Pluizenfilter wasdroger is vol, droger gaat gewoon door

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunemol
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2020
Als het pluizenfilter vol is bij mijn Siemens wasdroger gaat het lampje niet branden en het programma gaat gewoon door. Ik doe nu preventief voor elke droging het filter schoonmaken. Kan het iets met een droogsensor zijn ?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:38
Zover ik weet is het algemeen advies om voor of na elke droogbeurt het pluizenfilter leeg te halen, dus dat doe ik ook.

Wat zegt de handleiding van je droger erover? Welk type heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Wat is "vol"? De was wordt gewoon droog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:38
Had even tijd om nog een handleiding van een willekeurige Siemens warmtepompdroger te zoeken en hierin lees ik het volgende advies:

"Reinig het pluizenfilter na elke droogcyclus. Wanneer het pluizenfilter verontreinigd is, dan is de droogtijd langer en het energieverbruik hoger"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12
Dit soort functies wil je helemaal niet hebben, zodra er iets mis is met de meting/regeling werkt je droger niet meer.
Het pluizenfilter trek je zo uit de machine voordat je de was er in doet, als er wat in zit zit maak je hem even leeg. Makkelijker kan niet.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Uiteindelijk stopt hij door oververhitting of tijdsduur.
Ze zijn niet slim genoeg om direct te zien dat je vergeten bent dit filter te legen.
Alleen dat het drogen niet voortzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik heb meerdere drogers gehad, en allemaal hadden ze zo'n lampje en allemaal gaven ze geen licht als de filter vol zat. Nou heb ik het niet maanden vol laten lopen, dus misschien gaat het lampje alleen aan als hij echt volgeduwd zit, maar ik heb niet het gevoel dat zo'n lampje werkt zoals wij verwachten.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een warmtepomp droger heeft soms wel een lampje om je er aan te herinneren om het filter van de condenser te reinigen. Deze zit meestal rechtsonder. Voor de pluizenfilter onder de deur krijg je geen waarschuwing. Die moet je gewoon na elke beurt reinigen.
Pagina: 1