Mijn vraag
Ik heb een auto (Hyundai i10) zonder bluetooth (link). Deze heeft wel een AUX en USB poort, naast de 12V aansluiting. Recentelijk heb ik een nieuwe mobiel (Oneplus 8T) die geen AUX uitgang meer heeft. Mijn oude (Oneplus 3) had dit wel.
Wat is de beste manier om toch de audio van mijn mobiel, als ik bijvoorbeeld Spotify draai, op het audio systeem van de auto te krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Met mijn oude mobiel gebruikte ik dus een AUX kabel voor de audio en USB om de mobiel op te laden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn een aantal oplossings richtingen.
Hoe hebben andere mensen dit opgelost of zouden ze dit oplossen?
Ik heb een auto (Hyundai i10) zonder bluetooth (link). Deze heeft wel een AUX en USB poort, naast de 12V aansluiting. Recentelijk heb ik een nieuwe mobiel (Oneplus 8T) die geen AUX uitgang meer heeft. Mijn oude (Oneplus 3) had dit wel.
Wat is de beste manier om toch de audio van mijn mobiel, als ik bijvoorbeeld Spotify draai, op het audio systeem van de auto te krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Met mijn oude mobiel gebruikte ik dus een AUX kabel voor de audio en USB om de mobiel op te laden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn een aantal oplossings richtingen.
- Bellen met de garage en vragen of zij bluetooth willen toevoegen aan de radio? Geen idee of dit mogelijk is.
- Een bluetooth dongle met AUX uitgang, zie bijvoorbeeld deze.
- Een carkit met bluetooth ontvanger waarbij hij vervolgens een FM zender emuleert, bijvoorbeeld deze.
- Direct via USB. Dit werkt geloof ik niet, kan wel mp3'tjes van de telefoon afspelen alleen als ik bijvoorbeeld Spotify afspeel komt de audio weer niet door.
- ... iets anders ...
Hoe hebben andere mensen dit opgelost of zouden ze dit oplossen?