Ik heb sinds gisteren ook problemen met Google Home en Philips Hue door het toevoegen van een tweede bridge. Na het installeren ben ik er achter gekomen dat het niet mogelijk is om 2 bridges op 1 Hue account te hebben. Ik heb voor de tweede bridge een nieuw account aangemaakt en deze gekoppeld aan Google Home. Hierdoor kwam de oude Hue link te vervallen en kon ik de lampen op mijn oude bridge niet meer bedienen in Google Home. Je kan slechts 1 Philips Hue account koppelen aan Google Home.
Ik kwam tot de conclussie dat dit niet werkt voor mij, dus ik heb het account van mijn nieuwe Hue bridge verwijderd op de site
https://account.meethue.com/bridge. Ik ging er vanuit dat dan ook automatisch de link met Google Home verdwijnt, maar dat is dus niet zo (niet zo slim van mij). Het probleem dat ik nu heb is dat Linked services in Google Home de verbinding met mijn oude Hue account nog zichtbaar is, alleen wanneer ik hem probeer te unlinken krijg ik steeds de melding 'Could not reach Philips Hue, please try again)'.
Google Home heeft op de home pagina wel de optie 'Philips Hue koppelen' van mijn oude bridge, alleen wanneer ik deze probeer toe te voegen dan doet hij niks. Waarschijnlijk omdat mijn oude account nog gelinkt, maar deze krijg ik dus met geen enkele mogelijkheid unlinked. Ik heb dit ook al geprobeerd via
https://myaccount.google.com/accountlinking
Iemand enig idee hoe je de linked service met Philips Hue kan unlinken?
EDIT: Het is mij op één of andere manier gelukt om te unlinken. Maar nu lukt het nog steeds niet om mijn oude bridge (met oude account) te linken
EDIT 2: Net ongeveer een uur lopen chatten met Google, maar het is nog niet opgelost. Mijn vriendin kan overigens wel gewoon linken met Hue in Google en de lampen verschijnen gewoon. We hebben al van alles geprobeerd wat hier ook is aangegeven, behalve de harde reset van de bridge, maar dat houd ik echt al laatste optie over. De medewerker zei dat ze dit intern gaan bespreken en mij morgen een mail sturen met hun bevindingen.
EDIT 3: Gisteravond merkte ik ineens op dat mijn Nest Hello deurbel niet meer werkte. Hij staat niet meer in Google Home en de Nest App was ook ineens blanco. Bij het opnieuw toevoegen staat mijn huis er nog wel tussen, maar als ik de stappen doorloop gebeurt er niks. Een nieuwe huis toevoegen in de Nest app lukt wel alleen ik wil het gewoon toevoegen aan mijn oude huis. Wederom gechat met een medewerker en hij zei dat het beter is om alle huizen te verwijderen en een nieuwe te maken. Helaas krijg ik ook een foutmelding wanneer ik huizen probeer te verwijderen
EDIT 4: En uit het niets is mijn Hue account ineens gekoppeld aan mijn huis. Maar mijn Nest deurbel lukt (nog) niet.
EDIT 5: Na vele uren chatten met verschillende Google medewerkers is het uiteindelijk gelukt. Ik heb uiteindelijk mijn Nest producten (deurbel en 2 rookmelders) aan een nieuw huis toegevoegd. Ik kreeg alleen steeds een foutmelding bij het verwijderen van mijn oude huis (waar ook mijn Nest Aware aan zit). Volgens Google moest deze perse verwijderd worden anders kon deze niet overgezet worden naar een nieuw huis. Uiteindelijk zag ik dat er 'sochtends een update beschikbaar was voor Google Home en toen kon ik wel verwijderen. Kortom: Ik heb ,mijn oude huis verwijderd en alle apparaten overgezet naar een nieuw huis.
[
Voor 40% gewijzigd door
ikswarom op 18-02-2022 14:43
]