Auto zonder bluetooth, muziek via mobiel afspelen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb een auto (Hyundai i10) zonder bluetooth (link). Deze heeft wel een AUX en USB poort, naast de 12V aansluiting. Recentelijk heb ik een nieuwe mobiel (Oneplus 8T) die geen AUX uitgang meer heeft. Mijn oude (Oneplus 3) had dit wel.

Wat is de beste manier om toch de audio van mijn mobiel, als ik bijvoorbeeld Spotify draai, op het audio systeem van de auto te krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Met mijn oude mobiel gebruikte ik dus een AUX kabel voor de audio en USB om de mobiel op te laden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn een aantal oplossings richtingen.
  • Bellen met de garage en vragen of zij bluetooth willen toevoegen aan de radio? Geen idee of dit mogelijk is.
  • Een bluetooth dongle met AUX uitgang, zie bijvoorbeeld deze.
  • Een carkit met bluetooth ontvanger waarbij hij vervolgens een FM zender emuleert, bijvoorbeeld deze.
  • Direct via USB. Dit werkt geloof ik niet, kan wel mp3'tjes van de telefoon afspelen alleen als ik bijvoorbeeld Spotify afspeel komt de audio weer niet door.
  • ... iets anders ...
Wat ik mij afvraag is vooral wat de voor en nadelen zijn van iedere oplossing. Zijn er mensen die ervaringen hebben met bluetooth dongles die een AUX uitgang hebben of met de FM transmitter?

Hoe hebben andere mensen dit opgelost of zouden ze dit oplossen?

Beste antwoord (via Chip. op 08-11-2020 19:57)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 19:57

lasharor

7 december 2004

Ik heb zelf een autoradio met een usb aansluiting waar je een stick op kan aansluiten zodat je MP3'tjes kan afspelen. Daarin heb ik deze dongle gestoken met een kabel naar de AUX ingang. Werkt perfect, bij het aanzetten van mijn auto gaat de radio vanzelf aan en is hij na een paar seconden verbonden met mijn telefoon.

Ik heb ook die dongle gehad waar jij naar linkt, maar dat is een beetje irritant omdat die eigenlijk in de AUX ingang hangt. Een carkit met FM transmitter zou ik niet aanraden. Dit werkt niet goed en de geluidskwaliteit is slecht.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 19:57

lasharor

7 december 2004

Ik heb zelf een autoradio met een usb aansluiting waar je een stick op kan aansluiten zodat je MP3'tjes kan afspelen. Daarin heb ik deze dongle gestoken met een kabel naar de AUX ingang. Werkt perfect, bij het aanzetten van mijn auto gaat de radio vanzelf aan en is hij na een paar seconden verbonden met mijn telefoon.

Ik heb ook die dongle gehad waar jij naar linkt, maar dat is een beetje irritant omdat die eigenlijk in de AUX ingang hangt. Een carkit met FM transmitter zou ik niet aanraden. Dit werkt niet goed en de geluidskwaliteit is slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 09:41
Een USB C naar Aux plug gebruiken?
Nadeel is dat je dan niet meer kunt laden in de auto, want je laadpoort is al bezet.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Kijk eens of je radio geschikt is voor een Yatour.

deze heb ik in meerdere auto's gehad. Het is een kastje die je op de cdwisselaar aansluiting aan de achterkant van de radio aansluit.
Dit kastje kan je radio extra features geven als bluetooth en handsfree bellen.

En anders heb je ook bluetooth aux streamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:47

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb dit altijd gebruikt:
https://www.bol.com/nl/p/...-in-auto/9200000081882463

Alleen dan in china halen. Stuk goedkoper.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 15:20

Tomatoman

Fulltime prutser

@lasharor: die USB dongle klinkt handig, nooit geweten dat die oplossing bestaat :). Aangezien dat ding peanuts kost, is er weinig op tegen om hem gewoon te kopen en uit te proberen. Mits dit bij voorbaat een passende oplossing lijkt en @Chip. bereid is om een maand te wachten tot hij bezorgd wordt :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 13:48
Ik heb, wegens geen aux ingang, zo een FM transmitter, de Xiaomi Roidmi 3S.
Het werkt, maar is niet ideaal;
Een van je radio voorkeurszenders ben je kwijt voor de frequentie van dat ding. Geluidskwaliteit is goed, maar niet fantastisch. En als hij aan staat stoort hij op de andere zenders.
Als je een aux ingang hebt, zou ik zeker niet met een FM transmitter gaan pielen.

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 23-10-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Tomatoman schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:58:
@lasharor: die USB dongle klinkt handig, nooit geweten dat die oplossing bestaat :). Aangezien dat ding peanuts kost, is er weinig op tegen om hem gewoon te kopen en uit te proberen. Mits dit bij voorbaat een passende oplossing lijkt en @Chip. bereid is om een maand te wachten tot hij bezorgd wordt :)
Heb die dongle van @lasharor besteld. Ben het met hem eens dat het handiger is zoiets in de USB poort te hebben hangen dan in de AUX poort zelf. Had ook nog deze gevonden. Alleen die vind ik weer net te duur.

Laat jullie weten wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 16:47

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Nou afronding...

Heb de dongle ontvangen en werkt perfect. Hij start ook meteen op als je de auto start en geeft een melding erbij. 👌 Top ding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:29

MLLL

Palm Treo 650

Bij een iPhone zonder auxingang kun je met een verloopstekkertje toch muziek afspelen, bestaat dat voor een Oneplus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MLLL schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:02:
Bij een iPhone zonder auxingang kun je met een verloopstekkertje toch muziek afspelen, bestaat dat voor een Oneplus niet?
vast wel.. maar goed mijn S20 heeft ook een gecombineerde poort.. en het is of een headset (of aux kabel) er in.. of de oplaadkabel..

gelukkig heb ik wel Bluetooth.. en Wirelesscharging in de telefoonhouder.. :)

404 Signature not found

Pagina: 1