Hoe de potentie / waarde van een website in te schatten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Kan iemand me helpen met goede bronnen om potentiële waarde van een website/forum in te schatten?

Via mijn netwerk ben ik benaderd om mee te denken over commerciële mogelijkheden evenals features voor een community die gaat over doe-het-zelven. De site word namelijk gerund door iemand met niet al te veel verstand van online marketing en is nu kostendekkend.
Ik heb daar iets meer ervaring mee, maar vooral op feature/product niveau. Het is een leuk onderwerp dus ik help graag mee.

Ineens werd de vraag gesteld; wil je de site niet overkopen? Diegene wil liever onderdeel zijn van het forum en niet bezig houden met de techniek en kosten enz.. Euh misschien wel. Lijkt me leuke potentiële side-husstle.

Vandaar mijn vraag. Op Sitedeals.nl en Flippa e.d word ik niet veel wijzer en zoeken naar Ad Revenue how-tos gaan meteen enorm de diepte in.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
5x de jaaromzet?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
5x niks dus? :P

Je kan inschatten wat je denkt te kunnen gaan verdienen/overhouden en daar een bedrag op plakken. Maar realiseer je je wel dat monetizing best lastig is. Waar denk je geld aan te kunnen verdienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dzine
Ja ik snap je vraag.

Nu zijn er een paar banner posities op het platform via Google Adserving. Geen affiliaties nog waar ik wel potentie in zie. Alsmede partnerships met gerelateerde merken en bedrijven.
Mijn voornamelijke doel voor nu is, stel dat ik bij de Google Ads blijf, wat is dan een beetje een standaard regel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
Dat is er niet. "wat een gek er voor geeft"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met kostendekkend? De hosting en zo, of ook een inkomen voor gewerkte uren? Als het alleen het eerste is, en op vrijwilligers draait, is de waarde exact 0. Als je betaalt aan iemand, dan kunnen die vrijwilligers plots heel vervelend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:28:
Wat bedoel je met kostendekkend? De hosting en zo, of ook een inkomen voor gewerkte uren? Als het alleen het eerste is, en op vrijwilligers draait, is de waarde exact 0. Als je betaalt aan iemand, dan kunnen die vrijwilligers plots heel vervelend worden.
Moderatie gaat op basis van vrijwilligers. Maar zover ik kan zien zijn dat er ook niet zo veel. Ben benieuwd hoeveel tijd hier in gaat zitten.

Twijfel.. twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aan zo'n forum is op de lange termijn niets te verdienen.
Als je veel vervelende advertenties enzo gaat plaatsen dan gaan de bezoekers weg.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
Na een weekendje onderzoek verbaast me hoe de Ad inkomsten zijn ingezakt voor losse websites. Het gross van de spend gaat naar Google & Facebook. Social & video dus.
Als dan ook nog eens het forum niet geweldig werkt op mobiel, waar veel spend logischerwijs naartoe wil dan is inderdaad de conclusie dat met advertenties alleen er weinig aan te verdienen valt.

Pagina: 1