brengen, komt er ook geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand. Als er dan toch een product wordt toegestuurd heb je een product ontvangen als ‘onverschuldigde betaling’ (art. 6:203 BW) en de eigenaar kan die terugvorderen conform lid 1:
[...]
Een beroep door de verkoper op art. 6:203 BW het product betekent dat het product als geheel retour moet. Eventuele schade (m.i. ook aan de verpakking) dient pro rato te worden vergoed. Als het product onverkoopbaar wordt kan de schuld (de ‘teruggave’) waarschijnlijk ook middels een schadevergoeding in geld worden vereffend.
Het is dus aan jou of je het product daadwerkelijk gaat gebruiken, maar er is een risico dat het je uiteindelijk meer kost dan je nu hebt uitgegeven. Zeker als de verkoper voor een rechter stelt en z.n. kan bewijzen dat het een onverschuldigde betaling betrof en je verweer volgens de rechter niet slaagt, want dan zul je waarschijnlijk ook worden veroordeeld in de proceskosten van de verkoper. Of een beroep op 6:203 BW slaagt, danwel een verweer faalt blijkt uiteraard pas als er een rechter moet oordelen.
Ik begrijp je punt maar ik wil hier geen welles nietes draadje van maken met allemaal meningen over hoe het recht werkt.
Dat is prima, maar dan moet je niet tegelijkertijd verkeerde informatie verspreiden. Je hebt geprofiteerd van een prijsfout, gefeliciteerd. Maar laten we niet doen alsof dit de normaalste zaak van de wereld is.NosferatuX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:35:
[...]
De verkoper heeft met de koop ingestemd door het product op te sturen. Er is genoeg tijd geweest voor de verkoper om het te annuleren. Anders kan iedereen achteraf wel een handje op gaan houden en meer geld vragen. Dit was gewoon een hele mooie aanbieding.
Ik begrijp je punt maar ik wil hier geen welles nietes draadje van maken met allemaal meningen over hoe het recht werkt.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik verspreid geen verkeerde informatie en nee ik ga niet allemaal artikelen erbij pakken uit het wetboek om dat te bewijzen. We hebben hier geen amateur rechten rollenspel als eerste jaars rechten studenten, hou op zeg.FirePuma142 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:39:
[...]
Dat is prima, maar dan moet je niet tegelijkertijd verkeerde informatie verspreiden. Je hebt geprofiteerd van een prijsfout, gefeliciteerd. Maar laten we niet doen alsof dit de normaalste zaak van de wereld is.
Nemo:NosferatuX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:20:
[...]
Iemand die opkomt voor zijn rechten 🙂
Maar sowieso totaal onvergelijkbaar, was denk ik als grapje bedoeld.
Opkomt voor zijn rechten? Nee.
Bedoelt als grap? Ja. Dat lijkt mij wel..
"What do you get if you multiply six by nine..."
Verkeerde informatie verspreiden doe je wel. Dat is je hier boven al uitgelegd door @Number10. Prima dat je het niet weet, maar daar kun je ook gewoon voor uit komen in plaats van beginnen te blaffen.NosferatuX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:42:
[...]
Ik verspreid geen verkeerde informatie en nee ik ga niet allemaal artikelen erbij pakken uit het wetboek om dat te bewijzen. We hebben hier geen amateur rechten rollenspel als eerste jaars rechten studenten, hou op zeg.
Hij heeft niks uitgelegd, hij probeert zijn mening bij te zetten met stukjes uit het wetboek. Er zijn genoeg stukjes in het wetboek om dat te weer leggen maar wat ik al zei, niet hier.FirePuma142 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:45:
[...]
Verkeerde informatie verspreiden doe je wel. Dat is je hier boven al uitgelegd door @Number10. Prima dat je het niet weet, maar daar kun je ook gewoon voor uit komen in plaats van beginnen te blaffen.
Sorry, maar kletskoek.NosferatuX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:49:
[...]
Hij heeft niks uitgelegd, hij probeert zijn mening bij te zetten met stukjes uit het wetboek. Er zijn genoeg stukjes in het wetboek om dat te weer leggen maar wat ik al zei, niet hier.
3:11 BW
En aangezien je in je topicstart al vermoed dat het een fout betreft, en onderzoek hebt gedaan waarbij de prijs als extreem laag uit de bus kwam, en later nog twijfelde wat je überhaupt geleverd ging krijgen is het case closed. Je zult moeten lappen als ze met een factuurtje komen, of het apparaat op laten halen. Fijn dat we er uit zijn.Goede trouw van een persoon, vereist voor enig rechtsgevolg, ontbreekt niet alleen, indien hij de feiten of het recht, waarop zijn goede trouw betrekking moet hebben, kende, maar ook indien hij ze in de gegeven omstandigheden behoorde te kennen.
[ Voor 4% gewijzigd door FirePuma142 op 28-10-2020 08:59 ]
Case closed. lol. Sorry hoor, ik lig hier half in een deuk.
Nee is de moeite niet waard, ik reageer niet op topic crashers. Verder heb ik al meerdere keren aangegeven dat dit niet de plaats is amateur recht te oefenen, daar zijn andere plekken voor.FirePuma142 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:00:
[...]
Dat mag, je kunt ook uitleggen waarom je denkt dat je gelijk hebt. Dan heb ik ook wat te lachen.
Ik ga verder hier ook niet meer op reageren om escalatie te voorkomen. De case is al closed toch wat jou betreft dus hou er mee op.
[ Voor 131% gewijzigd door NosferatuX op 28-10-2020 09:16 ]
Dat mag, je kunt ook uitleggen waarom je denkt dat je gelijk hebt. Dan heb ik ook wat te lachen.NosferatuX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:59:
Case closed. lol. Sorry hoor, ik lig hier half in een deuk.
@NosferatuX Duidelijk, je weet het simpelweg niet. Even goede vrienden hoor.
[ Voor 12% gewijzigd door FirePuma142 op 28-10-2020 09:08 ]
Ik heb er geen verstand van, maar geld de nederlandse wet ook bij een aankoop in het buitenland?FirePuma142 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:00:
[...]
Dat mag, je kunt ook uitleggen waarom je denkt dat je gelijk hebt. Dan heb ik ook wat te lachen.
Als de shop zich op de Nederlandse mark richt welpimNH schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:19:
[...]
Ik heb er geen verstand van, maar geld de nederlandse wet ook bij een aankoop in het buitenland?
Try SCE to Aux
De eerder genoemde punten uit het wetboek hebben meer meer betrekkingen op andere zaken dan een consumenten aankoop en zijn niet geheel relevant.pimNH schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:19:
[...]
Ik heb er geen verstand van, maar geld de nederlandse wet ook bij een aankoop in het buitenland?
Dit soort zaken zijn heel erg overhevig aan verwachting en mening.
Om het heel simpel te maken; https://www.juridischloke...nkopen/prijsfout-webshop/
In dit bovenstaande artikel wordt aangegeven dat een verkoper MOET leveren tegen de prijs op de website MITS de prijs echt veel en veel te laag is.
In dit geval is dat nog maar de vraag en dit gaat puur om het leveren. Wanneer een verkoper levert voor de overeengekomen prijs op de website dan stemt hij toe met de verkoop (het is dan dus bv ook geen onrechtmatige overeenkomst zoals eerder hier werd beweerd) en dan zou je er dus vanuit mogen gaan dat alles gewoon klopt.
Het is dan dus ook niet zo simpel en vanzelfsprekend meer voor de verkoper om achteraf nog geld te willen innen. Ook het ontbinden van de koop door de verkoper kan dan niet.
Het wordt dan een ja en nee spelletje.
Je zou de printer een week in de doos kunnen bewaren, als er dan geen contact wordt opgenomen door de verkoper dan is het helemaal klaar.
Verwijderd
Amazon heeft vaker dit soort acties (prijsfouten?) en ze gaan er nooit achteraan. Ze mogen de markt dan wel kapot maken, en ook kwa aftersales-service lappen ze de wet vaak aan de laars, maar op dit gebied hebben ze dan toch wel weer goed door dat de moeite & slechte publiciteit VEEL meer kosten dan mensen hun goedkoop X PRODUCT te laten houden.FirePuma142 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:00:
[...]
Gelijk of geen gelijk, TS heeft een mooie printer en van Amazon hoef je geen gezeur te verwachten.
Dit inderdaad. Het is duidelijk een prijsfout, dus je loopt het risico dat ze achteraf een rekening sturen of het product terug willen. En als ze dat doen ga je dat niet winnen. Ten eerste omdat je niet in je recht staat, maar ten tweede omdat hun juridische afdeling beter is dan de kennis van TS.Bartske schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:39:
Amazon kan het wel lijden, dus ik zou me niet schuldig voelen om deze prijsfout te bestellen, maar bedenk ook dat zij een goede legal afdeling hebben mochten ze zich er wel op gaan focussen om dit terug te halen.
Maar aangezien het verstuurd is en er nog niets gehoord is, is de kans groot dat ze het hierbij laten en er verder helemaal niets gebeurt.
[removed]
Klopt inderdaad. 2 weken in de doos laten en mocht je nog niks gehoord hebben heb je een mooi mazzeltje gehadredwing schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:46:
[...]
Dit inderdaad. Het is duidelijk een prijsfout, dus je loopt het risico dat ze achteraf een rekening sturen of het product terug willen. En als ze dat doen ga je dat niet winnen. Ten eerste omdat je niet in je recht staat, maar ten tweede omdat hun juridische afdeling beter is dan de kennis van TS.
Maar aangezien het verstuurd is en er nog niets gehoord is, is de kans groot dat ze het hierbij laten en er verder helemaal niets gebeurt.
Het kan natuurlijk best een marketing actie zijn om hem bovenaan te krijgen met dito reviews.NosferatuX schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:49:
[...]
Ben benieuwd wat ik uiteindelijk krijg. Het is inmiddels de best verkopende 3D printer op Amazon zie ik lol.
Asus Zenbook i7 256gb
Ja er zijn behoorlijk wat punten om aan te nemen dat de goedkope prijs gewoon de aanbiedingsprijs was voor dat moment. Het is niet zo zwart wit in dit soort gevallen. Helemaal bij AmazonGhostrider schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:53:
[...]
Het kan natuurlijk best een marketing actie zijn om hem bovenaan te krijgen met dito reviews.
[ Voor 8% gewijzigd door NosferatuX op 28-10-2020 09:57 ]
De prijs die je zelf zo verdacht laag vond dat je vermoedde dat het een fout was. Dat is de prijs waar we het over hebben toch? Dat is de mits.NosferatuX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:43:
[...]
De eerder genoemde punten uit het wetboek hebben meer meer betrekkingen op andere zaken dan een consumenten aankoop en zijn niet geheel relevant.
Dit soort zaken zijn heel erg overhevig aan verwachting en mening.
Om het heel simpel te maken; https://www.juridischloke...nkopen/prijsfout-webshop/
In dit bovenstaande artikel wordt aangegeven dat een verkoper MOET leveren tegen de prijs op de website MITS de prijs echt veel en veel te laag is.
Fout. Wilsovereenstemming.In dit geval is dat nog maar de vraag en dit gaat puur om het leveren. Wanneer een verkoper levert voor de overeengekomen prijs op de website dan stemt hij toe met de verkoop (het is dan dus bv ook geen onrechtmatige overeenkomst zoals eerder hier werd beweerd) en dan zou je er dus vanuit mogen gaan dat alles gewoon klopt.
Er is geen ontbinding, want geen overeenkomst door gebrek aan wilsovereenstemming. Er valt dus niets te ontbinden.Het is dan dus ook niet zo simpel en vanzelfsprekend meer voor de verkoper om achteraf nog geld te willen innen. Ook het ontbinden van de koop door de verkoper kan dan niet.
Maar, lekker printen! Het is een leuk ding.
Thanks man!, leuke tip... Vanavond staat hij hier op de stoep.
Als dit een prijsfout is en deze in het weekend al hersteld is, zou de verkoper dan op dinsdag alsnog mijn printer verzenden?
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.
Amazon heeft het recht om geld te vragen. Net als deze situatie lijkt mij.
Denk aan doosje eieren in de supermarkt, waar €2,29 voor het schap staat. dan mag de winkel niet ineens €2,89 rekenen.
bestelsystemen zijn tegenwoordig zo strak ingericht, dat je niet meer uit kunt gaan van akkoord door te leveren. denk aan vandaag voor 23u gekocht, morgen geleverd.
[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 28-10-2020 10:23 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dit gaat puur weer om het leveren, niet om een al geleverd product.Evertt schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:21:
https://www.trouw.nl/nieu...ver-goedkope-tv~b74d2ac8/
Amazon heeft het recht om geld te vragen. Net als deze situatie lijkt mij.
Het leveren wordt doorgaans vaak echt als doorslaggevend bevonden.
Maar geld vragen mag altijd.
[ Voor 12% gewijzigd door NosferatuX op 28-10-2020 10:24 ]
Klopt maar dan is de "prijsfout" niet het probleem meer maar het interne systeem en daar ben je als consument al helemaal niet verantwoordelijk voor.Hackus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:22:
@NosferatuX
bestelsystemen zijn tegenwoordig zo strak ingericht, dat je niet meer uit kunt gaan van akkoord door te leveren. denk aan vandaag voor 23u gekocht, morgen geleverd.
Al dit soort dingen zijn precies waarom een verkopende partij een koop niet zomaar kan ontbinden. Bescherming van de consument tegen verborgen kosten.
[ Voor 13% gewijzigd door NosferatuX op 28-10-2020 10:27 ]
Maar Amazon gaat deze kosten helemaal niet slikken, die sturen dat gewoon door naar de verkoper, sunlu.eu.Bartske schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:39:
Amazon kan het wel lijden, dus ik zou me niet schuldig voelen om deze prijsfout te bestellen, maar bedenk ook dat zij een goede legal afdeling hebben mochten ze zich er wel op gaan focussen om dit terug te halen.
En gaan we hier weer zeuren dat Amazon hun verkopers en medewerkers uitzuigt en dat Amazon geboycott moet worden.

Je bent als consument koper verantwoordelijk, door zelf onderzoek te doen, of de geadverteerde prijs wel correct is !NosferatuX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:25:
[...]
Klopt maar dan is de "prijsfout" niet het probleem meer maar het interne systeem en daar ben je als consument al helemaal niet verantwoordelijk voor.
Al dit soort dingen zijn precies waarom een verkopende partij een koop niet zomaar kan ontbinden. Bescherming van de consument.
Hier schrijf je duidelijk dat je al denkt dat het niet klopt. Dan kun je een bericht sturen aan verkoper, of de prijs wel correct is.NosferatuX schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:57:
Ik wilde al een tijdje een 3D printer aanschaffen en kwam er toevallig eentje tegen voor 25 euro op Amazon die elders 300 kost.
Dacht zal wel een foutje zijn maar hij is vandaag verzonden
Mis ik iets of zie ik iets over het hoofd?
https://www.amazon.nl/SUN...51170&sprefix=sunl&sr=8-1
[ Voor 38% gewijzigd door Hackus op 28-10-2020 10:29 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Yep en bij nader inzien, met alle early black friday deal stickers op de website en andere goedkope printer aanbiedingen kwam ik toch wel tot de conclussie dat dit gewoon een hele goede aanbieding moest zijn dus besteld en de verkoper heeft gewoon geleverd.Hackus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Je bent als consument koper verantwoordelijk, door zelf onderzoek te doen, of de geadverteerde prijs wel correct is !
Yep en bij nader inzien, met alle early black friday deal stickers op de website en andere goedkope printer aanbiedingen kwam ik toch wel tot de conclussie dat dit gewoon een hele goede aanbieding moest zijn dus besteld en de verkoper heeft gewoon geleverd.Hackus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Je bent als consument koper verantwoordelijk, door zelf onderzoek te doen, of de geadverteerde prijs wel correct is !
En al dat geneuzel hier, bewijst maar weer dat dit gewoon een ja en nee verhaaltje wordt.
Leuk dat sommige Nemo stengman er bij haalde maar desondanks dat dat een veel extremer geval was, die zit nog steeds achter zijn iMacs hoor. MM kan het niet eens verantwoorden om een deurwaarder te sturen.
Melden mag altijdHackus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:32:
[...]
Meer is er niet. verkoper kan zich nog steeds melden, ook na levering.
[ Voor 52% gewijzigd door NosferatuX op 28-10-2020 10:35 ]
Daar gaat het niet om. Waarom maak je dit topic aan, om mensen te attenderen op waarschijnlijke fout ?NosferatuX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
Yep en bij nader inzien, met alle early black friday deal stickers op de website en andere goedkope printer aanbiedingen kwam ik toch wel tot de conclussie dat dit gewoon een aanbieding moest zijn. Besteld en de verkoper heeft gewoon geleverd.
Zoals ik zeg; als je niets hoort, of hebt gehoord is het goed. Maar je bent zelf verantwoordelijk door te bestellen.
Meer is er niet. verkoper kan zich nog steeds melden, ook na levering.
Wat mij betreft mag dit topic gewoon dicht hoor. De essentie is al lang verloren gegaan.Perkouw schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:31:
[modbreak]Even een ietwat directe modbreak. Het topic begint nu meer een welles / nietes discussie te worden en daar is niemand bij gebaat.
M.i. is er meer dan voldoende informatie te vinden rondom dergelijke prijsfouten en welke rechten je als koper wel / niet hebt.
Indien we niet inhoudelijk discussiëren over deze specifieke casus zie ik geen discussie waarde in dit topic. Het wordt dan al snel modder gooien naar elkaar en daar is niemand bij gebaat.[/]
Verder wens ik iedereen heel veel plezier met zijn printer!
dat is echt bullshitNosferatuX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:29:
Yep en bij nader inzien, met alle early black friday deal stickers op de website en andere goedkope printer aanbiedingen kwam ik toch wel tot de conclussie dat dit gewoon een hele goede aanbieding moest zijn dus besteld en de verkoper heeft gewoon geleverd.

Nee het is wat echt gebeurd is
Vanavond verwacht ik hem. Ik laat hem 2 weken in de doos ik ga er gewoon van uit dat er een na rekening komt.
Nee echt jammer.Evertt schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:38:
Helaas gaat dit in topic niet meer in op de onderwerp.
Vanavond verwacht ik hem. Ik laat hem 2 weken in de doos ik ga er gewoon van uit dat er een na rekening komt.
Alvast succes. Wellicht dat we later een ervaringen topic kunnen maken over deze mooie printer in de sectie waar deze als eerste stond en dan zonder onnodig gezeik.
[ Voor 5% gewijzigd door NosferatuX op 28-10-2020 10:42 ]
Dit topic is gesloten.
Aanbiedingen en Kortingscodes - Beleid // Over prijsfouten bij webshops.
In bovenstaand topic staan wat algemene tips bij prijsfouten.
Dit topic is niet bedoelt voor algemene discussie over prijsfouten.