Gezocht: Soundbar voor TV (value for money)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1976
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik zoek een?
Soundbar voor mijn TV, in mijn woonkamer staat een Samsung UE55HU7500L Smart TV.
Prima TV, maar het geluid is wat flets

Wat is je budget?
Wij zijn geen audiofielen en zitten ook niet vast aan een merk. We zoeken een Soundbar met een redelijk geluid voor een redelijke prijs. Dus echt value for money. Heb je voor rond de 300 euro al iets leuks?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Uiteraard voor geluid bij TV, series en films. We gebruiken de TV ook als radio. Kan je er ook muziek op afspelen, met Spotify/via Bluetooth/smartphone, dan zou dat helemaal tof zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Geen voorkeur qua merken. Gewoon goede prijs/kwaliteit verhouding.
Samsung HW-N400 €169 (coolblue)
Sony HT-X8500 €279(coolblue)
Bose TV Speaker €279 (coolblue)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb er vrij weinig verstand van, waar moet ik op letten, wat zijn eventueel no-go's?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 18:56
Een soundbar met 3.0/ 3.1 kanalen geniet de voorkeur doordat dialogen/ stemmen veel beter tot zijn recht komen c.q. duidelijker klinken.

Ik zie dat je enkel soundbars met geïntegreerde subwoofer hebt opgesomd in jouw lijstje, is een losse subwoofer een no go? Je hebt namelijk meer keus wanneer je soundbars die over een middenkanaal ook mee zou nemen in jouw lijstje.

De Samsung HW-R650 biedt veel bang for the buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1976
Thanks! Goede tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 10:44

Nibbz

Postmaster General

Ik heb onlangs de Samsung HW-Q70R gekocht. Was eigenlijk nooit overtuigd van soundbars, maar ivm de kabelzooi, toch maar eens in verdiept.

Klinkt echt heel goed! Grote voordeel wat je met deze soundbar hebt, is dat , als je wilt, je er nog 2 losse rear speakers bij kan kopen. Ondanks dat de soundbar erg goede stereo/surround scheiding heeft, geven de rear speakers wel een extra dimensie.

Hij zit wel ietjes boven de prijzen van jou openingspost. Maar, ik denk dat je beter iets meer uit kan geven, dan een soundbar kopen, waar je niet helemaal happy mee bent (vind toch de goedkopere soundbars, metaal achtig geluid hebben, met slechte stereo/surround scheiding)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1976
Dankjewel DarkUnreal.

Komt er ook een beetje leuk geluid uit als bijvoorbeeld Spotify via Bluetooth koppelt om muziek af te spelen?
Want ik wil hem gebruiken voor geluid bij de TV maar ook als geluidssysteem voor de woonkamer.
Ik heb geen extreme muzieksmaken of zo, maar een fijne geluidskwaliteit bij muziek is ook prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:03

JanB

Het ken rotter !!!

Wij hebben de Harman Kardon Citation MultiBeam 700. Misschien wel wat boven budget, maar deze bevalt ons prima. Deze heeft Google Assistant, dus je kunt gewoon d.m.v. spraakopdrachten je Spotify muziek er op afspelen.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 14:50
Wij hebben de Sonos Beam. Lekker compact, goed geluid voor stemmen, voor films missen de lage tonen maar dat is in een appartement wel zo vriendelijk.

De Beam heeft aangenaam weinig opties maar HDMI ARC werkt prima: geen extra afstandsbediening nodig. En Sonos dus ook geschikt voor steaming audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivo1976
De keuze is gevallen op de Samsung HW-T650, een 2020 model.
pricewatch: Samsung HW-T650
https://www.rtings.com/soundbar/reviews/samsung/hw-t650

Een allround soundbar tegen een redelijke prijs (varieert van € 259- € 299).
Scoort zwak op surround maar verder een ruim voldoende en een goed out of the box geluid.
Ik verwacht dat deze prima werkt met mijn Samsung TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 24shure
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 17:11
Kijk zeker ook eens naar de YAS-109 of YAS-209 van Yamaha, deze zijn prijs kwaliteit uitstekend!
Pagina: 1