Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Offertecheck collectieve inkoopactie VEH

Pagina: 1
Acties:

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:25
Beste alles en iedereen,

Ook ik ben mij aan het oriënteren op zonnepanelen op ons huis. Een tijd geleden heb ik mij ingeschreven voor de collectieve inkoopactie van Vereniging Eigen Huis, uit interesse om te kijken wat er uit komt.
Onze dak ligt er als volgt bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0007PKEw3RtzSwLLOdNCTIoAhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3J5EPi5m15GgOh2n10d1jNSV.png?f=fotoalbum_large
Het dak heeft aan de oost- en westkant een klapraam, welke geen schaduw op het dak werpt. Volgens mij is de ligging gunstig voor een stel PV panelen.
Wij gebruiken 3800 kWh per jaar, stoken op gas, en hebben in de komende paar jaar nog geen elektrische auto voor de deur.

Dan nu: het aanbod vanuit VEH:
Gekozen aantal panelen: 14
Energieverbruik: 3.800 kWh
Daklengte: 10 m
Dakbreedte: 3.6 m
Verwachte opbrengst 3710 kWh

€4.826,- incl btw (€3.988,- excl)
14 zwarte panelen van 320Wp (JA Solar JAM60S17-320/MR)
Omvormer (Growatt)
Montagemateriaal (Sunstruction)
Installatie
Monitoring
10 jaar garantie (incl 10 jaar 90% vermogensgarantie)

Ik kan er nog voor kiezen om voor €35 per paneel meer te betalen, dan worden het LONGi Solar LR4-60HPB-350M 350Wp panelen.

Ik heb zelf altijd aangehouden dat de meest gunstige zelfinstallaties een €/kWh van 1.0 benaderen. Met deze offerte kom ik uit op 1.07, incl installatie.

Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback. Alle tips en tricks zijn welkom.

Thanks!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 15:41
Wat voor elektra aansluiting heb je?
Dit is wel vrij duur nog! Met oost west kan je bijvoorbeeld makkelijk 20 panelen op een kleinere omvormer aansluiten. Dan heb je de hele dag productie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8oO7grLt_YZ2xzkXQSsThgaWi0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l3Gvq90e4crxRyy7lJBxEQe5.png?f=fotoalbum_large
4.523/7200=0,62

[ Voor 48% gewijzigd door lothar op 23-10-2020 13:18 ]

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zou het dakplan van je (op de foto) linkerburen aan houden,
Panelen over de hele breedte en beide zijden.
Spreiding is veel fijner in de toekomst als salderen is afgelopen. = meer direkt verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbXWwGueUn1MzLb8e11hhuerZvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3F8Rh9cTp4GPYsUAGdaoiYMG.jpg?f=fotoalbum_large

Of leg gewoon 470 Wp over de hele breedte aan beide zijden.
Edit: past niet met dakraam

En kijk alvast voor een warmtepomp.

[ Voor 69% gewijzigd door AUijtdehaag op 23-10-2020 13:44 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
assasinbats schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:54:
Ik heb zelf altijd aangehouden dat de meest gunstige zelfinstallaties een €/kWh van 1.0 benaderen. Met deze offerte kom ik uit op 1.07, incl installatie.
Meestal is groter ook voordeliger. (Eenmalige kosten verdeel je over meer kWp)

Ik vind je energieverbruik niet heel laag, maar wel nog een belangrijke overweging:
De mensen die het hardst door de afbouw van salderen worden geraakt zijn de mensen die exact hun verbruik opwekken. Die hebben nu nog 0 kosten, maar dadelijk mogen ze niet alles meer salderen en krijg je minder voor wat je teruglevert en moet je bijbetalen voor wat je afneemt.

Ik zou eigenlijk nog eens een rekenmodule moeten knutselen om de impact van overproductie bij afbouw van de salderingsregeling te kunnen bekijken.

Dus voor mij was de overweging vrij simpel:
Ik leg mijn dak gewoon vol, de terugverdientijd is dan niet optimaal, maar ik kan meer eigen verbruik na afschaffen salderen gebruiken en ik betaal per kWp een iets gunstigere prijs en als ik ooit meer verbruik heb (elektrische auto oid) dan heb ik niet nogmaals de installatiekosten als ik dan wil uitbreiden.

De meerprijs van €35 per paneel voor 30Wp meer ligt redelijk dicht tegen je Wp prijs aan, dus dan zou je het kunnen overwegen als alternatief voor meer panelen. Ik verwacht echter dat met meer panelen de prijs/Wp omlaag komt en het gunstiger is om meer panelen te leggen. Een alternatieve offerte zou ik sowieso nog even opvragen.

Ps. Heb je nog bijzondere dakpannen?

• assasinbats
AUijtdehaag schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:15:
Ik zou het dakplan van je (op de foto) linkerburen aan houden,
Panelen over de hele breedte en beide zijden.
Spreiding is veel fijner in de toekomst als salderen is afgelopen. = meer direkt verbruik.

[Afbeelding]

Of leg gewoon 470 Wp over de hele breedte aan beide zijden.
Edit: past niet met dakraam

En kijk alvast voor een warmtepomp.
Goede tip om het dakplan van de buren aan te houden. Het leek me sowieso slimmer om oost-west te leggen, ipv volle bak op west.

Thanks voor wijzen op een warmtepomp; van het gas af zou flink geld schelen natuurlijk. We wonen nog niet lang genoeg in dit huis om te weten met welke CV temp het nog steeds behaaglijk is, dus dat is meer een langetermijn ding.
Om een idee te geven: de hele benedenvloer heeft vloerverwarming (wel met een bejaarde pomp en verdeler). De eerste verdieping heeft radiatoren in elke ruimte, waarbij de badkamers vloerverwarming en een handdoekradiator hebben. De zolder heeft een kleine radiator (wordt als berging gebruikt).
TheGhostInc schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Meestal is groter ook voordeliger. (Eenmalige kosten verdeel je over meer kWp)

Ik vind je energieverbruik niet heel laag, maar wel nog een belangrijke overweging:
De mensen die het hardst door de afbouw van salderen worden geraakt zijn de mensen die exact hun verbruik opwekken. Die hebben nu nog 0 kosten, maar dadelijk mogen ze niet alles meer salderen en krijg je minder voor wat je teruglevert en moet je bijbetalen voor wat je afneemt.

Ik zou eigenlijk nog eens een rekenmodule moeten knutselen om de impact van overproductie bij afbouw van de salderingsregeling te kunnen bekijken.

Dus voor mij was de overweging vrij simpel:
Ik leg mijn dak gewoon vol, de terugverdientijd is dan niet optimaal, maar ik kan meer eigen verbruik na afschaffen salderen gebruiken en ik betaal per kWp een iets gunstigere prijs en als ik ooit meer verbruik heb (elektrische auto oid) dan heb ik niet nogmaals de installatiekosten als ik dan wil uitbreiden.

De meerprijs van €35 per paneel voor 30Wp meer ligt redelijk dicht tegen je Wp prijs aan, dus dan zou je het kunnen overwegen als alternatief voor meer panelen. Ik verwacht echter dat met meer panelen de prijs/Wp omlaag komt en het gunstiger is om meer panelen te leggen. Een alternatieve offerte zou ik sowieso nog even opvragen.

Ps. Heb je nog bijzondere dakpannen?
Interessante take op het geheel: zeker als ik hier zo zie voor welke beperkte meerprijs ik een flink grotere PV opbrengst krijg, lijkt overdimensioneren een stuk logischer.
Het energieverbruik vind ik zelf ook hoog; het is een schatting die Essent gemaakt heeft op basis van de 5 maanden dat we hier wonen. Thuiswerken helpt natuurlijk niet, maar we hebben sowieso wel veel elektra: twee ovens, Quooker, OLED tv.
Vette kans dat er komende zomer nog een airco in komt ook (afgelopen zomer 's nachts kunnen zwemmen in t zweet in een slaapkamer van 30 graden), dus daar past het idee van overdimensioneren ook goed in.
Voor zover ik weet heb ik niks bijzonders qua dakpannen.
lothar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:13:
Wat voor elektra aansluiting heb je?
Dit is wel vrij duur nog! Met oost west kan je bijvoorbeeld makkelijk 20 panelen op een kleinere omvormer aansluiten. Dan heb je de hele dag productie.
[Afbeelding]
4.523/7200=0,62
Ik heb een 3x25A aansluiting met slimme meter. Dan hoeft er vanuit Liander niks gedaan te worden toch?

Wow, dat ziet er uit als een hele goede deal! voor 600 eu meer bijna 2 keer de opbrengst. En ik maar denken dat de VEH offerte scherp was.. :+

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:41

_Arthur

blub

assasinbats schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:54:
Maar dan wel inclusief BTW en niet exclusief waar jij nu mee rekent ;)

Dat scheelt dus ~30%. En dan is die VEH aanbieding helemaal niet zo interessant meer, zoals je hier boven in de rekenvoorbeelden al terug ziet 8)

• assasinbats
Dankzij de goede input gegeven in dit topic heb ik de VEH aanbieding links laten liggen, en ben ik mij aan het oriënteren aan de hand van de lijstjes van @lothar en @AUijtdehaag. Ik heb offertes aangevraagd bij Solar-Bouwmarkt en Winkelman, maar ik wil het zelf ook wel wat beter begrijpen.
Wat is de overweging voor een keuze voor een omvormer? En wat is een goede plek om een omvormer te plaatsen?
Ik heb na zitten denken over hoe bekabeling de meterkast in kan komen: er stond voorheen een satellietschotel op het tussendak op de 1ste verdieping (ter hoogte van de rechter Google pin). Vanaf dat dak loopt er een pijp achter de regenpijp, de kruipruimte in. Is dat nuttig te gebruiken door de installateur?

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ken je sunnydesignweb al? Kies nieuw project.
Dan kan je zelf controleren wat het oplevert en hoeveel panelen in een string, een goede verhouding heeft / rendement geeft.

De omvormer hang je binnen. (het liefst op een koel plekje, dus niet in de nok van je schuindak bijvoorbeeld)
Als de enige mogelijkheid is via de pijp de omvormer AC zijdig aan te sluiten, dan zou je het kunnen overwegen. Die wel slagvaste (grijze) PVC gebruiken.
Alle stringomvormers klikken een paar keer in de ochtend, dus hang hem niet in je slaapkamer naast je bed.

Afweging tussen de verschillende stringomvormers kan zijn:
- schaduw verwerking
- gemak van (zelf) uitlezen en niet afhankelijk zijn van een (chinese?) cloudserver voor de logging.
- ok dan: prijs

[ Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 25-12-2020 13:18 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Redelijk offtopic, maar je schreef ook over een oude vloerverwarmingspomp. Heeft die ook een pompschakelaar? Zo nee, doen! Die verdien je binnen een seizoen terug.

Dan wat meer ontopic: leg je dak riant vol: arbeid is duur, hoe meer panelen, hoe minder de factor arbeid meetelt. Ook verdwijnt de komende jaren het salderen, en de terugverdien-berekeningen komen dan niet meer z positief uit en direct eigenverbruik wordt dan belangrijker.

Ik heb overigens mijn omvormer in mn meterkast gepropt. DC kabels lopen dus vanaf dak, in buis, naar beneden.

Wise enough to play the fool

• AUijtdehaag
  • Niet online
@teacher
Kun je aankomende zomer de temperatuur eens opmeten in je groepenkast?
Ik zou dit toch niet zo snel adviseren.
Keurt je verzekering dit goed?

• assasinbats
AUijtdehaag schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:12:
Ken je sunnydesignweb al? Kies nieuw project.
Dan kan je zelf controleren wat het oplevert en hoeveel panelen in een string, een goede verhouding heeft / rendement geeft.

De omvormer hang je binnen. (het liefst op een koel plekje, dus niet in de nok van je schuindak bijvoorbeeld)
Als de enige mogelijkheid is via de pijp de omvormer AC zijdig aan te sluiten, dan zou je het kunnen overwegen. Die wel slagvaste (grijze) PVC gebruiken.
Alle stringomvormers klikken een paar keer in de ochtend, dus hang hem niet in je slaapkamer naast je bed.

- schaduw verwerking
- gemak van (zelf) uitlezen en niet afhankelijk zijn van een (chinese?) cloudserver voor de logging.
Goede suggestie, dat sunnydesignweb!
Als ik daar alles in prop, dan kan ik 30 panelen neerleggen in portrait
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AR4L3z-qlxYeLnk9VUJHxdWCyxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/15bcOkU55e88oA8f7aTipcnD.png?f=fotoalbum_large
(Dit was met Longi Solar panelen)
Of 35 panelen in landscape:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRu__iQHaWX4NRD8G3X18w4PGOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iicM5XDhadms7v1LYCXtFOfp.png?f=fotoalbum_large

Lijkt me toch wel heel veel.. Doe ik hier iets fout?

Als ik een wat normalere hoeveelheid panelen pak (9 per kant, volgens de logica van de linkerbuurman), dan kan ik uit met een SMA SB3.6kWh uit, ook al is de totale capaciteit van het systeem hoger; Dit maakt niet uit omdat beide kanten niet tegelijk op piekvermogen draaien?
teacher schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:52:
Redelijk offtopic, maar je schreef ook over een oude vloerverwarmingspomp. Heeft die ook een pompschakelaar? Zo nee, doen! Die verdien je binnen een seizoen terug.

Dan wat meer ontopic: leg je dak riant vol: arbeid is duur, hoe meer panelen, hoe minder de factor arbeid meetelt. Ook verdwijnt de komende jaren het salderen, en de terugverdien-berekeningen komen dan niet meer z positief uit en direct eigenverbruik wordt dan belangrijker.

Ik heb overigens mijn omvormer in mn meterkast gepropt. DC kabels lopen dus vanaf dak, in buis, naar beneden.
Die pompschakelaar zit er al een tijdje in inmiddels. Het sluimerverbruik is flink teruggelopen in de tussentijd. Goede tip!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Je kan ook handmatig invoeren kiezen inderdaad, zonder te moeten tekenen.

En meten=weten, gokken=dokken, gissen=missen
Als ik een wat normalere hoeveelheid panelen pak (9 per kant, volgens de logica van de linkerbuurman), dan kan ik uit met een SMA SB3.6kWh uit, ook al is de totale capaciteit van het systeem hoger; Dit maakt niet uit omdat beide kanten niet tegelijk op piekvermogen draaien?
Wat geeft sunnydesignweb aan...?
Lijkt me prima.

[ Voor 3% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-12-2020 21:17 ]

• assasinbats
Vanuit mijn kant een update:

Solar Bouwmarkt heeft inmiddels een offerte uitgebracht (dit is al ronde 2, de eerste had 2x1 extra montagerail, welke ik niet kon plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYpYgvIGrmokVLRgp1OjDMDFRE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GxJEI4db9T8L2TFNovpFY6EV.png?f=fotoalbum_large

Op de vraag of er een schouw gedaan wordt, en of er garantie op de installatie gegeven wordt, is geen antwoord gegeven. Ook lijkt deze omvormer flink overgedimensioneerd..

Ook Zonneplan heeft een offerte uit gebracht, met het volgende legplan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGETIIaLKMs8bxnf0LaVk9dgAcM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rGaQ1PBPT7CtXp9aTv86UOLt.png?f=fotoalbum_large

20x325Wp panelen, 3x25A omvormer, garantie op het geheel. 6048,77 incl btw.

Als ik de netto investering (dus het forfait meegenomen), kom ik op het volgende:
  • Solar Bouwmarkt: 0,73EUR/Wp (maar nog wel wat openstaande vragen waar ik me niet helemaal senang bij voel
  • Zonneplan: 0,79EUR/Wp
Maandag heb ik een offerte vanuit Coolblue. Bij Winkelman heb ik wel een aanvraag uitstaan, maar nog niks vernomen.

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:47
Volgens mij is solar-bouwmarkt de dhz tak van Greenguys. Greenguys is dan meer de full-service tak (is ook net iets duurder).

https://www.green-guys.nl/garanties/

Een schouw uitvoeren is niet het business model van solar-bouwmarkt. Ze zijn wat meer dhz georienteerd, daar is de prijs ook naar.

Een 5 kW omvormer is ruim voldoende ja. Maar goed, verkopers moeten vaak een groot aantal offertes per dag maken, dus steken ze er niet zoveel moeite in.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• assasinbats
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HD8exuwYhkZfBq773yLTAkr6mw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OwdiGvcdvJeIURSn0dL7CRqa.png?f=fotoalbum_large

@AUijtdehaag, bovenstaande komt uit Sunnydesignweb (wat een uitvinding is dat zeg!).

SMA heeft 5 jaar garantie (met mogelijkheid tot garantie bijkopen). De eerder (door @lothar genoemde) Goodwe, heeft 10 jaar garantie, en is ook nog wel even een paar honderd goedkoper dan de SMA.

Als ik het dus een beetje probeer te plaatsen, kan een 1-fase omvormer zonder problemen, en zou een 4000/5000W omvormer kunnen?

Volgende week heb ik een gesprek nog met Coolblue. Van Winkelman heb ik nog steeds geen bericht.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Een 4K - 5K omvormer kan prima inderdaad.
Mooie tool he?

5 jaar garantie is genoeg.
Ik heb ruim 7 jaar persoonlijke ervaring met een stuk of 10 SMA's en ze doen het allemaal nog.
Je zegt goodwe, maar linkt naar een growatt.

Als je de omvormer zelf ook wilt uitlezen is SMA een prima keuze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soY38GqFmI_lIPesCxjWRbm9BVQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87NW3gnKC7mCRMIo4gRL5zFp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdNOLsFsN7mh9JHE3Bf8-IZkAAc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRAVxzN4ZLBvGWMWEn1YOJaP.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 80% gewijzigd door AUijtdehaag op 10-01-2021 16:35 ]

• busscherski
assasinbats schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:21:
[Afbeelding]

@AUijtdehaag, bovenstaande komt uit Sunnydesignweb (wat een uitvinding is dat zeg!).

SMA heeft 5 jaar garantie (met mogelijkheid tot garantie bijkopen). De eerder (door @lothar genoemde) Goodwe, heeft 10 jaar garantie, en is ook nog wel even een paar honderd goedkoper dan de SMA.

Als ik het dus een beetje probeer te plaatsen, kan een 1-fase omvormer zonder problemen, en zou een 4000/5000W omvormer kunnen?

Volgende week heb ik een gesprek nog met Coolblue. Van Winkelman heb ik nog steeds geen bericht.
Met 4 kW enkelfase heb je 100% energierendentsfactor. Kun je de jaaropbrengst eens vergelijken met de 3.6 kW versie? Ik vermoed dat het erg weinig scheelt, maar het is qua AC bekabeling makkelijker.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-11 20:59

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
busscherski schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:17:
Volgens mij is solar-bouwmarkt de dhz tak van Greenguys. Greenguys is dan meer de full-service tak (is ook net iets duurder).

https://www.green-guys.nl/garanties/

Een schouw uitvoeren is niet het business model van solar-bouwmarkt. Ze zijn wat meer dhz georienteerd, daar is de prijs ook naar.
Ze zijn soms zelfs een tikje goedkoper. dat komt door de technologie die achter de prijzen op de website zit heb ik mij laten vertellen. Erg hard lopende panelen worden iets duurder (of minder snel goedkoper) slecht lopende worden goedkoper. Het offerte systeem van de green guys werkt gewoon met een marge op de inkoop, maargoed als ik lieg lieg ik in commissie ;)

Bij mijn zus waren de green guys dus zelfs iets goedkoper dan solar-bouwmarkt. Wij wilde dat het dak goed zou zijn ingemeten (wat ik had bedacht was een beetje krap en pannen tellen alleen was niet zuiver genoeg ;) (dit was proppen voor gevorderde.)

Ander voordeel is dat je andere betaalvoorwaarde hebt (je mag (deels) achteraf betalen) montageploeg die is geweest zijn trouwens prima mensen, en de persoon die is wezen schouwen ook, een van de eerste personen in de zonnepaneel wereld die ik tegen ben gekomen met een eerlijk verhaal.

• assasinbats
busscherski schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Met 4 kW enkelfase heb je 100% energierendentsfactor. Kun je de jaaropbrengst eens vergelijken met de 3.6 kW versie? Ik vermoed dat het erg weinig scheelt, maar het is qua AC bekabeling makkelijker.
Ik neem aan dat je dit in SunnyDesign bedoelt? Ik krijg, wanneer ik op 'adopt design' klik, een foutmelding: nullable object must have a value. Gek.
twain4me schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:06:
[...]

Ze zijn soms zelfs een tikje goedkoper. dat komt door de technologie die achter de prijzen op de website zit heb ik mij laten vertellen. Erg hard lopende panelen worden iets duurder (of minder snel goedkoper) slecht lopende worden goedkoper. Het offerte systeem van de green guys werkt gewoon met een marge op de inkoop, maargoed als ik lieg lieg ik in commissie ;)

Bij mijn zus waren de green guys dus zelfs iets goedkoper dan solar-bouwmarkt. Wij wilde dat het dak goed zou zijn ingemeten (wat ik had bedacht was een beetje krap en pannen tellen alleen was niet zuiver genoeg ;) (dit was proppen voor gevorderde.)

Ander voordeel is dat je andere betaalvoorwaarde hebt (je mag (deels) achteraf betalen) montageploeg die is geweest zijn trouwens prima mensen, en de persoon die is wezen schouwen ook, een van de eerste personen in de zonnepaneel wereld die ik tegen ben gekomen met een eerlijk verhaal.
Goede tip! Ik heb vandaag contact gehad met iemand van Green Guys, en die kwam meteen met twee scherpe offertes:

20 First Choice 375Wp, of, 20 Munchen Solar 330Wp panels, op een Goodwe GW5000D-NS omvormer. 7500Wp voor €5396,- (€0,74/Wp) / 6600Wp voor €5038,- (€0,78/Wp).

Zo te horen is er wel mogelijkheid tot eigen inbreng vwb omvormer. Dit was ook de eerste die een enkelfase omvormer voorstelt

Ook Coolblue heeft een stapel offertes neergelegd, na uitvoerig gesproken te hebben.
Winkelman heeft bedankt; ik woon te ver weg voor ze.

Dit is de huidige tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzdoVS65dJTzUqgAPWYZVsx-Q0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t5hUi0TRjcEGMTq8VHc3hPV8.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij kan ik dit weekend een beslissing nemen. Kan ik voor jullie biertjes kopen als bedankje?

• busscherski
Ik neem aan dat je dit in SunnyDesign bedoelt? Ik krijg, wanneer ik op 'adopt design' klik, een foutmelding: nullable object must have a value. Gek.
Die foutmelding heb ik nog nooit gehad. Heb je alles nog goed staan?

• assasinbats
busscherski schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Die foutmelding heb ik nog nooit gehad. Heb je alles nog goed staan?
Ja, volgens mij heb ik elk veldje ingevuld. Geen idee..

Uit het lijstje met omvormers komt een SMA 4800Wp - 6000Wp goed naar voor. Ik kan deze waarde aannemen om een vergelijkbare omvormer te kopen die aan de financieel leukere kant zit, toch?

Vandaag is er iemand van Green Guys langs geweest. Vriendelijke vent. Nam zijn tijd om alles uit te leggen. Hij vertelde wel dat hij geen 1-fase omvormer wilt plaatsen (tenzij het op mijn risico is), dus dat gaat van tafel.

We zijn er bijna :*)

• busscherski
Heb je nog wat meer screenshots van de laatste simulatie met Sunnydesign die wel gelukt is? Hoeveel panelen van welk type volgens welk legplan bijvoorbeeld?

• assasinbats
busscherski schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:27:
Heb je nog wat meer screenshots van de laatste simulatie met Sunnydesign die wel gelukt is? Hoeveel panelen van welk type volgens welk legplan bijvoorbeeld?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4b30GoyTCKUe_IaQbQlW2VaeiF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ymwyIFHTHxtixA1aAVRwMa15.png?f=fotoalbum_large
(Maar dan netjes gecentreerd natuurlijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaOVbAqAnpfYJwpmvw2IR35AR60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/diwzY6D1NjIQuryVAvdSoTeA.png?f=fotoalbum_large

De vriendelijke meneer van Green Guys is inmiddels een tweede keer langs geweest; mijn overbuurman heeft ook interesse in een PV installatie, en daar is een combideal uit te slepen twv ongeveer €500 excl. Mijn meest recente offerte:
20x Longi 370Wp panelen (LR4-60HPH-370M)
Goodwe GW6000-DT incl monitoring
Installatie & materiaal
gratis btw service
€4700 excl.

4700/7400=€0,635/Wp. Best een redelijke verbetering ten opzichte van de VEH offerte, toch?

Thanks allemaal!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:40
Dat is een hele nette prijs voor een installatie mét montage! :)

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2021 08:14 ]

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
AUijtdehaag schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:12:

- schaduw verwerking
Hoe hard is die klik?
En is er ergens een overzicht bij welke omvormers je wel/niet kunt uitlezen?

[ Voor 31% gewijzigd door Shadow_Zero op 18-02-2021 21:56 ]

• assasinbats
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4Tq5ilNygRlfmWiTZPM40II-1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Crz90r0yrlHzTxOTvVWVV5my.jpg?f=fotoalbum_large

Eergister zijn de heren van Green Guys geweest. Het installeren heeft een kleine 8 uur geduurd (vooral omdat ik een bewerkelijke kabelroute bedacht had). Bij de buurman waren ze anderhalf uur eerder klaar.

Het is een mooi weekend om de installatie te testen! De app van Goodwe voor de monitoring voelt een beetje houtje-touwtje, maar dat risico loop je als je daar op prijs selecteert.
Pagina: 1