Dit merk ik al een tijdje en het is niet enorm boeiend voor af en toe een grafiekje, maar vandaag had ik er wat meer "foto-achtig" materiaal bij zitten en dan ziet het er wel erg lelijk uit. Als ik een plaatje aan een forumpost/reactie wil toevoegen via de knop "afbeelding toevoegen" en vervolgens op ctrl+v rammel om het beeldmateriaal te uploaden, zien de kleuren er heel anders uit dan het origineel. De volgende voorbeelden zijn een screenshot van de FP:
Ctrl+v in het fotoalbum/forumpost:
:fill(white):strip_exif()/f/image/1huA0DjoZC1Pi3Sh24pGErgW.png?f=user_large)
Ctrl+v in Paint, opslaan als png en dan uploaden:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Wv3YuM71HswE2Wf1tcWgp3wx.png?f=user_large)
Ctrl+v in Paint, opslaan als jpg en dan uploaden:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LWqvfAn7im3avqwUzIHnWhXx.jpg?f=user_large)
En ten slotte het origineel:
:strip_icc():strip_exif()/i/2003943556.jpeg?f=fpa_original)
Via Chrome:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vajXlpdpADKyi7Z6AzPA6iuU.png?f=user_large)
Dus de jpg van Paint ziet er het meest uit als het origineel, dan is er in de png al een kleurverschil maar de upload door het pasten in het fotoalbum/forumpost wordt echt lelijk.
Ik heb het getest met recente versies van Firefox op Windows, en momenteel gewoon de nieuwste versie. Het scherm is een LG 34GK950F (IPS). Als ik op een andere machine met Chrome en een TN-scherm uit 2011 hetzelfde screenshot maak en in het fotoboek paste, ziet het er op die machine in Chrome wel goed uit, maar op de machine waarin ik deze post typ (in Firefox) zien de kleuren er ook flets uit. Lijkt alsof er iets met kleurprofielen wordt gedaan wat niet overal werkt.
Edit: ik wijt een deel aan de kwaliteit van het oude TN-scherm dus ik heb Chrome ook even geinstalleerd op m'n nieuwe IPS. Het origineel ziet er in Chrome al fletser uit dan in Firefox, waardoor het verschil tussen origineel en paste er minder heftig uitziet. Het verschil tussen pasten in Firefox en uploaden is wel in beide browsers zichtbaar. De Chrome-upload en de png-upload zien er in Firefox hetzelfde uit. Dus het weergave-verschil in kwaliteit, van laag naar hoog:
Firefox: 1, 2/5, 3/4
Chrome: 1, 2/3/4/5, -
Ctrl+v in het fotoalbum/forumpost:
:fill(white):strip_exif()/f/image/1huA0DjoZC1Pi3Sh24pGErgW.png?f=user_large)
Ctrl+v in Paint, opslaan als png en dan uploaden:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Wv3YuM71HswE2Wf1tcWgp3wx.png?f=user_large)
Ctrl+v in Paint, opslaan als jpg en dan uploaden:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LWqvfAn7im3avqwUzIHnWhXx.jpg?f=user_large)
En ten slotte het origineel:
:strip_icc():strip_exif()/i/2003943556.jpeg?f=fpa_original)
Via Chrome:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vajXlpdpADKyi7Z6AzPA6iuU.png?f=user_large)
Dus de jpg van Paint ziet er het meest uit als het origineel, dan is er in de png al een kleurverschil maar de upload door het pasten in het fotoalbum/forumpost wordt echt lelijk.
Ik heb het getest met recente versies van Firefox op Windows, en momenteel gewoon de nieuwste versie. Het scherm is een LG 34GK950F (IPS). Als ik op een andere machine met Chrome en een TN-scherm uit 2011 hetzelfde screenshot maak en in het fotoboek paste, ziet het er op die machine in Chrome wel goed uit, maar op de machine waarin ik deze post typ (in Firefox) zien de kleuren er ook flets uit. Lijkt alsof er iets met kleurprofielen wordt gedaan wat niet overal werkt.
Edit: ik wijt een deel aan de kwaliteit van het oude TN-scherm dus ik heb Chrome ook even geinstalleerd op m'n nieuwe IPS. Het origineel ziet er in Chrome al fletser uit dan in Firefox, waardoor het verschil tussen origineel en paste er minder heftig uitziet. Het verschil tussen pasten in Firefox en uploaden is wel in beide browsers zichtbaar. De Chrome-upload en de png-upload zien er in Firefox hetzelfde uit. Dus het weergave-verschil in kwaliteit, van laag naar hoog:
Firefox: 1, 2/5, 3/4
Chrome: 1, 2/3/4/5, -
[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 23-10-2020 14:36 ]