Betaalbare warme sokken voor thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:05
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Stapp Yellow Thermo. Voor €3,- per paar een relatief goedkope sok. M'n eerste indruk is dat ze lekker warm zijn. Ze zitten wel wat ruim door de grote marge qua maatvoering, maar wellicht dat dat na een keer uitwassen al beter wordt.

Mocht je nog goede sokken suggesties hebben, schroom dan niet je ervaring te delen. Er zijn vast wel meer tweakers die er naar op zoek zijn.

Sloffen zullen ongetwijfeld lekker warm zijn, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Verdere adviezen over sloffen kunnen daarom wat mij betreft achterwege blijven ;)

De topictitel dekt de lading eigenlijk al; ik ben dus op zoek naar betaalbare, warme sokken voor thuisgebruik.

Nu de dagen kouder en grijzer worden, zit ik in de weekenden vaker binnen dan buiten. Ik heb geen vloerverwarming en wil ivm kostenbesparing ook niet dat het hele huis constant 21 graden is. Met name bij zittende activiteiten is het daarom wel lekker om warme sokken te dragen.

Ik heb een tweetal paar wandelsokken van Bridgedale, die aan deze eisen voldoen, maar met een prijs van €25,- per paar wordt me dat wat te prijzig om er meer van aan te schaffen.

Beiden sokken hebben een redelijk aandeel (merino-) wol, wat denk ik wel een pre is ivm draagcomfort en warmte zonder zweetvoeten.

Nou ben ik dus op zoek naar goedkopere alternatieven. Ik heb een eerder gekeken in het topic Sokken ervaringen maar dat zijn vooral sokken voor algemeen gebruik, niet specifiek voor warmere voeten.

Bij de Decathlon vind ik wel goedkopere sokken, maar een aantal reviews zijn negatief over de duurzaamheid en spreken van zichtbare slijtage al na enkele maanden.

Wie heeft er tips of aanraders uit eigen ervaring?
Richtprijs is <€12,- / paar
Kleur: het liefst voornamelijk effen en donker, absoluut geen motief.

Ik heb nu zelf deze gevonden:
Stapp Yellow Thermo
Met een samenstelling van 40% Wol, 35% Acryl, 25% Polyamide lijken ze een mooie middenweg tussen warmte-isolatie en stevigheid te hebben. Ik las dat een té groot aandeel wol resulteert in snellere slijtage.

[ Voor 29% gewijzigd door LA-384 op 28-10-2020 20:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +48 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Sloffen. Daar zijn ze voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:22
Exact dat. Sokken zijn voor in schoenen of sloffen? Enkel op sokken lopen slijten ze alleen maar snel van.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 20:01
Inderdaad sloffen.

Gebruik zelf deze. Zitten heerlijk, gaan al een aantal jaar mee en is toch alleen voor in huis; dus het uiterlijk maakt ook niet gek veel uit. Draag ze elke dag. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Fuwor op 24-10-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik draag meestal slippers in huis, krijg je niet gigantische zweetvoeten in sloffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
@LA-384
Vorige week een zootje sokken hier besteld:
https://www.werksokkenshop.nl/heren/?orderby=price

Er zitten al goede sokken bij vanaf 6 euro per paar. Merino wol begint bij 12.95
https://www.werksokkensho...kken-eureka-wandelsokken/
https://www.werksokkensho...rti-apollo-norwegian-330/

En die draag ik dan in de sloffen die @Fuwor ook heeft. Qua zweet gaat het tot nu prima, maar ik ga jou slipper oplossing proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door chrisborst op 24-10-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik heb van die hond-sloffen. HEERLIJK warm, enige nadeel is dat ze onder bij mijn tenen slijten (ik loop minder op mijn hak blijkbaar).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Falke Cosy Shoe
Heerlijk !

Afbeeldingslocatie: https://www.sokkendirect.nl/media/catalog/product/cache/98d49523c67f1a750b1cc558a794d5bd/1/6/16560_3400-00.jpg

Rond de 30eu

[ Voor 5% gewijzigd door mvrhrln op 24-10-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

Klippy

Still Game

Ik heb twee paar van https://soxs.co/
Hoge ook nog... Gebruik ik ook alleen in de winter en dan alleen 's avonds of op een zaterdag.
Boven je budget (wel 15% korting nu), maar met twee paar kan je ze afwisselen en als je ze in huis gebruikt kan je ze meerdere avonden aan doen dus ik denk niet dat je er een la vol van nodig hebt.
Ik vind ze fijn in elk geval.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
Dan moet je wel voor de echte spaanse sloffen gaan:
https://www.spaansesloffe...rnardino-spaanse-sloffen/
Want vroeger heb ik ook de scapino zooi gedragen, maar voor een tientje meer heb je zoveel betere sloffen. Zitten beter en gaan ook langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
chrisborst schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:03:
@LA-384
En die draag ik dan in de sloffen die @Fuwor ook heeft. Qua zweet gaat het tot nu prima, maar ik ga jou slipper oplossing proberen.
Ik heb dan wel van die leren/suède slippers, nooit zweetvoeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:49
Voor in de winter heb ik deze sokken: Sock Shop heat holders. Voor € 6,62 ook nog wel betaalbaar (niet gekeken of ze elders goedkoper verkrijgbaar zijn dus een zoekopdracht kan geen kwaad).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amMpbhLNBvqIMBpDBMmYkClSn4I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3yJUUVPzrluYlbejpUwFFCY0.jpg?f=user_large

Erg warm en lekker zacht. Ik loop er zo mee (dan worden ze smerig, maar niks wat wassen niet oplost) of draag ze in slippers. Een maatje groter qua slippers (of oudere die al wat zijn uitgerekt) is dan wel handig.

Edit: allemaal leuk en aardig die tips voor sloffen. TS vraagt om sokken. Ik heb ook liever sokken, omdat ik sloffen niet fijn vind. Ieder zijn voorkeur.

[ Voor 24% gewijzigd door bazzemans op 24-10-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chrisborst schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Want vroeger heb ik ook de scapino zooi gedragen, maar voor een tientje meer heb je zoveel betere sloffen. Zitten beter en gaan ook langer mee.
Niks mis mee, gooi ze elke 6weken in wasmachine met dweil en dat soort was. in zomer/warme periode loop ik op blote voeten

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 24-10-2020 15:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
bazzemans schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:17:
Voor in de winter heb ik deze sokken: Sock Shop heat holders. Voor € 6,62 ook nog wel betaalbaar (niet gekeken of ze elders goedkoper verkrijgbaar zijn dus een zoekopdracht kan geen kwaad).
Met een samenstelling van: 91% Acrylic, 5% Nylon, 3% Polyester, 1% Elastane vraag ik me een beetje af hoe ademend ze zijn. Acryl schijnt een goede warmteisolator te zijn, maar moet gecombineerd worden met andere materialen voor de vochtafvoer/-absorptie. Mogelijk is het aandeel met 91% wat te hoog daarvoor. Wat is jouw ervaring met deze sokken en schoeisel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij de Wibra kan je dikke sokken kopen, spotgoedkoop. De kwaliteit is niet top maar ze gaan hier al een paar jaar mee als thuis sokken.

Als je voor sloffen gaat zou ik voor vilt sloffen kiezen, bijvoorbeeld deze: https://www.esgii.nl/heren/

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Glerups sloffen, koel in de zomer, warm in de winter. Heb ze zelf ook :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
LA-384 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Met een samenstelling van: 91% Acrylic, 5% Nylon, 3% Polyester, 1% Elastane vraag ik me een beetje af hoe ademend ze zijn. Acryl schijnt een goede warmteisolator te zijn, maar moet gecombineerd worden met andere materialen voor de vochtafvoer/-absorptie. Mogelijk is het aandeel met 91% wat te hoog daarvoor. Wat is jouw ervaring met deze sokken en schoeisel?
Ik heb ze eerlijk gezegd nooit in schoeisel aan, behalve de slippers dus maar dat is praktisch alsof je ze zonder schoeisel draagt. Het zijn vrij dikke sokken dus in schoeisel kan ik mij voorstellen dat het kan gaan knellen. En wat betreft vochtafvoer/-absorptie vind ik het ook moeilijk om te zeggen, aangezien ik zelf eigenlijk nooit zweetvoeten heb. Bij mij is dat dus geen issue. Je zou dat zelf moeten uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
bazzemans schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:03:
[...]

Ik heb ze eerlijk gezegd nooit in schoeisel aan, behalve de slippers dus maar dat is praktisch alsof je ze zonder schoeisel draagt. Het zijn vrij dikke sokken dus in schoeisel kan ik mij voorstellen dat het kan gaan knellen. En wat betreft vochtafvoer/-absorptie vind ik het ook moeilijk om te zeggen, aangezien ik zelf eigenlijk nooit zweetvoeten heb. Bij mij is dat dus geen issue. Je zou dat zelf moeten uitproberen.
Bedankt, heb je (ter vergelijking) ook ervaring met (hoofdzakelijk) katoenen sokken? Zelf kan ik daar nauwelijks een hele dag op lopen zonder vochtige voeten. De mate waarin is een beetje afhankelijk van de schoen waarin ik ze draag. Het is de reden waarom ik naar Falke Airport overgestapt ben voor op m'n werk. Thuis in slippers (die ik alleen aan heb als ik rondloop) of voor korte duur heb ik wel katoenen sokken.

Als jij dat probleem met katoenen sokken niet hebt, denk ik niet dat de Acryl sokken geschikt voor mij zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 24-10-2020 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@LA-384 Nee, ik heb echt zelden vochtige voeten. Alleen met mijn voetbalsokken aan, na een wedstrijd of training van 1,5 uur.

Edit: helaas is dit dan waarschijnlijk inderdaad geen goede keuze. Het zijn wel echt fijne warme sokken.

[ Voor 29% gewijzigd door bazzemans op 24-10-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik heb nu zelf deze gevonden:
Stapp Yellow Thermo
Met een samenstelling van 40% Wol, 35% Acryl, 25% Polyamide lijken ze een mooie middenweg tussen warmte-isolatie en stevigheid te hebben. Ik las dat een té groot aandeel wol resulteert in snellere slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:12

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

mvrhrln schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:08:
Falke Cosy Shoe
Heerlijk !

[Afbeelding]

Rond de 30eu
Heb ik ook, maar als het hier in huis echt koud is (graadje of 16) zijn ze mij niet warm genoeg zonder extra sokken. Verder zijn ze echt heerlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 24-10-2020 17:38 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:09

kolderindekop

yeaahhhh

Bij dirk van den broek gaan kijken van de week allerlei sokken voor de winter.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik heb de Stapp Yellow Thermo in bestelling staan. Heb twee paar voor €6,- kunnen vinden (mits het geen fout in de omschrijving is). Ik laat tzt nog weten hoe deze bevallen.

@kolderindekop bedankt voor de suggestie, maar ik woon net in een regio waar Dirk geen filialen heeft. Dichtstbijzijnde is zo'n 75 minuten rijden :+

[ Voor 30% gewijzigd door LA-384 op 24-10-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:09

CeesKees

I rest my Kees

Ski sokken geen optie?
Bijvoorbeeld bij decathlon?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Stapp locomotief de Rolls-Royce onder de sokken.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
digifun schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:12:
Stapp locomotief de Rolls-Royce onder de sokken.
Dat las ik idd ook in dat andere topic, maar die zijn maar beperkt te koop en worden ook niet meer op de Stapp website genoemd. Zou wellicht een oud model kunnen zijn dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Ongeveer 10 jaar geleden kocht ik op de markt een stel heerlijke wollen sokken bij volgens mij deze verkoper:
De Texelse Schaapjeskraam.

Volgens mij waren het deze sokken, maar misschien zijn ze in de loop der tijd wat veranderd. Ze zien er wel
zo uit. Helpt erg goed voor warme voeten. Voor in huis is een maat te groot extra lekker, voor in mijn wandelschoenen is mijn eigen maat goed.

Wat verder ook wel helpt, is twee paar sportsokken over elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Pen en papier Bedankt voor de tip. Ze zien er idd uit als fijne sokken. Morgen krijg ik m'n Stapp Yellow Thermo binnen (4paar), even afwachten hoe die bevallen. Voor €3,- per paar weet ik niet goed welke kwaliteit ik mag verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Kan je niet langs een bejaardenhuis gaan? Uit eigen ervaring weet ik dat ze daar soms wel eens wollen sokken breien en verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27
chrisborst schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Die heb ik al sinds zolang ik me kan herinneren. Nu 40+ en heb ze nog steeds, heerlijk! Niet meer die van toen natuurlijk ;) Elke 2-3 jaar een paar nieuwe, prima.

[ Voor 7% gewijzigd door sig69 op 27-10-2020 23:31 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

sig69 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:29:
[...]

Die heb ik al sinds zolang ik me kan herinneren. Nu 40+ en heb ze nog steeds, heerlijk! Niet meer die van toen natuurlijk ;) Elke 2-3 jaar een paar nieuwe, prima.
Ik heb er ook. maar als je net als ik een vrij koude slecht geisoleerde vleor hebt, dan helpen die flinterdunne zolen echt niet om je voeten warm te houden :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Fuwor schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:03:
Inderdaad sloffen.

Gebruik zelf deze. Zitten heerlijk, gaan al een aantal jaar mee en is toch alleen voor in huis; dus het uiterlijk maakt ook niet gek veel uit. Draag ze elke dag. :)
Grappig, ik heb deze zelf ook en ze zitten na bijna twee jaar nog steeds heerlijk. Thuis altijd aan, zo lekker warm aan de voeten en in tegenstelling tot heel veel sloffen krijg ik er geen zweetvoeten in!

Ik zou zelf thuis altijd voor sloffen gaan IPV sokken, vooral omdat sloffen vaak net iets ruimer zitten (ik houd zelf niet van strakke kleding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27
heuveltje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:37:
[...]

Ik heb er ook. maar als je net als ik een vrij koude slecht geisoleerde vleor hebt, dan helpen die flinterdunne zolen echt niet om je voeten warm te houden :(
Dat is jammer. Misschien in combinatie met een paar goede sokken dan wel (zijn we meteen weer on topic).
Wat ook kan helpen: voeten van de vloer. Bij tv kijken de voeten op de bank. Voor bij de computer heb je van die voetenbankjes.
Als het echt wat kouder wordt pak ik overigens deze sokken erbij: https://www.bol.com/nl/p/...t-41-45/9200000030600658/
Werkt voor mij goed genoeg.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@LA-384 Kijk eens naar een paar 'Technische Sokken' ;)

Klinkt ingewikkelder dan dat 't is. Dat soort sokken dragen de meeste mensen welke wel eens gaan skiën al sinds jaar en dag (feitelijk gewoon goede kousen waarbij er een verschil aanwezig is tussen de linker en rechter kous qua 'voet' net zoals dat jouw voeten ook verschillen qua vorm).

Als de vloer (thuis?) niet koud is dan houd je vanzelf warme voeten, overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 28-10-2020 02:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:55

PB-powell

Mr. Laziness

@LA-384 wollen sokken van merino wol eens zoeken, die hebben wij aangehad in Lapland en 0 koude tenen gehad. Nu thuis draag ik ze ook af en toe, geen last van zweet voeten en kriebelen niet. Deze zijn bij de Decathlon en Bever goed verkrijgbaar.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:02

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Ik heb zelf pantoffels van https://tofvel.com/

Deze zijn wel iets duurder, maar er zit ook een normale zool onder waardoor je ook even de tuin in kan lopen e.d. en voelen lekker warm aan ook als je ze met blote voeten aan hebt :*)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07 21:57
Nog niemand die gekomen is met 'huissokken'? Ik krijg ieder jaar voor kerst van mijn moeder een nieuwe paar en draag ze nu ook met thuiswerken iedere dag. Zijn lekker dik en zacht en zitten anti-slip rubbers onder. Sloffen krijg ik gauw zweetvoeten in, deze sokken niet, maar ze zijn wel lekker warm!

Dit idee. Al zijn er honderden opties van Action tot duur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPxwDD8HN2IHlbNxtVcaYK8Hd0U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a749KFFET34SBdlysLXnX63M.png?f=user_large

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 14:50

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Warme voeten zijn 1, maar als je in de buurt van een ventilatierooster in een kleine(re) kamer zit is het erg fijn om de enkels ook warm te houden. :D

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-GZIE9LX9NPw/UQq3uRUaPEI/AAAAAAAACno/_VRi5XGlRRY/s400/beenverwarmers2.jpg

Het is wél belangrijk dat ze goed zitten. Ik heb nu een paar gebreide rakkers die wat ruim gemaakt zijn, en afzakkende beenwarmerse zijn niet je-van-het.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:13

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: https://pyxis.nymag.com/v1/imgs/c78/7ef/5eefa660731569d7e8c84d7f1b868e78cc-25-ugg-lede.rsquare.w700.jpg

Hier hebben ze Uggs voor uit gevonden! Aanvankelijk bedoeld voor piloten in ouwe vliegtuigen, daarna gebruikt door surfers, kortstondig door dikke wijven en nu he-le-maal terug voor de thuiswerker. :7 Heb zelf ook een paar, beste aanschaf ooit. Lekker met je blote poten er in _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Bob Popcorn op 28-10-2020 10:13 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 13:51
LA-384 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:57:
Ik heb een tweetal paar wandelsokken van Bridgedale, die aan deze eisen voldoen, maar met een prijs van €25,- per paar wordt me dat wat te prijzig om er meer van aan te schaffen.
Hier zijn (vrijwel) alle sokken van Bridgedale. Op de paren die ik heb wordt 3 jaar garantie gegeven. Dat halen ze ook makkelijk. Onder de streep zijn ze goedkoper en comfortabeler dan de meeste Hema, Blokker, Action etc. sokken die na no-time kapot gaan.

Ik heb ook een paar Falke's, maar die vind ik niet fijn en SmartWool. SmartWool is ook wel comfortabel, maar minder dan Bridgedale. Ik haal ze overigens altijd in (bulk in) de aanbieding. Dat scheelt een hoop. Smartwool was toen in de aanbieding en Bridgedale niet :p

[ Voor 21% gewijzigd door CurlyMo op 28-10-2020 10:45 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:04
Ik heb deze van de Action:
https://www.action.com/nl-nl/p/thermo-wandelsokken-/
€3.50 per paar.
Heerlijk warm.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:11
Ik heb net 2 paar Falke binnen, nooit geweten dat sokken zo lekker konden zitten, maar wel icm sloffen. Ik draag gewoon open sloffen, dus geen last van zweetvoeten. Zijn wel wat luxere van bij een nette schoenenzaak, maar draag ze al zo lang dat ik geen merk meer kan vinden :D

Voordeel van slippers is dat die meestal wel wat langer meegaan dan sokken, dus misschien iets duurder vooraf, maar dat verdient zich wel weer terug.

Ik heb overigens ook sokken van Wibra/Hema/V&D etc die al 10+ jaar meegaan, dus goedkoop is lang niet altijd duurkoop :) Nu opeens beginnen ze met bosjes uit elkaar te vallen, maar ik heb er letterlijk nog tussen zitten met markeringen die ik erop heb gedaan bij een keer kamperen 16 jaar geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:24
Geitenwollen sokken gebreid/gebreeën door oma. Zitten prima kost alleen een dikke zoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 13:51
Zebby schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:51:
Ik heb net 2 paar Falke binnen, nooit geweten dat sokken zo lekker konden zitten.
In Coronatijd zijn mijn ondergoed en sokken duurder dan mijn bovenkleding (sportbroek, t-shirt en vest) :p

Ik me echt gruwelijk irriteren aan slecht zittende sokken :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Deze week goede sloffen in de aanbieding bij de appie.
Verder heeft de intratuin heerlijk warme sokken liggen voor ik meen een tientje per paar ofzo.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb een aantal 'Smartwool Mountaineering Extra Heavy Crew' sokken. Als je rondshopt wel eens rond de 15-16 euro te krijgen. En de 'Smartwool trekking heavy', wat net één stapje lager is. Die wel eens voor rond de 12 euro gekocht (amazon).

Maar draag meestal de echte spaanse sloffen van suede en wol. Wat hier al eerder genoemd werd; zijn echt niet te vergelijken met die zweetdingen van 2-3 euro van een scapino/zeeman/noem maar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:07
Qua sokken draag ik al jaren Falke. Type TK2 en in de winter graag de Wool-variant (dikker). Verder draag ik thuis sinds een jaar eh... even tussen wat tags zetten...

spoiler:
Crocs. :X In de zomer de standaard en nu met stof erin. Spuuglelijke dingen, maar lopen lekker en is beter voor de voeten dan slappe sloffen

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 11:09

zwik

randomized

Bob Popcorn schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:12:
[Afbeelding]

Hier hebben ze Uggs voor uit gevonden! Aanvankelijk bedoeld voor piloten in ouwe vliegtuigen, daarna gebruikt door surfers, kortstondig door dikke wijven en nu he-le-maal terug voor de thuiswerker. :7 Heb zelf ook een paar, beste aanschaf ooit. Lekker met je blote poten er in _/-\o_
Mee eens!

Ik heb zelf overigens geen Uggs, maar een iets goedkoper alternatief Woollies. Minstens net zo goed, heb er al jaren plezier van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 13:47
Ik heb heel veel verschillende wollen sokken. Als het echt koud wordt ga ik denk ik over op dunne wollen sokken, met daaroverheen dikke wollen sokken. Als ze dan niet warm blijven weet ik het ook niet meer. Dan wordt het tijd voor lekkere pantoffels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Gebruik zomer en in de winter, bij het werken sokken van het leger.

Nu op het moment winter sokken van het NL Leger. Anders de normale uitvoering.

80% wol en 20% polyamide.

FF een link naar een Dumpstore. https://www.nataschadump....er-groen-Nederlands-leger

Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightyman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-06 08:45
Ik heb sinds een week deze in huis, zijn lekker warm en anti-slip.

https://www.bol.com/nl/p/...45/9200000050224992/?s2a=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Falke cosey shoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Koude poten en klauwen zijn mijn specialiteit. Sloffen, nooit de suggestie gekregen. Bedankt, Nu nog iets voor bevriezende onderarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Manke schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:18:
Koude poten en klauwen zijn mijn specialiteit. Sloffen, nooit de suggestie gekregen. Bedankt, Nu nog iets voor bevriezende onderarmen.
Een trui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:35
de legersokken uit de gemiddelde dump voldoen bijna aan alle punten met een mindere, grip op gladde vloeren. dat ontbreekt dan weer wel. Maar verder zijn ze warm, duurzaam, slobberen niet, niet te duur en gaan het hele jaar mee :)

benno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-07 20:38
Ik heb onlangs bij de CIV in Den Oever voor €6,95 twee paar Stapp Yellow Norwegian gekocht, en die zitten echt heerlijk warm en dik voor in huis, hoef geen sloffen meer te dragen als ik die aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 20:11

mutsje

Certified Prutser

Ik heb sox? gehad A 30 euro per paar, (gelukkig via kerstpakket) en die slijten net zo hard als de sokken die ik nu heb van de zeeman. Ik loop ook op klompen en dan slijt het wat harder. Dure sokken doe ik niet meer aan. Zijn lekker warm van de zeeman en 2,99 per paar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Nou het topic is in korte tijd flink gegroeid. Bedankt voor alle reacties!
Ik snap dat velen sloffen adviseren, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Ik draag slippers, omdat ik daarmee ook makkelijk even de tuin in kan en daar vind ik sloffen toch minder geschikt voor.

Inmiddels heb ik de Stapp Yellow Thermo binnen (en aan) en moet zeggen dat deze in eerste instantie ruim lijken te voldoen. Ik moet nog even kijken hoe ze in het weekend zitten (wanneer ik minder actief ben en het dus sneller koud heb), maar voor de prijs waar ik ze voor heb gekocht (€3,- per paar) lijken ze hun geld meer dan waard.

Mocht het op de echt koude dagen toch tegenvallen, dan denk ik dat ik genoeg keuze heb voor een alternatief, met alle suggesties die gedaan zijn _/-\o_
CurlyMo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Hier zijn (vrijwel) alle sokken van Bridgedale. Op de paren die ik heb wordt 3 jaar garantie gegeven. Dat halen ze ook makkelijk. Onder de streep zijn ze goedkoper en comfortabeler dan de meeste Hema, Blokker, Action etc. sokken die na no-time kapot gaan.

Ik heb ook een paar Falke's, maar die vind ik niet fijn en SmartWool. SmartWool is ook wel comfortabel, maar minder dan Bridgedale. Ik haal ze overigens altijd in (bulk in) de aanbieding. Dat scheelt een hoop. Smartwool was toen in de aanbieding en Bridgedale niet :p
Ik heb idd 4 paar bridgedale sokken (in verschillende diktes), voornamelijk gekocht voor in wandelschoenen/laarzen in de winter. Hoewel ik het hoge kwaliteit sokken vind, vind ik het vanwege de prijs (€20-25,- per paar) wat zonde om ze dagelijks in huis aan te hebben. Ik heb ze afgelopen weekend wel geprobeerd en ze houden zonder slippers m'n voeten redelijk warm. De sokken van Bridgedale die ik heb, lijken dus beter geschikt met schoeisel. In slippers prima, maar ik loop ook vaker zonder slippers.
O88088 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:41:
Ik heb heel veel verschillende wollen sokken. Als het echt koud wordt ga ik denk ik over op dunne wollen sokken, met daaroverheen dikke wollen sokken. Als ze dan niet warm blijven weet ik het ook niet meer. Dan wordt het tijd voor lekkere pantoffels.
Daar ben ik dus ook achter gekomen. De combinatie dunne en dikke sok is een groot succes, helemaal als ze beide een groot aandeel wol bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Het werkt wel merk ik. En voor handen tijdens computergebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:57

Nobby

Nuts!

Manke schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://pnws.be/wp-content/uploads/2020/01/Knipsel-6.jpg
bron:https://pnws.be/nooit-mee...keyboard-verwarmer-video/

_/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Nobby op 28-10-2020 21:02 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Manke schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Haha meen je dit? Natuurlijk werkt een trui. Koude handen tijdens werken achter een computer is een teken van slechte bloedcirculatie, meer bewegen dus. Wat ik bijvoorbeeld tijdens m'n werk doe is notities maken met pen en papier ipv in Notepad, dan maak je nog eens andere bewegingen. En thuis niet meer achter je pc gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Die heb ik gehad en zijn behoorlijk slecht, ze rekken nogal flink en gaan dan snel stuk.

Ik heb sinds een aantal weken https://www.spaansesloffe...-wollen-voering-beig.html en die zijn aanzienlijk beter/steviger dan eerstgenoemde.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Heb altijd slechte bloedcirculatie gehad in alle ledematen, in de koude maanden functioneren de handen amper als ze te koud worden. Dat apparaat is misschien wel wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

XWB schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:21:
[...]

Die heb ik gehad en zijn behoorlijk slecht, ze rekken nogal flink en gaan dan snel stuk.

Ik heb sinds een aantal weken https://www.spaansesloffe...-wollen-voering-beig.html en die zijn aanzienlijk beter/steviger dan eerstgenoemde.
Dan heb je net een slechte batch gehad, of ik juist een hele goede ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, als iemand nog echt dikke, warme huis-sok-voet-verwarm-dingen zoekt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJCqhoqISLwopgpuadVWJ2yC0Gg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V6DhpLFFU0av9ghLvjlTl7fF.jpg?f=user_large

Nu in de aanbieding bij de Lidl! :+

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1