Multiroom Wi-Fi aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mnrtjedennis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-01 17:50
Beste,

Sinds kort heb ik een Orbi RBK50 tot mijn beschikking gehad, helaas had deze wat mankementen zoals random disconnects voor 10-30 seconden (Wi-Fi en Ethernet). deze heb ik teruggestuurd naar Cooblue.

Ik zoek een multiroom Wi-Fi set
Ik ben op zoek advies over wat ik moet aanschaffen in plaats van mijn Orbi, deze was perfect op de disconnects na.

- Multiroom Wi-Fi / mesh set
- satellite heeft minimaal 3 ethernet poorten nodig voor bekabeling PC, Xbox en TV. (of is dit makkelijk en redelijk voordelig op te lossen?)
- Makkelijke interface / app

Wat is je budget?
Ik heb een budget van ongeveer 330 tot 400 euro beschikbaar.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Persoonlijk heeft mijn research uitgewezen dan "ubiquiti" erg hoog staat bij mensen, Ik zou graag wat advies willen over wat ik, in mijn situatie, dan zou moeten aanschaffen.

Zou dat de volgende combinatie zijn: Ubiqiti Router + acces point + network switch? Of is er iets veel beters?

Is het mogelijk om een Ubiquiti AmpliFi Instant Wi-Fi System te combineren met een network switch (die je aansluit aan de sateliet?

Daarnaast heb ik ook gekeken naar de Asus ZenWifi ac at8.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem word gebruikt in een rijtjeshuis met een beneden en bovenverdieping. (ik heb meestal erg slecht bereik op bijvoorbeeld 4g)

Ik hoor jullie advies graag en bij voorbaat dank!

[ Voor 8% gewijzigd door mnrtjedennis op 23-10-2020 22:49 ]

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nogmaals de vraag dan: heb je kabels naar de verdiepingen lopen, en zo ja hoeveel?
Een in wall ap heeft een ingebouwde switch, je kunt ook met een losse switch werken.
Maak eens een tekeningetje waar je allemaal netwerk denkt nodig te hebben en waar je nu al kabels hebt lopen.

Als je maar twee verdiepingen hebt, zou ik voor een dream machine (UDM) op de eerste en een AP lite op de tweede gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Koop de juiste hoeveelheid UniFi AP's van Ubiquiti, trek kabels naar de plekken waar je ze nodig hebt. Trek ook kabels naar de apparaten, of trek 1 kabel en plaats een switch.

Alle andere oplossingen zijn duurder en/of werken minder goed. Neem bijvoorbeeld je wireless mesh met wireless backhaul: dat kan wel goed werken, maar dan moet je er echt veel kopen en allemaal op maximaal 2/3e SNR/RSSI van elkaar af zetten. In theorie leuk; "even wat losse kastjes plaatsen en overal internet", in de praktijk werkt dat vaker niet dan wel.

In principe zou je met je opstelling met 2 or 3 UniFi AP AC Lite's genoeg hebben, die krijg je met PoE adapters bijgeleverd zodat je ze allemaal op een centraal punt kan aansluiten. Kabels moet je trekken als je die nog niet hebt liggen. Dat lijkt veel werk, maar een netwerk dat niet goed werkt kost veel meer tijd en energie.

Als je mobiel internet lastig kan gebruiken dan heb je waarschijnlijk veel dempende materialen in je huis. Dat maakt ook een wireless backhaul erg lastig.

[ Voor 31% gewijzigd door johnkeates op 24-10-2020 00:11 ]

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-01 18:57
Kun je kabels trekken naar je wifi-punten / bekabelde apparatuur? Dan is een netwerk met 1 of meerdere unifi ap's een goede oplossing. Als dat niet kan zou ik pas naar iets mesh / satteliet achtigs kijken.

Een voordeel van Unifi is dat je alles via 1 interface kunt instellen (routers / switches / ap's), maar is niet perse nodig voor goede wifi. Een pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X met daar achter 1 of meerdere unifi ap's (bv https://tweakers.net/acce...c-lr_p448129/vergelijken/) is een simpele maar doeltreffende manier om je huis wifi-dekkend te krijgen. Tussen je router en bekabelde apparatuur plaats je dan switches voor extra lan-poorten.

Met 4g heeft het verder niets te maken. Bedoel je niet 5 GHz?

• mnrtjedennis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-01 17:50
Bedankt jullie reactie, vanmorgen heb ik op jullie advies een kabel getrokken naar boven. Ik heb vervolgens de ubiquiti dream aangeschaft met een access point.

Nogmaals bedankt voor de het advies!