Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-08 13:06
Weet iemand of deze gedachte klopt ?
Ik zie in verschillende webshops ineens (vrijwel) alle 2070 super, 2080 super kaarten verdwijnen, uitverkocht, levertijd etc.
Kan het zijn dat de fabrikanten deze kaarten terugnemen en het GDDR6 geheugen uithalen om in onder andere de RTX 3070/3060 te stoppen, en zo de productie van deze kaarten te verhogen door de chips te hergebruiken ipv nieuw te laten produceren ?
Het is namelijk (toch?) hetzelfde geheugen, zover ik weet.
Geen idee of/wat duurder/goedkoper is.
Iemand hier ervaring mee, ook opgevallen, andere gedachten over ??
Ik ben benieuwd :)

"If you must break the law, do it to seize power: in all other cases observe it" ~ Julius Caesar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12

De Nelis

en anders maar niet...

De voorraden raken op, nieuwe serie, dus oude modellen worden uitverkocht. Fabrikanten fabriceren nu de RTX 3000 serie. Ik gok dat het een stuk duurder is om kaarten terug te halen, geld aan de webshops retourneren en vervolgens de geheugenchips van de print af te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door De Nelis op 24-10-2020 14:22 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Zelfs als bij wijze van de hele productie van GDDR6 stop zou staan en er op dit moment niets meer bij komt is het nog altijd goedkoper om de bestaande kaarten te blijven verkopen, daarvoor zijn de productiekosten immers al gemaakt en er is nog steeds markt voor (zeker nu de nieuwe kaarten gewoon nog niet te koop zijn). Oude kaarten kannibaliseren zou pure kapitaalvernietiging zijn, nog afgezien van de kosten van zo'n proces.

De productie van de oude kaarten zo snel mogelijk stopzetten is natuurlijk wel weer logisch.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-08 13:06
Ah ja oké gewoon uitverkoop en productie stop van de 2000 serie
Bedankt voor de informatie :)

"If you must break the law, do it to seize power: in all other cases observe it" ~ Julius Caesar