Welke 27 Inch Hub monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-01 13:49
Ik zoek een?
Ik gebruik momenteel dit antieke scherm pricewatch: Philips 228C3LHSB Zwart maar met het toenemende thuiswerken wordt het toch weleens tijd voor een upgrade.

Mijn voorkeur gaat uit naar een scherm van rond de 27 inch met een hoge resolutie. Mij lijkt het erg handig om een ingebouwde hub te hebben in de monitor, met een ethernet aansluiting. Dat ik op die manier met een enkele USB-C kabel alle dingen heb aangesloten. Ook wil ik de monitor goed kunnen instellen, en voornamelijk in de hoogte.

Ik heb zelf de volgende monitoren gevonden, maar vind het moeilijk te bepalen welke ''beter'' zijn

pricewatch: Dell UltraSharp U2721DE Zwart
pricewatch: Philips P-line 279P1/00 Zwart
pricewatch: Dell UltraSharp U2720Q Zwart
pricewatch: Lenovo ThinkVision P27h-20 Zwart

De Philips lijkt me als ik naar de specificaties kijk de beste keuze, of hebben jullie andere ideeën? Ook ben ik er nog niet over uit of 4K op 27 inch veel beter is dan Quad HD.

Wat is je budget?
400/450 euro, als het echt nodig is kan het iets meer zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd goede verhalen gehoord over Dell monitoren, maar ik vind ze wel vrij duur in vergelijking met de concurrentie, is dit prijsverschil het waard?.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal mijn laptop aansluiten via USBC, daarnaast wil ik later eventueel ook een desktop gaan aansluiten. Het scherm zal voornamelijk worden gebruikt voor browsen en simpel office werk.Wel moet het iets kleurechter zijn dan mijn huidige scherm. Ook games als CIV zal ik er weleens op spelen, maar geen games die hoge eisen stellen aan de refresh rate..

Alle reacties

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08-2025
Let er op dat je via USB-C geen 4K @ 60Hz kunt doen.
Dat werkt alleen via Thunderbolt 3.

Ik ben zelf nog steeds erg blij met mijn IIyama Gold Phoenix 4K monitor.
https://iiyama.com/nl_nl/products/g-master-gb2888uhsu-b1/
Het is een scherm met goede kleur reproductie voor de prijs.
Het is al een iets ouder model, en op sommige plekken voor een goede prijs te vinden.
Ik heb er twee: Voor mijn desktop en voor mijn laptop.

Maar die heeft geen volledige hub, alleen audio en USB-A.

Ik gebruik hem zelf in combinatie met een CalDigit TS3plus dock voor mijn Macbook.
https://www.caldigit.com/ts3-plus/

Ik vind 4K op MacOS helemaal geweldig, maar op Windows 10 en Linux (Mint) zijn hoge resolutie monitoren nog steeds niet erg goed.

[ Voor 16% gewijzigd door RogerWilco2 op 24-10-2020 09:31 ]

• Asgardian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2021
Ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn overwegingen:

- Volgens mij heeft 4K weinig meerwaarde op 27 inch.
- Weet ik niet zeker of de Dell wel voldoende vermogen levert via de usb-c met 60W vs de 90 van Lenovo
- USB-c lijkt me echt relaxed om tussen laptop en desktop te kunnen wisselen

Er komt in december een nieuw model van Lenovo uit https://www.displayspecifications.com/en/news/c8133f9, met webcam erbij, denk dat ik voor die ga.

• triesvan
RogerWilco2 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:28:
Let er op dat je via USB-C geen 4K @ 60Hz kunt doen.
Dat werkt alleen via Thunderbolt 3.
Het gaat inderdaad om een Thunderbolt 3 aansluiting, dit was ik te vergeten te vermeleden. Ik zal ook even gaan kijken naar Iilyama bedankt!
Asgardian schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:04:
Ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn overwegingen:

- Volgens mij heeft 4K weinig meerwaarde op 27 inch.
- Weet ik niet zeker of de Dell wel voldoende vermogen levert via de usb-c met 60W vs de 90 van Lenovo
- USB-c lijkt me echt relaxed om tussen laptop en desktop te kunnen wisselen

Er komt in december een nieuw model van Lenovo uit https://www.displayspecifications.com/en/news/c8133f9, met webcam erbij, denk dat ik voor die ga.
Bedankt die van Lenovo ziet er ook erg interessant uit!

• triesvan
Ik trap deze toch nog even een keer naar boven. Onderhand ben ik er nog steeds niet over uit welke monitor nou het beste is. Voornamelijk het combineren van alles in 1 USBC kabel lijkt problematisch, ik zag bijvoorbeeld dat 1GBPS Ethernet en 4K dan niet gaat lukken, heeft iemand hier meer verstand van?

Ook kwam ik deze twee monitoren tegen die met kortingsacties binnen mijn budget vallen.

pricewatch: Samsung LF32TU870VU Zwart

Deze heeft 2 thunderbolt aansluitingen, alleen twijfel ik erg over het beeld zelf, 250cd/m helderheid en een VA paneel?

pricewatch: Lenovo ThinkVision P32p-20 Zwart

En deze lijkt het 4k+ethernet probleem ook te hebben?

Iemand misschien nog suggesties?

• D100
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-01 08:16
Juist deze draad ontdekt, kort bericht:
Ik heb volgende monitoren zelf getest:
- Lenovo ThinkVision P27h-20, resolutie 2K, USB-C max 90W (inbegrepen USB-A oplading)
- Philips 279P1 resolutie 4K, USB-C 65W (USB-A oplading ook aanwezig, maar niet duidelijk of dat weg neemt van de 65W).

4K = UHD = 3840 × 2160 pixels ; 2K = QHD = 2560 x 1440 pixels. In alle andere aspecten zijn deze twee schermen zeer gelijkaardig. De Philips heeft krachtiger luidsprekers en komt met drie kabels (USB-C kabel heeft ook een USB-A adapter, een Y-cable schrijft Philips, niet echt, wel goed). Lenovo levert enkel een USB-C kabel. Geen van beide heeft ingebouwde camera, niettegenstaande dat een nice-to-have is, is het niet essentieel in de keuze van een monitor daar je makkelijk een cameraatje met noise cancelling microfoon kan aansluiten.

Beide zijn zeer goed. Maar als je vergelijkt, dan is de hogere resolutie van 4K voor een 27inch gewoonweg beter. 2K voor een 27 inch scherm is echter volledig aanvaardbaar, maar is wel de minimum resolutie voor aangenaam werken op een 27incher.
Denk eraan dat je ongeveer 50 cm van het scherm zit, en het verschil in resolutie is zichtbaar voornamelijk bij tekst. Voor bewegend beeld of foto's maakt het weinig uit.

Ik heb op twee documenten gewerkt, beide side-by-side open op het scherm, een halve dag per scherm. Eerst 4K, dan van scherm veranderd met precies dezelfde set-up. Na de 4K stoorde 2K aanvankelijk, maar na wat gewenning was het OK.

USB-C is aan te bevelen, maar oplading moet wel minimum 65W zijn, dan kan je doorgaans alle laptops opladen.
Ergonomie: instelknopjes zitten vooraan bij Philips, op achterkant bij Lenovo.

Conclusie: het is een kwestie van prijs, maar voor gelijkaardige prijs => 4K, USB-C met minimum 65W.
Noot: prijs van de schermen varieert nogal, dagprijzen zeg maar, en de Lenovo was op dat moment beschikbaar voor 384 euro, de Philips 394 euro, geleverd.

[ Voor 14% gewijzigd door D100 op 10-01-2021 10:20 ]

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-12-2025
@D100 vraagje over jouw ervaringen met die Philips 279P1: heb jij ook dat ze soms niet uit slaapstand komen? Het is bij mij hit or miss en soms gaat het scherm wel aan maar zijn de USB poorten niet geactiveerd. Bijzonder irritant. Het enige wat bij mij werkt is het scherm uit en aan zetten en dan detecteert het OS weer het scherm. Laatst had ik zelfs dat ik het hele scherm niet eens meer uit kon doen, moest ik gewoon de schakelaar aan de achterkant gebruiken :(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• D100
@Spam: Jouw probleem herken ik niet. Uit slaapstand komen van de Philips 279P1 werkt zonder problemen. Het OS (Windows 10/Lenovo Thinkpad) en connectie met USB-C geeft geen detectieproblemen.
Ooit één keer het scherm moeten uit- en aanzetten, maar herinner me de oorzaak niet meer.

Misschien heeft je scherm een probleem. Of - even of zelfs meer waarschijnlijk - er is een probleem door de combinatie van jouw apparaten en software. Heb je de mogelijkheid een andere combinatie uit te proberen?

Software/firmware updaten? Kabel OK?
(heb met een ander scherm, Lenovo ThinkVision P27h-20, eens problemen gehad met een bepaalde HDMI kabel en een Macbook - andere kabel en het probleem was opgelost).

Moeilijk te zeggen door een veelvoud van mogelijke oorzaken, maar natuurlijk irritant.

[ Voor 6% gewijzigd door D100 op 03-04-2021 08:55 ]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:19
Ik ben bezig met dezelfde zoektocht, maar met een wat kleiner budget.

Je zou ook de Dell p2720dc mee kunnen nemen in je overweging. Iets goedkoper, QHD, maar het is de vraag of je veel inlevert tov de U2721DE.

• D100
@Pepper92: De Dell met QHD is inderdaad iets goedkoper, afgerond is die 350 euro. Als je toch dat bedrag uitgeeft dan zou ik toch overwegen voor een UHD gaan. Zoals ik schreef hierboven, een kwestie van prijs.

Maar ik vind het prijsverschil niet denderend: De Philips UHD was toen ik 'm kocht beschikbaar voor goed 380 euro plus verzending (prijzen variëren lopende, en verzending hangt er van af).

Als je behoorlijk wat wil sparen, 27 inches, USB-C, >65W, QHD, dan vermoed ik dat je goedkoper kan vinden.

P.S. ik heb recentelijk de markt niet gevolgd, maar Philips had toendertijd 'agressieve' prijzen, misschien hebben zij wel een 27inch USB-C QHD die significant goedkoper is?
Even vlug gesearched: voor <300 euro https://azerty.nl/product...ine-276b9-led-monitor-27- :>

[ Voor 10% gewijzigd door D100 op 03-04-2021 13:10 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik ben zelf erg tevreden over mijn LG 27??850. Doet 4k over USB-C en heeft een hub. Geen ethernet helaas. Kijk ook even wat een usb-ethernet adapter kost, wellicht is dat een goedkopere optie.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1