Hallo, ik wil graag een nieuwe desktop PC om te gamen op 4k resolutie en heb hiervoor zelf een PC samengesteld. Ik vraag mij af of ik nog dingen over het hoofd zie of dat er wellicht betere/slimmere keuzes zijn om te doen. Of wellicht kan er iemand bevestigen dat dit systeem een goede keuze is voor wat ik wil (zie hieronder).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op hoge resolutie (4k) kunnen gamen op hoge settings. Games die ik speel zijn o.a. csgo, battlefield, overwatch. Maar ik kan ook genieten van goede single player games zoals Witcher 3 of straks Cyberpunk 2077. naast gamen doe ik verder geen ander noemenswaardige zaken (bijv ik doe geen video editing o.i.d.).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum prijs is 3000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten die ik meeneem. Randapparatuur zoals een scherm, toetsnbord en muis laat ik buiten beschouwing (die heb ik al).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het systeem wat ik wil gaan bestellen al samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur maar ik heb het idee dat de nieuwe Zen3 processoren nu de beste keuze zijn voor mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen wensen verder.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop hier op bevestiging dat het systeem wat ik gekozen heb een goede keuze is. Of wanneer dit niet het geval is hoor ik graag welke componenten ik het beste kan aanpassen. Verder ben ik op de hoogte van de wachtrijden wat betreft de processor en GPU.
Alvast heel erg bedankt
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op hoge resolutie (4k) kunnen gamen op hoge settings. Games die ik speel zijn o.a. csgo, battlefield, overwatch. Maar ik kan ook genieten van goede single player games zoals Witcher 3 of straks Cyberpunk 2077. naast gamen doe ik verder geen ander noemenswaardige zaken (bijv ik doe geen video editing o.i.d.).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum prijs is 3000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten die ik meeneem. Randapparatuur zoals een scherm, toetsnbord en muis laat ik buiten beschouwing (die heb ik al).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het systeem wat ik wil gaan bestellen al samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix X570-E Gaming | € 255,05 | € 255,05 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G | € 966,79 | € 966,79 |
| 1 | Geluidskaarten | Asus Xonar Essence STX II | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZRX | € 151,50 | € 151,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) Zwart | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,90 | € 104,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.994,94 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur maar ik heb het idee dat de nieuwe Zen3 processoren nu de beste keuze zijn voor mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen wensen verder.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop hier op bevestiging dat het systeem wat ik gekozen heb een goede keuze is. Of wanneer dit niet het geval is hoor ik graag welke componenten ik het beste kan aanpassen. Verder ben ik op de hoogte van de wachtrijden wat betreft de processor en GPU.
Alvast heel erg bedankt