Vervanging voor Orbi

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnrtjedennis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-09 20:26
Beste,

k ben op zoek advies over wat ik moet aanschaffen in plaats van mijn Orbi, deze was perfect op de disconnects na en is retour gestuurd.

ik ben op zoek naar:
- Multiroom Wi-Fi / mesh set
- satellite heeft minimaal 3 ethernet poorten nodig voor bekabeling PC, Xbox en TV. (of is dit makkelijk en redelijk voordelig op te lossen?)
- Wat voor setup van Ubiquiti raden jullie aan voor mijn voorkeuren voor een huis met een beneden en bovenverdieping?

alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:31
mnrtjedennis schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:20:
Beste,

k ben op zoek advies over wat ik moet aanschaffen in plaats van mijn Orbi, deze was perfect op de disconnects na en is retour gestuurd.

ik ben op zoek naar:
- Multiroom Wi-Fi / mesh set
- satellite heeft minimaal 3 ethernet poorten nodig voor bekabeling PC, Xbox en TV. (of is dit makkelijk en redelijk voordelig op te lossen?)
- Wat voor setup van Ubiquiti raden jullie aan voor mijn voorkeuren voor een huis met een beneden en bovenverdieping?

alvast bedankt!
Als ik het zo lees, heb je niet echt verstand van de instellingen als dit inderdaad het geval is dan zou ik als ik jou was voor de amplifi serie gaan

Anders kan UniFi ook, maar dit is zeg maar wat lastiger in te stellen. Amplifi serie ken ik niet goed genoeg om te adviseren maar ik denk dat andere hier dat wel kunnen.

Volgens mij is de amplifi echt mesh dat wil zeggen geen netwerk poorten op de satellieten. Wel op het basisstation, als dit geen probleem is dan zou je daar altijd nog een switch aan de kabel kunnen prikken voor meer poorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:35
Had je de nodes onderling draadloos verbonden? Zo ja dan ben ik bang dat het met een ander setje niet beter gaat worden, de orbi is de beste mesh set die ik ken

Kun je geen kabels onderling verbinden/ze anders positioneren?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met ^

Goede kans dat het probleem met de Orbi niet in het apparaat maar in de RF-omstandigheden bij jou thuis lagen. Zo ja gaat een ander apparaat op zelfde manier verbonden zelfde resultaat leveren.

Mbt extra ethernetpoorten - daar hebben ze switches voor uitgevonden. Een 5-poorts Gigabit switch kost nog geen EUR 10 als je geen bijzondere eisen hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Als er iets stabiel is, is het de Orbi. Mijn ervaring is, dat wanneer Orbi het niet trekt, dan heb je echt een probleem.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy Staal
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-03-2021
Betreft:
ORBI RBK 30 - AC2200 Triband (aanschaf 2019)
Is het mogelijk om dit materiaal te upgraden naar een WiFi 6-systeem AX6000 of kan je een apparaat uit 2019 feitelijk alweer weggooien?
Hoe dan?

Waarom doet de orbi beheerapp het niet? App melding: WiFi not detected' terwijl de internetverbinding gewoon wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Rudy Staal dit heeft niet zoveel te maken met de originele vraag, zou je een nieuw topic willen starten?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.