Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starthemel.nl
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-10-2024
Omdat ik het deze generatie bij 1 controller houd, had ik zoiets van ik koop de officiele lader eens niet.
Gezien ik de console niet in rust modus parkeer, zocht ik dus een externe usb lader.

Ik heb gekozen voor Ikea's usb-c lader:
https://www.ikea.com/nl/n...w-usb-lader-wit-50458317/
Je kan 2 apparaten tegelijk opladen, omdat de lader 1 USB type A-poort heeft en 1 USB type C-poort.
De oplaadtijd voor het betreffende apparaat wordt niet beïnvloed, ook als je 2 apparaten tegelijkertijd oplaadt.

Uitgerust met auto-detect-functie; de USB-lader 'voelt' het aangesloten apparaat en past het uitgangsvermogen daaraan aan.

Wordt geleverd met ingebouwde overstromingsbeveiliging, kortsluitingsbeveiliging en oververhittingsbeveiliging.Totaal uitgangsvermogen 23W.Maximaal uitgangsvermogen per USB C-poort: 18WMaximaal uitgangsvermogen per USB A-poort: 5W
Kwa kabel is gekozen voor deze kabel van Amazon Basics (op de markt sinds januari 2020)
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Merk: AmazonBasics
Model: UTC-C-C-2.0-10FT-GLD
Overdrachtssnelheid van data: 0.48 Gigabits per seconde
Achteraf heb ik spijt dat ik niet de officiele lader gekocht heb van Sony, want er zijn zoveel verschillen in kabels en laders dat ik bang ben hem 19 november aan te sluiten op de dual sense controller.
Weet hier iemand meer over? Ik moet er niet aan denken dat de controller het begeeft omdat de specs niet goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:08
Bwa... Zal allemaal wel meevallen. USB heeft gewoon een specificatie en daar zal de lader aan voldoen. Er zal niet ineens 30V op de controller komen of zo. De stroom die door de kabel gaat wordt geregeld door de controller, niet door de lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:06

Oxigeon

En zo is dat!

Ik gebruik al jaren de kabel en "oplader" die ik toevallig voor handen heb. Moet wel zeggen dat hij bij sommige kabels niet oplaad omdat de kabel denk ik te dun is. De opladers werken allemaal.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starthemel.nl
Rowwan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:04:
Bwa... Zal allemaal wel meevallen. USB heeft gewoon een specificatie en daar zal de lader aan voldoen. Er zal niet ineens 30V op de controller komen of zo. De stroom die door de kabel gaat wordt geregeld door de controller, niet door de lader.
Dat was mijn angst ja, een gefrituurde gloednieuwe dualsense.
Mede door alle verschillende soorten usb-c en de verschillende voltages die een lader kan geven.
18Watt op de c-poort versus die 5 watt op de klassieke usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starthemel.nl
Dank voor jullie antwoorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:08
Een lader kan (soms) idd verschillende voltages geven. USB chargers zijn normaal 5V, maar van die super chargers kunnen ook wel 9V bereiken. Als dat in je controller komt zullen je hem waarschijnlijk wel fryen :). Ik zou me hier echter geen zorgen over maken. Die 9V komt er niet zomaar op, dit gaat via handshake in het USB protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starthemel.nl
Ok, ik ben overtuigd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alle USB-C is prima.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:54
gaat deze controller ook functioneren op de PS4?
de google resultaten geven wisselende berichten en het is mij nog steeds niet duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 18:38
boyette schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 03:14:
gaat deze controller ook functioneren op de PS4?
de google resultaten geven wisselende berichten en het is mij nog steeds niet duidelijk
Nog niet bekend. Op dit moment werkt het nog niet, maar het kan goed zijn dat dit na een update wel werkt.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:54
Ridicuul schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:06:
[...]

Nog niet bekend. Op dit moment werkt het nog niet, maar het kan goed zijn dat dit na een update wel werkt.
ik heb ook een review gezien van een beta tester dat het niet zou werken maar ik zou ook zoiets verwachten dat het uiteindelijk wel zou moeten werken
Pagina: 1