Toevoegen afbeelding werkt niet (grijs vlak)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schreudersict
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-03 21:55
Goedemorgen!

Na veel zoeken en puzzelen hoop ik ten einde raad dat iemand de oplossing heeft :-)

Bij het toevoegen van een afbeelding aan de mediabibliotheek verschijnt er bij Media alleen een grijs vlak. Via FTP zie ik dat er ook daadwerkelijk geen bestand wordt geuploaded. Als ik bij Media op de betreffende afbeelding (grijs vlak) klik en vervolgens kies voor 'Afbeelding bewerken' is de afbeelding wel zichtbaar. De in het verleden geuploade afbeelding werken nog steeds.

Wat ik al heb geprobeerd:
- herinstalleren van WordPress
- controleren rechten
- uitschakelen alle plug-ins
- testen met andere afbeeldingen die op andere WordPress sites wel werken
- via FTP uploaden afbeelding en vervolgens importeren vanaf het bestandssysteem van de webserver (via plug-in)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15

De Nelis

en anders maar niet...

De rechten van de upload map en alle onderliggende mappen hierin staan ingesteld op 744? Zo ja probeer eens 755. Dit zou dit probleem eigenlijk direct op moeten lossen, let wel op dat je aangeeft dat dit ook voor alleen onderliggende mappen geldt.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De Nelis schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:38:
[...]

De rechten van de upload map en alle onderliggende mappen hierin staan ingesteld op 744? Zo ja probeer eens 755. Dit zou dit probleem eigenlijk direct op moeten lossen, let wel op dat je aangeeft dat dit ook voor alleen onderliggende mappen geldt.
Aangezien de afbeelding wel werkt wanneer voor "afbeelding bewerken" gekozen wordt vermoed ik dat het uploaden zelf wel goed gaat.

Misschien is het een caching issue? Of gaat juist het resizen mis? Ik ben verder niet heel bekend met wordpress

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15

De Nelis

en anders maar niet...

Janoz schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Aangezien de afbeelding wel werkt wanneer voor "afbeelding bewerken" gekozen wordt vermoed ik dat het uploaden zelf wel goed gaat.
Oh dat stukje heb ik net even overheen gelezen. My bad.
Misschien is het een caching issue? Of gaat juist het resizen mis? Ik ben verder niet heel bekend met wordpress
Caching zou kunnen, wellicht een plugin die geïnstalleerd staat.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Janoz schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Of de afbeelding linkt naar File://C//Users/Blabla/Desktop/Afbeelding.jpg ;) Want zo klinkt 't mij in de oren. Als je met FTP geen bestand ziet dan is er óf niks geupload óf je zit in de verkeerde directory te kijken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij