Vloer advies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Mijn vriendin heeft een appartement gekocht, een derde en deels vierde verdieping van een huis uit 1925. Het plan is er relatief kort te wonen (5 jaar), maar woongenot is wel belangrijk en mag wel iets kosten. Grote verbouwingen vinden niet plaats, want alleen de badkamer moet aangepakt worden. Als je 't mijn vriendin vraagt gaat de (kwijtgescholden) overdrachtsbelasting naar een vloer (a 6000 euro (86 meter totaal oppervlak)).

Er ligt nu laminaat in wat wij graag willen vervangen door iets mooiers. Hout heeft betreft esthetiek een voorkeur, al vindt mijn vriendin een gietvloer ook prachtig. De vloerboer in de buurt raadde direct al een PVC vloer af doordat het waarschijnlijk mogelijk effen te krijgen. Hij was vrij kortaf en vond laminaat de beste optie voor ons, maar kwam niet met goede argumenten / beslisproces en was ook duidelijk niet te spreken over meer vragen.

Buiten dat het natuurlijk een financiële afweging is, wat zijn overige zaken die ook belangrijk zijn voor de keuze van de vloer? We zitten niet met knoeiende kinderen, plassende beesten etc.

Hopelijk zijn er mensen die voor eenzelfde dilemma hebben gestaan. En wellicht zijn er voorbeelden van prijzen om het wat tastbaarder te maken (want een duidelijke vierkante meter prijs is zo uniform nog niet als je verschillende vloeren vergelijkt).

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Voordeel van houten vloer is dat je deze (gedeeltelijk) weer mee kan nemen als ze over 5 jaar weer vertrekt. Hout is wat warmer dan gietvloer is mijn ervaring, of je moet er vloerverwarming inleggen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Let goed op wat er in de reglementen van de VvE staat. Daar staat vast iets over vloeren en de demping daarvan. Een laminaatvloer kun je aardig dempen. Een houten of harde PVC vloer kun je veel minder goed dempen en een gietvloer kun je gewoon niet dempen. Houd hier heel goed rekening mee voordat je onderburen gaan bepalen dat jij je vloer er uit mag gaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:02
Je opties zijn ook afhankelijk van de ondervloer.
Gezien 1925 is het goed mogelijk dat er een houten ondervloer op balken onderligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon even bij https://www.escovloeren.nl gaan kijken. Serieus goed adres, kun je zo goedkoop of duur maken als je wilt en als ze ergens verstand van hebben dan is het (houten) vloeren (en demping daarvan) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DesertRose schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:43:
Mijn vriendin heeft een appartement gekocht, een derde en deels vierde verdieping van een huis uit 1925.

[...]

Er ligt nu laminaat in wat wij graag willen vervangen door iets mooiers. Hout heeft betreft esthetiek een voorkeur, al vindt mijn vriendin een gietvloer ook prachtig. De vloerboer in de buurt raadde direct al een PVC vloer af doordat het waarschijnlijk mogelijk effen te krijgen. Hij was vrij kortaf en vond laminaat de beste optie voor ons, maar kwam niet met goede argumenten / beslisproces en was ook duidelijk niet te spreken over meer vragen.
Hij heeft gewoon gelijk, een laminaatvloer kun je eenvoudig dempen, kan tegen oneffenheden, kan tegen beweging van de ondergrond etc.
Voor PVC moet je egaliseren en dat doe je normaal niet op een houten ondergrond, dus kom je uit op fermacel of andere gipsvezelplaat als ondervloer.
Een gietvloer komt volgens mij nog iets strikter qua ondergrond:
https://www.coatingvloer.nl/gietvloer-op-hout/
DesertRose schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:43:
Buiten dat het natuurlijk een financiële afweging is, wat zijn overige zaken die ook belangrijk zijn voor de keuze van de vloer? We zitten niet met knoeiende kinderen, plassende beesten etc.
Geluidsdemping, opbouwhoogte en gebruik zijn belangrijk.
Als je met naaldhakken op de vloer loopt zullen je onderburen precies weten waar je loopt.

Persoonlijk zou ik voor 5 jaar ook een mooie laminaatvloer adviseren met goede ondervloer. Een echte houtenvloer is ook een optie, maar zal ook dikker zijn, mag je mogelijk al je deuren gaan inkorten.

Als je de vloer wilt verkopen aan de volgende kopers, zorg er dan voor dat je expliciet de (goede) dempende ondervloer op de factuur hebt staan. Mocht er discussie ontstaan met nieuwe kopers/onderburen dan heb je zwart op wit dat het klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 13:07
Primair zou ik kijken naar wat je mooi vindt en lekker aan vindt voelen. Voor mij zou laminaat dan vrij snel afvallen. Voelt kouder aan dan een houten vloer, en zo ziet het er ook uit. Bij PVC is dat minder, maar nog steeds vind ik het minder mooi dan hout.

Als je dan een keuze hebt gemaakt van de houten vloer die je wil, dan kijk je of en hoe je dat werkend kan krijgen voor jouw appartement + geldende regels en binnen jouw budget.

Pas als dat niet lukt laat je je budget of juist de regels leidend zijn in je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:49
Kan gietvloer überhaupt wel voor dit bedrag op een 3e etage van een gebouw uit 1925?
Wat voor ondergrond heb je? Het klinkt niet als een betonnen flat...

Zoals gezegd controleer eerst eisen, mogelijk moet je aan demping doen. Ik denk dat parket een goede optie is, met als goedkoper alternatief laminaat. (laminaat valt wel makkelijker te isoleren qua geluid, wat ook woongenot oplevert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
sypie schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:08:
[...]

Let goed op wat er in de reglementen van de VvE staat. Daar staat vast iets over vloeren en de demping daarvan. Een laminaatvloer kun je aardig dempen. Een houten of harde PVC vloer kun je veel minder goed dempen en een gietvloer kun je gewoon niet dempen. Houd hier heel goed rekening mee voordat je onderburen gaan bepalen dat jij je vloer er uit mag gaan halen.
Dank! In de VVE stukken staat er niets over beschreven.
D-dark schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:25:
Je opties zijn ook afhankelijk van de ondervloer.
Gezien 1925 is het goed mogelijk dat er een houten ondervloer op balken onderligt.
Ja dat lijkt mij ook het geval. Dus dat beperkt een aantal zaken al wat verder.
The Eagle schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:38:
Gewoon even bij https://www.escovloeren.nl gaan kijken. Serieus goed adres, kun je zo goedkoop of duur maken als je wilt en als ze ergens verstand van hebben dan is het (houten) vloeren (en demping daarvan) :)
Dank. Woon in Rotterdam maar Breda of Zoetermeer is te doen.
TheGhostInc schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:53:
[...]

Hij heeft gewoon gelijk, een laminaatvloer kun je eenvoudig dempen, kan tegen oneffenheden, kan tegen beweging van de ondergrond etc.
Voor PVC moet je egaliseren en dat doe je normaal niet op een houten ondergrond, dus kom je uit op fermacel of andere gipsvezelplaat als ondervloer.
Een gietvloer komt volgens mij nog iets strikter qua ondergrond:
https://www.coatingvloer.nl/gietvloer-op-hout/

[...]

Geluidsdemping, opbouwhoogte en gebruik zijn belangrijk.
Als je met naaldhakken op de vloer loopt zullen je onderburen precies weten waar je loopt.

Persoonlijk zou ik voor 5 jaar ook een mooie laminaatvloer adviseren met goede ondervloer. Een echte houtenvloer is ook een optie, maar zal ook dikker zijn, mag je mogelijk al je deuren gaan inkorten.

Als je de vloer wilt verkopen aan de volgende kopers, zorg er dan voor dat je expliciet de (goede) dempende ondervloer op de factuur hebt staan. Mocht er discussie ontstaan met nieuwe kopers/onderburen dan heb je zwart op wit dat het klopt.
Ja ik dacht zelf ook al dat er een paar zaken zouden afvallen. Maar hij was ook al zo stellig over laminaat dat hout direct ook al afviel, terwijl dat nog wel een optie zou kunnen zijn (mits je er voor betaald).
En wat betreft de ondervloer is dat een uitstekende tip! Is het gebruikelijk om de dempende ondervloer te vervangen (aangezien er al laminaat ligt)? Nogmaals dank!
rbaidjoe schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:22:
Primair zou ik kijken naar wat je mooi vindt en lekker aan vindt voelen. Voor mij zou laminaat dan vrij snel afvallen. Voelt kouder aan dan een houten vloer, en zo ziet het er ook uit. Bij PVC is dat minder, maar nog steeds vind ik het minder mooi dan hout.

Als je dan een keuze hebt gemaakt van de houten vloer die je wil, dan kijk je of en hoe je dat werkend kan krijgen voor jouw appartement + geldende regels en binnen jouw budget.

Pas als dat niet lukt laat je je budget of juist de regels leidend zijn in je keuze.
Eens, gewoon eens langs bij (andere) vloerwinkels. En dan kijken of het 3-4 voudige van een houte vloer het waard is...
99ruud99 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:36:
Kan gietvloer überhaupt wel voor dit bedrag op een 3e etage van een gebouw uit 1925?
Wat voor ondergrond heb je? Het klinkt niet als een betonnen flat...

Zoals gezegd controleer eerst eisen, mogelijk moet je aan demping doen. Ik denk dat parket een goede optie is, met als goedkoper alternatief laminaat. (laminaat valt wel makkelijker te isoleren qua geluid, wat ook woongenot oplevert).
Werkelijk geen idee, maar het lijkt mij inderdaad wel enorm lastig. Mijn vriendin heeft een aantal offertes voor gietvloeren opgevraagd met dezelfde informatie die ik biedt, en daar stelden ze in ieder geval niet grote vraagtekens bij de werkbaarheid. Maar ik vraag mij nu af of mijn vriendin wel benadrukt heeft dat het om een gebouw uit 1925 gaat op de 3de verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-06 17:08

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wij hebben een gietvloer (zonder kinderen en huisdieren). Die van ons komt uit 2016 en kostte volgens mij iets van € 75,- p/m2, maar dat was inclusief vriendenkorting (want het werd door het bedrijf van een vriend gelegd).

Zonder vloerverwarming kan het denk ik wel, ik denk dat dat qua kou wel meevalt, maar als je wil betalen voor comfort zou vloerverwarming heel hoog op mijn lijstje staan. Bij een gietvloer moet de ondervloer geëgaliseerd zijn en is eventueel vocht een mogelijk probleem. Je hebt bedrijven die pas voor de eerste keer langskomen als ze gaan leggen, die zou ik vermijden denk ik.

Pvc viel bij ons af, omdat dat inderdaad nooit echt naadloos te leggen is, laminaat of hout vonden wij niet mooi.

Na 4 jaar (dus zonder kinderen, los van bezoek) en heel goed opletten met viltjes ed, hebben we krasjes rond de eetkamerstoelen en licht ‘kleurverschil’ waar bijvoorbeeld pootjes van de bank staan of de randen van een kleed liggen. Ik denk dat dat misschien geen kleurverschil is, maar in de bovenlaag zit en daarmee wel wegtrekt.

Ik vind onze vloer heel mooi, we krijgen ook eigenlijk altijd complimenten over onze vloer en het is veel warmer en zachter dan je denkt, maar je moet zeker om de dag vegen (met een zwiffer) en er echt zuinig op zijn, en zelfs dan wordt ie zichtbaar ouder (dat is niet heel storend overigens).

Over het echte geluid kan ik niet zoveel zeggen (wij hebben geen onderburen in ons huis ;)), maar het laminaat boven maakt echt veel meer herrie dan de gietvloer hier als mijn vriendin op haar hakken door het huis loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik woon in een appartement en mijn buren rechts hebben een gietvloer laten leggen. De hoeveelheid contactgeluid is echt vele malen erger dan het goedkope laminaat dat ze eerst hadden. Je hoort alles versterkt dat op die vloer gebeurt. Voetstappen, hondennagels, het hondenspeelgoed dat over de grond krast als dat beest ermee speelt, stoelen schuiven, balletje gooien, etc. Echt bizar wat een verschil dat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:02
DesertRose schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Ja ik dacht zelf ook al dat er een paar zaken zouden afvallen. Maar hij was ook al zo stellig over laminaat dat hout direct ook al afviel, terwijl dat nog wel een optie zou kunnen zijn (mits je er voor betaald).
En wat betreft de ondervloer is dat een uitstekende tip! Is het gebruikelijk om de dempende ondervloer te vervangen (aangezien er al laminaat ligt)? Nogmaals dank!

[...]
In de meeste VVE's van appartementen van dat bouwjaar is een verbod opgenomen op laminaat en parketvloeren en zijn die alleen gedoogd mits genoeg gedempt.
Voorkeur gaat uit naar stof of tapijt.

Leg je laminaat op een betonnenvloer dan kan je de meest dunne matten nemen om de boel vlak te maken.
Alleen met hout dien je voor een zwaardere kwaliteit te gaan. Dat betekend veel dikkere en stevigere dempings matten. Bezuinig daar niet op ! Je buren zullen je dankbaar zijn. Gevolg is wel dat je vloer bij het lopen iets meer meebeweegt, vooral in het midden. Laminaat kan daar beter tegen dan parket daar het minder dik en lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

In een appartement uit 1925 "hoort" een houten vloer. Voor de verkoopwaarde over 5 jaar veel beter dan laminaat, de doelgroep van een dergelijke woning vindt parket doorgaans het mooiste.
Zit trouwens best verschil in prijs in een parket vloer, zou in jouw geval niet de duurste nemen. Oa dikte (3 of 4mm toplaag), afwerking, lamelparket vs multiplank. Zie Google.

Pvc is praktischer met kinderen of vloerverwarming (ook al hebben wij wel kinderen en overal vloerverwarming icm parket ), laminaat is goedkoper , gietvloer is denk ik lastig op een 3e etage.

Ik heb bijna 10 jaar in een oude wijk in de stad gewoond , en parket/hout was echt de favoriet van de meeste buren.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 24-10-2020 23:33 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Dank voor je bericht. Ik denk dat de gietvloer helaas wel afvalt door de bouw van het huis. Wellicht ons volgende huis!
D-dark schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:41:
[...]
In de meeste VVE's van appartementen van dat bouwjaar is een verbod opgenomen op laminaat en parketvloeren en zijn die alleen gedoogd mits genoeg gedempt.
Voorkeur gaat uit naar stof of tapijt.
We gaan het voor de zekerheid nog eens bekijken. Maar stof of tapijt is gewoon zo ontzettend lelijk en onhandig dat we daar sowieso niet voor gaan kiezen. Als het inderdaad echt zo lastig is dan moet het huidige laminaat maar blijven liggen.
Sport_Life schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:08:
In een appartement uit 1925 "hoort" een houten vloer. Voor de verkoopwaarde over 5 jaar veel beter dan laminaat, de doelgroep van een dergelijke woning vindt parket doorgaans het mooiste.
Zit trouwens best verschil in prijs in een parket vloer, zou in jouw geval niet de duurste nemen. Oa dikte (3 of 4mm toplaag), afwerking, lamelparket vs multiplank. Zie Google.

Ik heb bijna 10 jaar in een oude wijk in de stad gewoond , en parket/hout was echt de favoriet van de meeste buren.
Mijn vriendin neigt hier nu ook naar. En ik was eerst ook veel meer te spreken over hout, aangezien ik dit van oudsher ook gewend ben en het schrootjeslaminaat van studentenhuizen/huidige huis zat ben. Maar anderzijds ligt dat er al 20 jaar in en kost een houten vloer wel ruim meer.

Onze aankoopmakelaar was het betreft de vloer niet helemaal eens over het voordeel bij verkoop. Volgens hem is het zo afhankelijk van smaak dat veel mensen toch een nieuwe vloer overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

TerraGuy schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:58:
Voordeel van houten vloer is dat je deze (gedeeltelijk) weer mee kan nemen als ze over 5 jaar weer vertrekt. Hout is wat warmer dan gietvloer is mijn ervaring, of je moet er vloerverwarming inleggen.
Wie gaat er nou z'n houten vloer uit een koophuis trekken bij verkoop? 8)7
DesertRose schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:36:
[...]
Onze aankoopmakelaar was het betreft de vloer niet helemaal eens over het voordeel bij verkoop. Volgens hem is het zo afhankelijk van smaak dat veel mensen toch een nieuwe vloer overwegen.
Als je voordeel wil hebben bij verkoop moet je gaan voor iets neutraals/universeels/tijdloos en zelfs dan moet je zorgen dat in feite het huis instapklaar is en dat er niet nog van alles gedateerd is. Je ziet bij al die woningen die geflipt worden (Funda-topic) dat ze alles wit maken, witte keuken, witte badkamer en er vervolgens een vissengraat laminaat- of parketvloer in leggen...

[ Voor 52% gewijzigd door Harrie_ op 25-10-2020 13:55 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-06 17:56
Ik heb een laminaatvloer gelegd van het bekendste laminaat merk en in hun beste serie lijkt het verdomd veel op hout (super mat). Scheelt enorm in het onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
TacoTaco schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:19:
Ik heb een laminaatvloer gelegd van het bekendste laminaat merk en in hun beste serie lijkt het verdomd veel op hout (super mat). Scheelt enorm in het onderhoud.
Kun je een tip van de sluier oplichten welk 'model'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 07:29
Voor een periode van 5 jaar zou ik voor laminaat gaan. Koop wat luxer laminaat dan niveau bouwmarkt (met v-groeven) en het ziet er prima uit. Ik heb zelf Hoomline, was niet heel duur en ziet er erg mooi uit.

[ Voor 18% gewijzigd door MarcoC op 26-10-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
Ik heb zelf de SIG4763, dat is de Signature serie. Ik woon op een zolderappartement met allemaal Velux ramen. Dat geeft een hoop ligt en dan is het matte erg mooi. Blijft iets sneller vuil in hangen omdat het wat stroever is, maar makkelijk schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vijf jaar is een korte periode, je krijgt uiteraard niet je gehele investering terug bij verkoop. Ik denk dat je met de optimale, duurste vloer (hout in visgraat) relatief het meest terugontvangt, maar waarschijnlijk niet absoluut. Hoeveel is het jullie waard? Ik zou neigen naar luxe laminaat in deze situatie. Esthetisch en kwalitatief in orde voor overzichtelijk bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 13-06 11:47
Ik vind hout veel mooier dan laminaat, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk. Een woonkamer met een houtenvloer vind ik een stuk warmer aanvoelen dan de andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

desmond schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:39:
Vijf jaar is een korte periode, je krijgt uiteraard niet je gehele investering terug bij verkoop. Ik denk dat je met de optimale, duurste vloer (hout in visgraat) relatief het meest terugontvangt, maar waarschijnlijk niet absoluut. Hoeveel is het jullie waard? Ik zou neigen naar luxe laminaat in deze situatie. Esthetisch en kwalitatief in orde voor overzichtelijk bedrag.
Je gaat daar nooit een cent voor terug zien vrees ik. Een vloer is echt zo'n onderdeel dat amper waardeverhogend is tenzij het een heel bijzondere vloer is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@Tsurany Ligt eraan, het doet wel veel met het algemene beeld van de woning als er nu bijvoorbeeld een verotte vloer in ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

N1ckk schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:23:
@Tsurany Ligt eraan, het doet wel veel met het algemene beeld van de woning als er nu bijvoorbeeld een verotte vloer in ligt.
Wellicht dan iets ja, maar het type vloer maakt amper uit, zeker in de huidige markt. Ga geen 3k extra investeren met de verwachting dat er over vijf jaar uit te halen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
Houten vloeren zijn krasgevoelig en vergen onderhoud. Ze zijn wel mooier inderdaad, maar dat kost ook wat werk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:54
Kan me voorstellen dat een kwalitatief goede laminaatvloer waar je over 5 jaar niks aan hoeft te doen als je de woning verkoopt waardeverhogender is dan een houten vloer waarbij de kopers het idee hebben dat ze hem eerst moeten onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Aan de reacties te zien blijkt het niet zo eenduidig te zijn. Zelf neig ik steeds meer naar een duurder segment laminaat. We gaan donderdag weer een paar winkels bezoeken.
Iemand nog tips voor een zaak in Rotterdam en omstreken? Escovloeren werd al ergens anders aangeraden.

Wat betreft de ROI, ik verwacht er niet al te veel van. Een mooie vloer kan natuurlijk wel ambiance bieden en daardoor een hogere prijs bewerkstelligen. Zeker voor 'soortgenoten' (stellen die voor het eerst iets kopen en tot de kinderen komen ergens willen wonen). Onze woning is niet echt iets voor een flipper of belegger dus daar hoeven we minder rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-06 10:37

Rzaan

Altijd zoekende

Niet elke VvE heeft regels over welk soort vloer en welke ondervloer verplicht of toegestaan is.
Maar ook als het niet vermeld staat en er komt gedoe, trek je bij een eventuele rechtsgang van de klager al snel aan het kortste eind als je alleen maar van die groene platen onder je vloer hebt. Want er is ook nog zoiets als 'je had kunnen weten dat...' voor een rechter.
Zelf hadden we onder ons massief eiken vloer isolatieplaten liggen die bedoeld waren voor horeca e.d. Super-isolerend. De benedenburen hoorden niets. Maar wel kwam de hele vloer zeker 3 of 4 cm hoger te liggen. Maakte voor ons niet veel uit, omdat er voor de rest nog niks in het huis stond zoals een keuken. Maar alle deuren moest ingekort worden en alle plinten vervangen

In ons huis dat we verkochten lag op de hele verdieping een Amerikaans eiken vloer. Een van de eerste dingen die de koper zei, was 'die vloer trek ik er gelijk uit'. Dus denk niet dat je met een hogere investering automatisch ook een hogere verkoopprijs kunt bedingen. Of je moet morgen willen verkopen en een visgraatparket hebben, en zwart stalen binnendeuren.
Pagina: 1