Goedemiddag allemaal.
Mijn 27" iMac uit 2011 begint nu toch tegen zijn beperkingen aan te lopen.
Ik mis nu al twee OS-updates en mede daardoor kan ik de nieuwste adobe software ook niet meer draaien.
Nu ben ik aan het twijfelen of ik een nieuwe iMac wil, of toch een windows Desktop.
Reden waarom ik Mac wil:
- Ik gebruik nu al 9 jaar deze mac en is altijd stabiel gebleven.
er is één incident geweest met de harde schijf welke ik indertijd vervangen heb door een combi van SSD en HDD)
- OS en UI gewend en het werkt soepel
- Software voor de mac welke ik gekocht heb
- bij web-dev mogelijkheid om alles op mac en safari te proberen.
Reden waarom ik Windows wil:
- Onderdelen makkelijker te vervangen waardoor je minder grote uitgaves hebt bij defecten (denk ik?)
- mogelijkheid om een widescreen-scherm te gebruiken (ipv twee schermen)
- meer rekenkracht voor hetzelfde geld
Waar ik bang voor ben is dat de windowscomputer sneller achterhaald is dan de mac variant.
Mijn iMac van nu gaat ook al 9 jaar mee, en dat is daarvoor mij nog nooit gelukt met een PC.
wat vinden jullie?
Mijn 27" iMac uit 2011 begint nu toch tegen zijn beperkingen aan te lopen.
Ik mis nu al twee OS-updates en mede daardoor kan ik de nieuwste adobe software ook niet meer draaien.
Nu ben ik aan het twijfelen of ik een nieuwe iMac wil, of toch een windows Desktop.
Reden waarom ik Mac wil:
- Ik gebruik nu al 9 jaar deze mac en is altijd stabiel gebleven.
er is één incident geweest met de harde schijf welke ik indertijd vervangen heb door een combi van SSD en HDD)
- OS en UI gewend en het werkt soepel
- Software voor de mac welke ik gekocht heb
- bij web-dev mogelijkheid om alles op mac en safari te proberen.
Reden waarom ik Windows wil:
- Onderdelen makkelijker te vervangen waardoor je minder grote uitgaves hebt bij defecten (denk ik?)
- mogelijkheid om een widescreen-scherm te gebruiken (ipv twee schermen)
- meer rekenkracht voor hetzelfde geld
Waar ik bang voor ben is dat de windowscomputer sneller achterhaald is dan de mac variant.
Mijn iMac van nu gaat ook al 9 jaar mee, en dat is daarvoor mij nog nooit gelukt met een PC.
wat vinden jullie?
[ Voor 0% gewijzigd door muserulezz op 23-10-2020 14:35 . Reden: taalverbetering ]