Soundbar of “oude” 5.1 surround

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 14:41
Ik heb momenteel een setup met het volgende:

Anthem mrx 500
b&w 603s3 front
b&w 601s3 rear
b&w lcr 600s3 center
Rel Subwoofer

Nu wil ik e.e.a. upgraden mede omdat ik een nieuwe tv heb hz1004 OLED en deze setup geen 4k via de receiver ondersteunt maar ook geen moderne soundformaten laat staan eARC.

Daarnaast komt er nog een 4k capable streaming en of blue ray speler bij.

Nu kan ik 2 dingen doen denk ik.

1. De huidige audio set “downgraden” naar een stereo set en een soundbar toevoegen

Zit dan te denken aan een al dan niet tweede hands stereo versterker en een soundbar (neig naar de hw-90q)

2. Vervangen huidige receiver en groot deel van de speakers / toevoegen speakers voor o.a. Atmos

3. Alleen vervangen receiver voor eARC, 4k etc.

4. Alles houden zoals het is en alleen een 4k streamer kopen. Dan streamer aansluiten direct op de tv en vanaf tv met een spdif kabel naar versterker. (Als dit anders kan mbt aansluitingen hoor ik het graag)

Ga ik het heel erg merken als ik voor optie 1 ga m.b.t. geluidskwaliteit van een soundbar versus mijn huidige meer premium 5.1 setup?

Daarnaast kom ik soms opmerkingen tegen dat je niet voor Atmos moet gaan in bepaalde ruimtes. Het is mij niet helemaal duidelijk wat je vooral wel en niet moet doen omdat niet alle verkopers hier even duidelijk in zijn. Kan bijvoorbeeld geen speakers schuin achter de luister positie hebben want bank staat tegen muur.

Update: kwam deze tegen https://www.dolby.com/abo...ide/speaker-setup-guides/ ga ik mij even in verdiepen

[ Voor 29% gewijzigd door Dracula op 24-10-2020 10:17 ]