Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
De accu van mijn iPhone SE van 2,5 jaar oud liep wel erg snel leeg. Daarom heb ik hem naar *knip* (Web)winkel gebracht voor een nieuwe accu na een prijsopgave te hebben gekregen.

Na enkele dagen krijg ik een statusupdate: er is vochtschade geconstateerd. De telefoon is nooit in aanraking gekomen met water, maar vocht... tja. Bij dagelijks gebruik wordt een telefoon wel eens vochtig (denk aan kou, vochtig weer etc.). Een nieuwe accu wilde *knip* (Web)winkel er niet in zetten; het is of vervangingskosten à ca. 400 euro betalen of de telefoon ongerepareerd retour. Ik koos voor het laatste.

Nu haal ik de telefoon op, is het scherm kapot. De medewerkers van de plaatselijke *knip* (Web)winkel waren zichtbaar verbaasd. Volgens de medewerker zou volgens het systeem het scherm zijn gebarsten omdat het scherm moeilijk loskwam door de vochtschade. In het reparatierapport dat ik heb ontvangen wordt hier echter met geen woord over gerept.

De technische dienst was niet bereikbaar, maandag hoor ik meer. De winkel pakt het verder voor me op.

Nu ben ik wel benieuwd naar:
1) Komt dit vaker voor? Hoe logisch is de verklaring van het vastzittende scherm?
2) Wat zijn mijn rechten?
3) Wat kan ik verwachten qua compensatie?

(Mijn verwachtingen zijn niet erg hooggespannen gezien de ervaringen tot nu toe)

Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2020 16:07 . Reden: Naam (web)winkel uit TS en titel verwijderd, gezien deze niets toevoegt aan de discussie. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:13
(Web)winkel maakt toch altijd een rapport van de status van de telefoon op het moment van inleveren? Ook maken ze foto's tijdens de reparatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Justevo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:47:
(Web)winkel maakt toch altijd een rapport van de status van de telefoon op het moment van inleveren? Ook maken ze foto's tijdens de reparatie.
Van de status van de telefoon zijn inderdaad aantekeningen gemaakt bij het inleveren. Er is wat gebruikersschade opgeschreven (kleine krasjes en een paar butsjes op de behuizing). Nik over het scherm.

In het reparatierapport staat niks over een gebroken scherm. Er staan ook geen foto's in, ook niet van de vochtschade. Ik kwam er pas bij het ophalen van de telefoon achter dat het scherm kapot was.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2020 16:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

popcorn schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:39:
De accu van mijn iPhone SE van 2,5 jaar oud liep wel erg snel leeg. Daarom heb ik hem naar (Web)winkel gebracht voor een nieuwe accu na een prijsopgave te hebben gekregen.

Na enkele dagen krijg ik een statusupdate: er is vochtschade geconstateerd. De telefoon is nooit in aanraking gekomen met water, maar vocht... tja. Bij dagelijks gebruik wordt een telefoon wel eens vochtig (denk aan kou, vochtig weer etc.). Een nieuwe accu wilde (Web)winkel er niet in zetten; het is of vervangingskosten à ca. 400 euro betalen of de telefoon ongerepareerd retour. Ik koos voor het laatste.

Nu haal ik de telefoon op, is het scherm kapot. De medewerkers van de plaatselijke (Web)winkel waren zichtbaar verbaasd. Volgens de medewerker zou volgens het systeem het scherm zijn gebarsten omdat het scherm moeilijk loskwam door de vochtschade. In het reparatierapport dat ik heb ontvangen wordt hier echter met geen woord over gerept.

De technische dienst was niet bereikbaar, maandag hoor ik meer. De winkel pakt het verder voor me op.

Nu ben ik wel benieuwd naar:
1) Komt dit vaker voor? Hoe logisch is de verklaring van het vastzittende scherm?
2) Wat zijn mijn rechten?
3) Wat kan ik verwachten qua compensatie?

(Mijn verwachtingen zijn niet erg hooggespannen gezien de ervaringen tot nu toe)
Iemand een idee wat ik kan verwachten qua compensatie? Wat zijn mijn rechten?

Bedankt!
Je reinste Bullshit !
Als er zoveel oxidatie was had het toestel niet meer functioneel geweest.

SE (2016) heeft onder gewoon 2 pentalobe schroeven, en met zuignapje klik je hem zo open.(half ivm T-ID flexcable)
Ze hebben gewoon je scherm gesloopt. vocht indicatie bekijk je vooraf in lightning ingang e.o sim-tray.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2020 16:08 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• popcorn
Ik ben inmiddels gebeld; mijn iPhone is naar Apple gestuurd, het scherm wordt onder garantie gerepareerd.

De accu zal ik wel alsnog elders moeten laten vervangen, maar dat wacht ik nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties is mee iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En dan heb ik de naam van de (Web)winkel nog uit de titel, TS en diverse reacties verwijderd, gezien deze neits toevoegen aan de discussie. Deze (en hints ernaar) mag dan ook in verdere reacties achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
Is er een lijm die met water juist harder wordt? De meeste worden eerder zachter toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:55:
Is er een lijm die met water juist harder wordt? De meeste worden eerder zachter toch?
Op SE(2016) wordt geen lijm gebruikt, is gewon scherm in frame wat strak in behuizing wordt gedrukt.
Bij andere toestellen ook geen lijm, maar frame-sticker met afdichtingsrand wat je toestel tegen vocht beschermd. sommige schermen zitten echt strak, maar met zuignap lift je stukje van frame, en druk je er een plectrum tussen. dan met kunststof spatel klik je voorzichtig onder het frame (paar cm)omhoog.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Update: het scherm is kosteloos naar Apple gestuurd ter reparatie door de winkel. Accu is niet vervangen want vochtschade. Na een week had ik de telefoon weer terug.

Vandaag naar een lokale telefoonreparateur gegaan en binnen een kwartier stond ik weer buiten met een nieuwe accu à 30 euro. De reparateur heeft me de vochtindicatoren laten zien en die waren maagdelijk wit. De schroefjes van het scherm waren ook niet geoxideerd. In theorie zouden die vervangen kunnen zijn bij het vervangen van het scherm aldus de reparateur.

Eind goed al goed, maar ik zal de volgende keer niet naar de grote Apple-reseller gaan maar naar de lokale reparateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

popcorn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:34:
Update: het scherm is kosteloos naar Apple gestuurd ter reparatie door de winkel. Accu is niet vervangen want vochtschade. Na een week had ik de telefoon weer terug.

Vandaag naar een lokale telefoonreparateur gegaan en binnen een kwartier stond ik weer buiten met een nieuwe accu à 30 euro. De reparateur heeft me de vochtindicatoren laten zien en die waren maagdelijk wit. De schroefjes van het scherm waren ook niet geoxideerd. In theorie zouden die vervangen kunnen zijn bij het vervangen van het scherm aldus de reparateur.

Eind goed al goed, maar ik zal de volgende keer niet naar de grote Apple-reseller gaan maar naar de lokale reparateur.
Schroefjes worden ook vervangen in het toestel en de pentalobe van onder. Zei toch al dat het onzin was !

Pagina: 1