Als het pluizenfilter vol is bij mijn Siemens wasdroger gaat het lampje niet branden en het programma gaat gewoon door. Ik doe nu preventief voor elke droging het filter schoonmaken. Kan het iets met een droogsensor zijn ?
Vraag
Alle reacties
Zover ik weet is het algemeen advies om voor of na elke droogbeurt het pluizenfilter leeg te halen, dus dat doe ik ook.
Wat zegt de handleiding van je droger erover? Welk type heb je?
Wat zegt de handleiding van je droger erover? Welk type heb je?
Wat is "vol"? De was wordt gewoon droog?
Had even tijd om nog een handleiding van een willekeurige Siemens warmtepompdroger te zoeken en hierin lees ik het volgende advies:
"Reinig het pluizenfilter na elke droogcyclus. Wanneer het pluizenfilter verontreinigd is, dan is de droogtijd langer en het energieverbruik hoger"
"Reinig het pluizenfilter na elke droogcyclus. Wanneer het pluizenfilter verontreinigd is, dan is de droogtijd langer en het energieverbruik hoger"
Dit soort functies wil je helemaal niet hebben, zodra er iets mis is met de meting/regeling werkt je droger niet meer.
Het pluizenfilter trek je zo uit de machine voordat je de was er in doet, als er wat in zit zit maak je hem even leeg. Makkelijker kan niet.
Het pluizenfilter trek je zo uit de machine voordat je de was er in doet, als er wat in zit zit maak je hem even leeg. Makkelijker kan niet.
Engineering
Uiteindelijk stopt hij door oververhitting of tijdsduur.
Ze zijn niet slim genoeg om direct te zien dat je vergeten bent dit filter te legen.
Alleen dat het drogen niet voortzet.
Ze zijn niet slim genoeg om direct te zien dat je vergeten bent dit filter te legen.
Alleen dat het drogen niet voortzet.
Ik heb meerdere drogers gehad, en allemaal hadden ze zo'n lampje en allemaal gaven ze geen licht als de filter vol zat. Nou heb ik het niet maanden vol laten lopen, dus misschien gaat het lampje alleen aan als hij echt volgeduwd zit, maar ik heb niet het gevoel dat zo'n lampje werkt zoals wij verwachten.
blup
Een warmtepomp droger heeft soms wel een lampje om je er aan te herinneren om het filter van de condenser te reinigen. Deze zit meestal rechtsonder. Voor de pluizenfilter onder de deur krijg je geen waarschuwing. Die moet je gewoon na elke beurt reinigen.
Pagina: 1