Behoorlijk weird netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik zit met het volgende. Mijn @Home aansluiting deel ik met wat andere mensen. Aansluiting ziet er zo uit: UTP van modem naar NIC 1 in server (Linux). Van NIC 2 in die server gaat een kabeltje (straight) naar een hubje. Vanuit dat hubje gaan er 2 kabels naar PC's toe, en 1 kabel (crossed) vanuit een normale poort naar een 2e hub in een normale poort. Vanuit daar gaan er weer 2 kabels naar PC's. Misschien een beetje vreemde opstelling, maarja.

Wat is nu het probleem: soms ligt de verbinding van hub 1 naar hub 2 er uit. Dat gebeurt vrij random, en de pc's op hub 1 kunnen de pc's op hub 2 niet pingen en omgekeerd. De pc's op hub 2 kunnen de server ook niet pingen. Soms lukt dat pingen trouwens wel, maar heb ik 80% packet loss ofzo. Als ik dan de kabels een beetje omhussel en in andere poorten steek werkt het soms meteen weer, en soms ook weer niet en moet ik een uur wachten voordat er ueberhaupt gepingd kan worden.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?Ik zit zelf gewoon te denken aan een gare hub/kabel, maar misschien dat er nog andere mogelijkheden zijn?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Lijkt me duidelijk.
Je moet gaan excluden.
Bouw een LAN uit zo min mogelijk componenten en kijk of het werkt. Zo lang het goed blijft gaan, hang je er een component bij. En als het niet goed gaat, dan heb je een rot onderdeel. Door blijven testen en alles wat niet werkt nader bekijken.

Het kost wat tijd, maar gissen is missen en meten is weten! ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:24

MnM

lijkt me idd een gare hub of kabel, probeer mits mogenlijk de 2 uplink poorten van de hub te gebruiken (als die erop zitten)
en test anders je corslink kabel ff.

het komt ook wel eens sporadies voor dat er een poort in een hub niet lekker is dus je kan proberen de croslink in een andere poort te steken.

heb moet iig lukken om alle pc's die opdezelfde hub zitten te pingen, lukt dat niet dat is of je hub verrot of je instellingen zijn niet goed

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik heb het eea geprobeerd, het werkt soms wel en soms niet. Lekker vaag dus, maar nu werkt het weer wel, dus ik kom even nergens aan :)