Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intuos
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-07-2024
Voor mijn bureau ben ik van plan om mijn toetsenbord en tekentablet verzonken in het blad te verwerken. Daarbij wil ik de ruimte voor het toetsenbord, tekentablet en de muisruimte bedekken met een muismat. Nu heb ik enkele topics gelezen waarin het versnijden van een muismat als optie wordt benoemd.
Aangezien ik qua oppervlakte een equivalent van een Steelseries 4XXL nodig heb (of 3 losse XXL matten die ook versneden moeten worden) van ~ €70,- vroeg ik me af in hoeverre de randen gaan rafelen door het snijden, danwel tijdens het bewegen over de gesneden randen tijdens het gebruik? Mijn huidige QCK gaat al zo’n 7 jaar mee, maar heeft iemand ervaring met de levensduur van op maat gesneden muismatten zonder gestikte rand?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Van welk materiaal wil je de muismat?
Ik ken muismatten die in vormpjes gesneden zijn die redelijk meegaan,en mjsismatten die je na een jaar wilt vervangen. Hou er rekening mee dat als je een smalle lengte hebt (bijvoorbeeld voor je toetsenbord, waar je pols non-stop op leunt) dan drukt dit veel sneller in. Normaal wordt de kracht beter verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intuos
Aangezien ik goede ervaringen heb met mijn Steelseries QCK zou ik een vergrlijkbare mat willen. Prijstechnisch is de HP Omen 300 op dit moment ook interessant voor de helft van de prijs. Ik denk dan ook dat een rubberen onderkant en stoffen zoals de QCK mijn voorkeur heeft i.v.m gladheid van het oppervlak en comfort van het zachte rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intuos
Even een update:
Inmiddels heb ik de HP Omen 300 besteld en getest hoe ik die het beste op maat kan maken. De muismat is snijbaar, maar rekt door de rubberen basis mee. Hierdoor zijn snijranden niet perfect recht. Een betere optie is verknippen met een scherpe schaar (evt. aftekenen aan de onderkant met een witte gelpen). De randen rafelen niet, omdat het top materiaal volledig aan de onderkant vast zit.