Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanmaken Synology Hdd non-destructive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-11 13:51
Ik wil een bestaande HDD van 8Tb gaan gebruiken in een Synology Ds218+. Op de HDD staat echter al 5Tb data, en ik heb geen mogelijkheid dat te backuppen.
Bestaat er een mogelijkheid om deze HDD zodanig aan te maken zodat de bestaande data bruikbaar blijft?

Ben helemaal nieuw met Synology, sowieso met dit soort van opslagtechniek.

Alle reacties

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 15:32
Nee, helaas niet. Wanneer je je hdd in je Synology plaatst zal hij vragen of hij geïnitialiseerd moet worden. Daarbij zal alle data gewist worden.

Kun je nergens een externe schijf lenen?

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-11 13:51
Dat zal de enige oplossing zijn dan. Bedankt in ieder geval voor je antwoord.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Sowieso heb je een probleem, want waarop maak je je reguliere databackup?
Als je data je dat niet waard is, kan je ook nu meteen "initialiseren" (= formatteren).

Een externe harddisk heb je vanaf 141 Euro ....

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 15:32
Renault schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:47:
Sowieso heb je een probleem, want waarop maak je je reguliere databackup?
Als je data je dat niet waard is, kan je ook nu meteen "initialiseren" (= formatteren).

Een externe harddisk heb je vanaf 141 Euro ....
Mwah, dat vind ik een beetje een makkelijke stelling. Ik heb zelf een behoorlijke verzameling aan gedownloade films en series staan, niet belangrijk genoeg voor een backup (en te veel), wel arbeidsintensief om t weer allemaal terug te krijgen als ik dat zou willen.

Verder ben ik het wel met je eens dat je nooit op een enkel device moet vertrouwen voor je data die wel belangrijk genoeg is voor een backup.