delta 120mm fan

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Binnenkort (18 aug.) is er hiero in Zoetermeer een computerbeurs, en ik ff voor fans gaan kijken. Nou zag ik bij oc-shop.nl de Delta AFB-120HP staan, maar 85 piek vind ik wat aan de hoge kant.

Mijn vraag nu: Is deze fan de aanschaf waard? Oke hij verplaatst wel 190cfm (is dit trouwens veel??) maar maakt ook heel veel geluid volgens mij 59dB.

Alvast bedankt

ps: GoT search wees op weinig tot niets uit :'(

iStockphoto

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21

Eraser127

Nijkerk

heb van Funkflex z'n Delta60HP gehoord en die maakt al een pokke herrie (blaast wel errug goed) :)

My Discogs

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:52
Als je echt wil dat er goed gekoeld wordt en het geluid maakt je nix uit (want dat is nogal wat) dan moeje um vooral nemen.

There is no magic.

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
190cfm is veeeeeel ik geloof dat de sunons op 110 zitten en de panaflows ook rond dat aantal.

dus delta 120mm op 7 volt is erg stil en hoop lucht.

Sinlath | Opinions may contain latency

• BlizzarD
  • Niet online
nog ff paar vragen:

-issie op 7volt: goed/redelijk/slecht stil?
-hoeveel cfm verplaatst ie op 7volt ongeveer?

iStockphoto

Verwijderd

Ik heb um gezien en gehoord. Ik kan je vertellen dat ie op 12v idd een enorme takkeherrie maakt, maar wat een lucht! :P Maargoed als je hem op 7v laat draaien den kik dat er nog steeds een heleboel lucht uitkomt en dat ie al een stuk stiller is.

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:43 schreef cheshire87 het volgende:
nog ff paar vragen:

-issie op 7volt: goed/redelijk/slecht stil?
-hoeveel cfm verplaatst ie op 7volt ongeveer?
op 7 volt issie best wel stil, hoeveel cfm...?? geen idee ik gok zon 110-120..

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Cheshire ik heb een delta 120mm !!
Heb ik gekregen op Campzone, bij de casemod workshop !!
Inschrijfgeld was 30,- mocht dan ook een fan uitkiezen.
Dat was dus de 120mm delta :P
heb ook nog een CCFL voor 30,- gekocht en een 80mm delta voor 25,- :7
Had ook nog een oude 80mm voedingsfan geruild tegen een 60mm coolermaster fan !!
80mm paste niet in de achterkant van me kast :( die 60mm wel :9

• BlizzarD
  • Niet online
de delta 120mm HP??
heb trouwens ook nog een 80mm fan voor outtake nodig :)

ps: waar is je fizzgig icon gebleven? :P

iStockphoto

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:11
ik heb gister een delta 60mm en 80mm besteld :9
geluid maakt bij mij geen reet uit als het maar goed koelt, want heb er nu een ventilator met een diameter van 35cm tegen mij kast aan staan dusss ;)

Verwijderd

Maybe kan je een radiatorfan uit een wagen slopen ofzo , zal wel wat CFM verplaatsen . Ik heb die 120 al gehoord/gevoeld en dat ding maakt ERG veel lawaai , maar verplaatst ook ERG veel lucht . Is de enigeste fan die ik weet die zichzelf kan optillen !

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:00
Ik heb die delta 120 in mijn kast zitten.
Lijkt me idd wel verstandig dat je hem op 7volt aansluit anders wordt je echt gek..
Maar.. werkt perfect ook op 7 volt.

• BlizzarD
  • Niet online
laat maar zitten, die pokkeherrie wil ik niet :) net ff bij dissection gehoord, en je hoort elkaar zowat nietmeer |:( dan denk ik maar sunon 120x120x38, tenminste 'maar' 46dB :P

iStockphoto

Verwijderd

Je moet ook een stillere fan nemen, Panaflo of Papst of zo. En die dan op een lagere spanning zetten.

Als je kabaal wilt, moet je op Schiphol gaan werken, liefst vlak bij de Bulderbaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.delta.com/images/aircraft/plane_md_11.gif
Kan je nog es echte Delta's jouw horen en zien laten vergaan...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 18:30 schreef cheshire87 het volgende:
laat maar zitten, die pokkeherrie wil ik niet :) net ff bij dissection gehoord, en je hoort elkaar zowat nietmeer |:( dan denk ik maar sunon 120x120x38, tenminste 'maar' 46dB :P
Die heb ik ook. Is heel erg stil tov die Delta.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• BlizzarD
  • Niet online
maar issie ook een beetje goed? hoeveel cfm verplaats ie?

iStockphoto

Verwijderd

Ik heb ook een 120mm Delta (ook op Campzone gekocht BTW) in 1 van m'n kasten hangen (met potmeter). Als je dat ding helemaal opdraaid, is het net een stofzuiger, erg indrukwekkend >:)

Verwijderd

Ook een delta 120mm. Bij mij loopt ie alleen voor nood (LANNEN) op 7 volt. Even aan en je Temp daalt enorm!!

Hij is gelagerd, wel kwaliteit, achja 59 DB maar niet op 7 volt :)

• BlizzarD
  • Niet online
ik ga toch maar ff kijken voor de sunon 120x120x38 bij telec electronics, die zo rond de 40 piek kost en ong. 110 cfm blaast :D

iStockphoto

Verwijderd

Ja ik heb ook die delta 120mm fan en ook op campzone gekocht voor 30,- en ik kan je vertellen dat dat ding wel redelijkt zuigt en BLAAST dat ding heeft wel een redelijke lucht verplaatsing en is niet aanteraden voor een computeraar die wel een beetje vatsoenlijk wil werken duzz...

Maar koelen doet hij wel!!!!

(ps 85,- is wel erg veel voor een fan en zelfs die!!)

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 11:47
op 5 volt draait ie ook zacht :+ (mijn config)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 00:01 schreef -Dissection- het volgende:
Cheshire ik heb een delta 120mm !!
Heb ik gekregen op Campzone, bij de casemod workshop !!
Inschrijfgeld was 30,- mocht dan ook een fan uitkiezen.
Dat was dus de 120mm delta :P
heb ook nog een CCFL voor 30,- gekocht en een 80mm delta voor 25,- :7
Had ook nog een oude 80mm voedingsfan geruild tegen een 60mm coolermaster fan !!
80mm paste niet in de achterkant van me kast :( die 60mm wel :9
Amen.
Dat was ik trouwens van die ruil. Nou, ja, ik had die 60mm toch niet meer nodig.

Die Delta rulet echt! Mijn FPS1500 setje van Creative komt er niet bovenuit als die voluit staat! Ik heb er op Campzone een CD op zo'n 40cm boven laten zweven (vraag maar aan de anderen).

Maar die herrie en het stroomverbruik (3A, bij 12v dus 36Watt!), misschien moet ik mijn Papst multi fan maar weer terugzetten!

Verwijderd

Heb ik gezien ja!! Maar jouw speakerset komt niet boven die 120mm uit?? Dan is of je kast niet geluids isoleerend, of je speakerset is brak. Mijn speakerset (El Cheapo 300W Subwooferset) heeft geen enkel probleem boven die 120mm uit te komen,zelf al draai ik 'm helemaal open.

Verwijderd

Campzone roeld..... :7

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
Op zondag 12 augustus 2001 11:47 schreef 3DBlaster het volgende:

[..]

Amen.
Dat was ik trouwens van die ruil. Nou, ja, ik had die 60mm toch niet meer nodig.

Die Delta rulet echt! Mijn FPS1500 setje van Creative komt er niet bovenuit als die voluit staat! Ik heb er op Campzone een CD op zo'n 40cm boven laten zweven (vraag maar aan de anderen).

Maar die herrie en het stroomverbruik (3A, bij 12v dus 36Watt!), misschien moet ik mijn Papst multi fan maar weer terugzetten!
ik vind 131 cfm bij 8 (!) Watt toch wel beter dan 190 cfm bij 36 watt.... :)

(die Ys-tech is dat dus, staat hier, heerlijk "stil" maar wel koeltjes!, daarom ook een t-bird core op 2.05 volt op 46 graden stressed bij burnk6 :) :) )

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• BlizzarD
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 11:47 schreef 3DBlaster het volgende:

[..]

Amen.

d8 dat wizkid van gameparty crew dat was met die cd :? dat ie ut met een fingerguard het tegenhield

iStockphoto

Verwijderd

59 db... MOIIIIIIIIIIIIII

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Dat ding makt gewoon een gigantische hoeveelheid lawaai.
IMHO niet te doen hoor.
Pagina: 1