SSD of M.2 voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• StoneColdt
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-12-2025
Dus ik ben van plan om een nieuwe 1TB SSD/M.2 te kopen ik heb al een intel 600p series 128gb m.2 in mijn pc zitten en ik heb maar 1 M.2 slot. Vandaar dat ik mij afvraag of het verstandiger is om mijn M.2 te vervangen door een Samsung Evo 970 of gewoon een SSD kopen om erbij te doen? Als ik een M.2 koop dan word mijn huidige M.2 overbodig maar ik las dat een Evo 970 wel veel sneller en beter is dan een 860 evo/MX500, wat raden jullie aan?

Samsung Evo 970 - 135euro
Samsung Evo 860 - 125euro
Crucial MX500 - 100euro

Ik zoek een?
1TB SSD of M.2 voor meer ruimte zodat ik meer games op een SSD kan zetten ipv mijn HDD

Wat is je budget?
100-140euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CPU: Ryzen 3600
GPU: MSI GTX 1070 GAMING X
HDD: Toshiba 1TB
M.2: Intel® SSD 600p Series (128gb)

Alle reacties

Verwijderd

Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je Sata3 bedoeld. M.2 is enkel de connector, het blijft een SSD.

Het maakt in real world prestaties heel weinig uit in de meeste omstandigheden, maar ik zou toch een m.2 NVMe SSD aanraden. Toekomstbestendiger.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Nu op amazon , mx 500 1 tb . E 84,08.

https://www.amazon.nl/dp/...N=B078211KBB&linkCode=asn

u can fool all people some time and fool some people alltime

• StoneColdt
84euro is wel erg aantrekkelijk, is een mx500 wel een goede SSD? of kan ik uiteindelijk voor die meerprijs beter voor een Samsung gaan. Dat het wat meer kost maakt me niet zoveel uit het gaat me er voornamelijk om dat ik er zolang mogelijk plezier van heb.

En @Verwijderd wat bedoel je met toekomstiger? Ga ik van de evo 970's extra snelheid of technologie in de toekomst iets merken qua gaming/laadtijden/boottijden?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:53
Samsung is niet beter dan Crucial.

• StoneColdt
Oke bedankt dan ga ik waarschijnlijk de crucialmx 500 bestellen. Voor 84euro is dat wel een aantrekkelijke aanbieding en ik kan dan altijd nog in 'the future' een evo 970 kopen om mijn OS ect op te zetten.

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:40

ParaWM

Pro Prutser

Goede keuze, het maakt geen fluit uit voor gaming. Laadtijden scheelt 1 of 2 seconden. Check de recente video van hardwareunboxed.

Sinterklaas wil bier !

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:53
Er is nauwelijks verschil in laadtijden, zelfs tussen sata en PCI-e4.0. https://www.techspot.com/...orage-speed-game-loading/

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Had er nog 1 liggen maar heb bijbesteld. Daar kun je je geen buil aan vallen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 18:20

Rannasha

Does not compute.

Als je m.2 slots te kort komt, dan kun je altijd voor een paar euro op Aliexpress (of voor iets meer bij een NL webshop) een m.2 -> PCI-e adapter kopen. Daar schroef je de m.2 SSD op en die prik je dan in een vrij PCI-e slot op je moederbord.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Leuk dat je 10 euro extra betaalt voor een frustratie-vrije verpakking. Zou je na het openen van die andere gelijk een burn-out hebben? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LynI2Str2v_fGD3WZwzdGVZhqK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22PaY7MjENZKOs0EcyXNIHj6.jpg?f=fotoalbum_large

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08-2025
Voor de meeste games van de huidige generatie maakt het niet of nauwelijks uit.

YouTube: Best SSD for Gaming: PCIe 4.0 vs 3.0 vs SATA vs HDD Load Time Battle

Dat kan in de toekomst gaan veranderen, nu de nieuwe generatie consoles met snelle SSDs gaat komen, zullen game developers meer aandacht gaan besteden aan optimalizatie.
Pagina: 1