windows instalatie fout gedaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoinkje
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-05 13:28
ik ben recentelijk begonnen met mijn eigen pc bouwen (voor de eerste keer met hulp) en dat is vlekkeloos verlopen.

maar vandaag probeerden ik Windows 10 van een usb te installeren en was hij vast gelopen, hierna heb ik de pc opnieuw opgestart om het opnieuw te proberen en kwam het volgende probleem te voorschijn: 0xc000000f.
ben de bios in gegaan en heb alles veranderd naar factory reset in de hoop dat dit probleem zou kunnen worden opgelost. nu is het probleem dat bios de ssd niet meer ziet en de pc autorun.dll niet kan vinden met error code: 0x3e7

ik hoop dat iemand hier meer over weet en of hoe dit kan worden opgelost

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:08
nou dan is het bouwen toch niet vlekkeloos verlopen
want je hebt de pc nog niet goed geconfigureerd

dus kun je nog niet beginnen aan je windows setup

ps. heb je de originele iso van microsoft gebruikt?

[ Voor 15% gewijzigd door boyette op 23-10-2020 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:48
Probleem is dat Windows nu half is geïnstalleerd, waardoor Windows Defender een error code geeft.

Gezien de SSD volledig niet wordt herkend: steek hem eens even in ander slot, werkt dat?
Zoja: bios batterij er even uit en dan Windows herinstalleren.
Zoniet: steek hem in andere pc,werkt dat?
Zonee: oei.
Zowel: heb je toevallig nog een schijf die je tijdelijk kan gebruiken? Werkt die op de nieuwe pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
99ruud99 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:49:
Probleem is dat Windows nu half is geïnstalleerd, waardoor Windows Defender een error code geeft.

Gezien de SSD volledig niet wordt herkend: steek hem eens even in ander slot, werkt dat?
Zoja: bios batterij er even uit en dan Windows herinstalleren.
Zoniet: steek hem in andere pc,werkt dat?
Zonee: oei.
Zowel: heb je toevallig nog een schijf die je tijdelijk kan gebruiken? Werkt die op de nieuwe pc?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoinkje
@boyette heb een originele Windows USB stick gebruikt voor de set up, rechtstreeks uit de doos.

maar zou het dan misschien toch een hardware probleem zijn in plaats van een software? (eerste keer dat ik een pc bouw)

@99ruud99 deze opties nog geprobeerd dus kan het nog niet zeggen. maar ga het zeker even uitproberen maar heb helaas geen anderen schijf als het niet lukt maar erg bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:48
@boyette die foutcode is als Windows geïnstalleerd is maar niet juist is geïnstalleerd. Dan geeft ie soms problemen. Normaal zou je er gewoon een nieuwe installatie overheen moeten gooien.

Raarder is dat heel de SSD niet meer gevonden kan worden, terwijl die van te voren wel gevonden werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
99ruud99 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:56:
@boyette die foutcode is als Windows geïnstalleerd is maar niet juist is geïnstalleerd. Dan geeft ie soms problemen. Normaal zou je er gewoon een nieuwe installatie overheen moeten gooien.

Raarder is dat heel de SSD niet meer gevonden kan worden, terwijl die van te voren wel gevonden werd.
idd dus dat ligt niet aan windows defender

misschien is de SSD kapot ?
zit de kabel los

of is de bios naar UEFI gegaan

dus zet dat terug op legacy

en check of de ssd herkent wordt
en run de setup opnieuw

ook sluit je de usb aan op het moederbord direct
niet op het frontpanel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoinkje
Heb net alles even doorgelopen ssd opnieuw aangesloten aan een anderen port. Dacht eerst instantie dat het niet werkte maar staat alleen niet tussen de boot options, word echter wel erkend als een opslag plaats (weet niet of dat goed of slecht is)

Heb alleen geen optie kunnen vinden om de bios te veranderen van uefi naar legacy, gaat hier om een TUF B360-PLUS GAMING moederbord als dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou niet weten waarom je de bios naar legacy mode zou willen zetten.

Kan je booten vanaf de USB stick en Windows opnieuw installeren?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Tsurany schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 02:30:
Ik zou niet weten waarom je de bios naar legacy mode zou willen zetten.

Kan je booten vanaf de USB stick en Windows opnieuw installeren?
waarom zou je dat niet weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoinkje
Ik heb het voor elkaar gekregen door in bios de CSM (Compatibility Support Module) aan te zetten, daar door is de ssd weer herkent als het zijnde bootabel drive. (zag dit op een engels forum over het moederbord specifiek)

En na legacy weer aan te zetten en via usb (deze keer wel in het moederbord) te booten en windows volledig te installeren is het gelukt om mijn nieuwe game/werk pc aan de praat te krijgen!

Heel erg bedankt voor de hulp, en de handige tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:28
boyette schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 02:55:
[...]

waarom zou je dat niet weten?
Omdat er zoals (als het goed is) bekend is geen reden meer is om in Legacy modus te installeren (tenzij je Windows 7 of ouder gebruikt). Huidige versies van zowel Windows (in ieder geval vanaf "Windows 8") als Linux draaien als een zonnetje in UEFI modus (mogelijk wel met CMS aan en eventueel Secure Boot uit afhankelijk van leeftijd aangesloten hardware / firmware van deze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Starke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Omdat er zoals (als het goed is) bekend is geen reden meer is om in Legacy modus te installeren (tenzij je Windows 7 of ouder gebruikt). Huidige versies van zowel Windows (in ieder geval vanaf "Windows 8") als Linux draaien als een zonnetje in UEFI modus (mogelijk wel met CMS aan en eventueel Secure Boot uit afhankelijk van leeftijd aangesloten hardware / firmware van deze).
Precies. Of je leeft in het verleden, of je bent een prutser als je nog steeds W10 op moderne hardware installeer in legacy modus. Je pc start ook nog trager op. Weg met die oude meuk :)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1