Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jimbeam
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-11 13:43
Sinds zeer kort de eerste stapjes genomen in de domotica, slimme thermostaat en sinds vandaag wat Tradfri lampen met hub en bewegingssensoren aangeschaft.
Werkt allemaal aardig tot nu toe.

Nu probeer ik het alleen iets slimmer te maken en dan loop ik heel snel vast...
Ik zou graag willen dat als bepaalde lampen snachts aangaan ze niet op dezelfde sterkte aangaan als overdag maar op zeg 30%
.
Ik had verwacht dat ik dat met Apple Homekit in zou kunnen stellen maar dat lijkt erg beperkt. Ook via de 'Opdrachten' app lukt dit niet voor zover ik kan vinden.

Gegoogled maar vind alleen generieke marketing verhaaltjes over de dimbare lampen van Ikea.

Is het uberhaupt mogelijk of wil ik teveel?
Als het mogelijk is, kan iemand me dan in de juiste richting wijzen?

Alvast bedankt!

Hosky maximist

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier geen Ikea spullen maar de 'originele' HUE lampen en sensoren van Philips/Signify en om dát wat jij beschrijft te kunnen laten werken moet ik die spullen 'programmeren' via de HUE app / Hub ook al worden ze óók via Apple Homekit aangestuurd.

Wat jij wilt bereiken kán technisch gezien dus wel gewoon!!!

't is inderdaad niet echt heel prettig als je 's-nachts even naar het toilet gaat en dan ineens LED verlichting op 100% capaciteit in je ogen gaat krijgen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 23-10-2020 18:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Jimbeam
Er zit in de Ikea app wel een timer maar die is volgens mij alleen voor het inschakelen van de lampen op een specifiek tijdstip...

Hosky maximist

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:11

Dogooder

dus...

Ik doe exact dat samen met een kleur verandering. Warmer licht snachts. Ik gebruik er home assistant voor om het regelen.

• Jimbeam
De timer functie van de Ikea app blijkt toch ook hiervoor te werken.
De truuk is alleen dat je niet midden in een tijdsblok kan beginnen, als je het wil testen zul je een tijdsbloek moeten kiezen wat over twee minuten begint, daarna doet het wat ik hoopte dat het zou doen...

Hosky maximist

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:47
Jimbeam schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:57:
De timer functie van de Ikea app blijkt toch ook hiervoor te werken.
De truuk is alleen dat je niet midden in een tijdsblok kan beginnen, als je het wil testen zul je een tijdsbloek moeten kiezen wat over twee minuten begint, daarna doet het wat ik hoopte dat het zou doen...
Kun je wat meer vertellen over hoe je dit hebt opgelost? Ik zie wel timers in de app, maar ik snap niet zo goed hoe ik daarmee kan instellen dat een lamp in een bepaald tijdsblok met 30% brandt en buiten dat tijdsblok met 100%, maar dan alleen als ik de lamp aanschakel (via een bewegingsensor). De timer zou dus niet de lamp moeten aanzetten, maar alleen moeten regelen hoe fel de lamp gaat branden als ie aan gaat.
Pagina: 1