Mail van hostingprovider in outlook op desktop werkt slecht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:50
Mijn vraag
De laatste tijd miste ik items in mijn verzonden items als ik die op mijn mobiele telefoon wilde zien.
In outlook zag ik ze wel, op de webmail zijn deze ook niet aanwezig.

Dom dat ik ben heb ik mijn profiel op de desktop weggegooid en mail opnieuw ingesteld, dus mijn mails waren weg, jammer maar helaas.
Test gedaan op de desktop om een mail te verzenden, mail komt bij ontvanger aan, staat op de PC netjes in verzonden items maar dit is niet zichtbaar in de webmail. Andere desktop gebruikt, zelfde issue.
Het gekke is dat op beide desktops het Postvak IN wel bijwerkt, maar alle andere mappen niet.

Mail vanaf mijn iPhone via de outlook app gestuurd, komt netjes ook in de webmail in de verzonden items.

Contact opgenomen met de hostingprovider, zij sturen mij onderstaande twee mailtjes. Ik heb er geen goed gevoel bij, zou het echt door Microsoft komen, of probeert de hostingprovider zich er makkelijk vanaf te maken?

Mail1:
Wat ik probeer aan te geven is dat er een microsoft server tussen zit waar wij geen invloed op hebben. Dit hebben zij vrij recentelijk doorgevoerd en hierdoor kunnen rare problemen ontstaan.

Gezien dat het wel op de apparaten werkt, en de webmail te bereiken is, kunnen wij dus geen oplossing bieden door de microsoft servers die er tussen zitten.

Mijn antwoord:
Kun je mij naar een artikel oid wijzen waar dit wordt uitgelegd? Ik zie namelijk gewoon jullie servers in outlook geconfigureerd staan.
Als ik op map bijwerken klik verdwijnt het pop-upje zonder foutmelding, maar op de webmail is de map nu niet geüpdatet.

Mail 2:
Wij hebben nog geen artikel over dit probleem, wel leg ik je graag uit hoe het in zijn werk gaat.

Alhoewel de mailservers zelf contact maken:

mail.*provider*.nl --> Onze server

Gaan de gebruikersnaam en wachtwoord als volgt.

Gebruikersnaam --> Microsoft server --> provider server
Wachtwoord --> Microsoft server --> provider server

Waar het fout gaat is dat microsoft je gebruikersnaam en wachtwoord omzet en daarna probeert aan te bieden. Binnen hun eigen systeem gaat het vaak fout.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Outlook 16.0.13231.20372

iPhone met outlook app

imap, icm een eigen domein, van een bekende hostingprovider

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie de uitleg bij de vraag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 08:51

De Nelis

en anders maar niet...

Welk vraag heb je aan hun gesteld? Wat voor hosting neem je af voor de email en wat voor instellingen gebruik je hiervoor?

Het lijkt er namelijk op dat ze je initiële vraag niet goed begrijpen of dat je een exchange/office365 mail hosting hebt.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
Goede aanvulling. Ik gebruik de instellingen uit de handleiding op hun website.

Dit was mij oorspronkelijke vraag:

Ik heb een probleem met de mail in outlook.
Ik had het idee dat mijn mobiel achterliep met de mail en dus even de webmail vergeleken, maar dat was gelijk.
Alleen op mijn PC zitten de verzonden items helemaal vol, terwijl de webmail bij 1-10-2020 ophoud.
Hierop heb ik outlook opnieuw ingesteld, maar nu zijn die verzonden items weg. Dat is jammer maar helaas.

Het probleem is alleen nog niet weg.
Zojuist heb ik weer items verzonden, in de webmail komen ze niet in de map verzonden, maar op de computer in outlook wel. Map bijwerken heeft geen zin, ze verschijnen gewoon niet in de webmail. Outlook geeft ook geen foutmeldingen dat iets niet gesynchroniseerd zou zijn.

Heeft u enig idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

joosie schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:08:
Mijn vraag
De laatste tijd miste ik items in mijn verzonden items als ik die op mijn mobiele telefoon wilde zien.
In outlook zag ik ze wel, op de webmail zijn deze ook niet aanwezig...
Is het probleem niet gewoon dat de Outlook op je smartphone de verzonden items folder niet synchroniseert met het back-end? Als je in Outlook POP3 als transport gebruikt kan dat synchroniseren sowieso niet. Als je IMAP gebruikt kan het wel maar moet het of by default aan staan of je moet het aanzetten. Anyway, het lijkt vooralsnog een client probleem te zijn; daar hoef je van je ISP geen hulp bij te verwachten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
Zoals aangegeven werk ik met IMAP e werkt de telefoon juist wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 12:07
Je zegt dat je met IMAP werkt maar in je openingspost schrijf je;
Dom dat ik ben heb ik mijn profiel op de desktop weggegooid en mail opnieuw ingesteld, dus mijn mails waren weg, jammer maar helaas.
Outlook pakt zijn eigen standaard mappen voor verzenden. Het e-mailprogramma op je telefoon en webmail kan ditzelfde doen. Zo kan het dus zijn dat de verzonden berichten via Outlook op je computer in de map "Verzonden items" komen en als je via je telefoon een bericht verstuurd dat ze in de map "Sent" komen.

Zorg er om te beginnen voor dat alle mappen vanaf je computer via IMAP! worden gesynchroniseerd. (Gebruik hiervoor poort 993 of 143).
- Klik met de rechtermuisknop op je e-mailadres (aan de linkerzijde)
- Klik op IMAP Mappen.
- Klik op Query om een zoekopdracht op de server te starten.
- Selecteer een map en klik op Aan- of Afmelden om je abonnement op deze map te wijzigen.

Afhankelijk van het e-mailprogramma op je telefoon kan je aangeven waar verzonden berichten moeten komen te staan, selecteer hier vervolgens dezelfde map verzonden items als in Outlook.

Dan webmail, afhankelijk van het webmail programma welke je gebruikt kan het zijn dat je ook hier nog mappen zichtbaar moet maken. Binnen Roundcube bijvoorbeeld is het een kwestie van een vinkje achter de betreffende map zetten om hem zichtbaar te maken. Je kan binnen webmail ook aangeven waar je verzonden items opgeslagen moeten worden. In Roundcube noemen ze dit "speciale mappen".

Overigens; Of je hebt de verkeerde vraag gesteld aan je provider, of ze kletsen uit hun nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Ik snap dat het verschillende mappen zijn, als ik er in de webmail iets bij zet komt deze wel in outlook tevoorschijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

joosie schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:21:
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Ik snap dat het verschillende mappen zijn, als ik er in de webmail iets bij zet komt deze wel in outlook tevoorschijn.
Maar neem ook mee wat @Robbie T aangeeft. Je zal waarschijnlijk moeten abonneren
op de imap folders. In ieder geval sent, en die instellen als standaard map voor verzonden items. Daarna ben je er waarschijnlijk al. Dit is een standaard Outlook/IMAP kwaal.

Ik hoop dat je mailhosting goedkoop is. Exchange Online heb je al voor €4 per maand per mailbox :) dat werkt altijd prima met Outlook.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1