Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFA HENRY 14
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-08 15:44
Beste Tweakers,

Ik ben bezig voor een bedrijf om de data te migreren vanaf Google Drive naar OneDrive.
De data grootte is ongeveer 200gb.
Het bestaat uit vele kleine bestanden, daarbij ook een aantal grotere bestanden (niet groter dan 8gb dus binnen het limiet van 10gb dacht ik)
Wat is nu de handigste manier om dit aan te pakken.

Wat ik al gedacht heb.
Per afdeling een map maken en gefaseerd uitrollen van de OneDrive.
Het probleem is dat veel afdelingen elkaar overlappen, dus die dezelfde bestanden nodig hebben en er wordt nog dagelijks bestanden geupload in die mappen bij veel afdelingen.

Met vriendelijke groet,
Henry

[ Voor 7% gewijzigd door FIFA HENRY 14 op 23-10-2020 10:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 09:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zou het volgende gaan onderzoeken:
  • Bouw de bestaande mappenstructuur over naar Onedrive (vergeet permissions niet)
  • Doe een big bang van de bestaande data
  • Bouw een syncronisatie mechanisme om nieuwe data in Google Drive te syncen naar Onedrive, zie bijvoorbeeld(https://flow.microsoft.co...googledrive/google-drive/)
  • Rol de onedrive client uit, en disable access naar Google drive
Dit is overigens een heel hoog over planning, verdere finetuning en onderzoek is uiteraard nodig :) Daarnaast zou je eens kunnen kijken of hier niet al 3rd-party software voor is.

Waarom de data eigenlijk in Onedrive, en niet in Teams Channels of Sharepoint? Zeker als data afdelingsoverschrijdend is, is dat zeker het overwegen waard. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFA HENRY 14
Question Mark schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:30:
Ik zou het volgende gaan onderzoeken:
  • Bouw de bestaande mappenstructuur over naar Onedrive (vergeet permissions niet)
  • Doe een big bang van de bestaande data
  • Bouw een syncronisatie mechanisme om nieuwe data in Google Drive te syncen naar Onedrive, zie bijvoorbeeld(https://flow.microsoft.co...googledrive/google-drive/)
  • Rol de onedrive client uit, en disable access naar Google drive
Dit is overigens een heel hoog over planning, verdere finetuning en onderzoek is uiteraard nodig :) Daarnaast zou je eens kunnen kijken of hier niet al 3rd-party software voor is.

Waarom de data eigenlijk in Onedrive, en niet in Teams Channels of Sharepoint? Zeker als data afdelingsoverschrijdend is, is dat zeker het overwegen waard. :)
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik bedoelde uiteraard Sharepoint haha ik moet dit hier altijd uitleggen dat OneDrive niks meer is dan de verbindingsbrug naar de Sharepoint. wat betreft die mappenstructuur/rechten heb ik al rechtgetrokken.
Alleen zit er meer mee in mijn maag dat alle mappen nog dagelijks worden bijgewerkt.

Wat ik heb geprobeerd qua uploaden is het volgende.

- Sharepoint migration tool
Deze is zo .... langzaam |:( |:( kunnen ze net zo goed weghalen werkt totaal niet, na 30minuten had hij 1gb geupload van een test map van 10gb.....

- Via de webbrowser d.m.v. de knop uploaden
Deze werkt snel maar als je een shitload aan bestanden wilt uploaden meer dan 1000 gaat hij al snel op zijn bek. 8)7

- Via de verkenner ouderwets kopiëren naar de juiste map.
Die loopt ook vaak vast bij grote bestanden heb echt wel goed door getest viel mij op dat een 5gb iso bijvoorbeeld niet altijd lukte. hij is wel veel sneller ik weet dat je aan de upload snelheidlimiet zit van je netwerk natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Sharepoint migration tool meerdere keren gebruikt hier. Niet echt traagheid ervaren?

Je kunt ook naar Mover.io kijken. Dit is een bedrijf dat Microsoft heeft overgenomen en is speciaal bedoeld voor dit soort migraties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Onedrive de verbinding naar SharePoint? Eerder andersom, Onedrive for Business is feitelijk gewoon een type SharePoint site. Net zoals Teams overigens. Met een migratie naar Onedrive specifiek bereik je dus niet wat @Question Mark bedoelt. Afdeling data zou idd naar een SharePoint of Teams structuur kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Muggie

8 pm

Mag het geld kosten? Sharegate.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:04
Hier voornamelijk ervaring met mover.io. ShareGate ook gehad maar in verband met de kosten en t beperkte gebruik, niet verlengd.

Mover is snel genoeg in mijn ervaring. Gewoon in de nacht laten lopen, ga je dat qua data en upload snelheid redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Skykick gebruiken wij voor grote Office365 migraties. Is wel betaald, maar werkt super.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFA HENRY 14
gastje01 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:13:
Hier voornamelijk ervaring met mover.io. ShareGate ook gehad maar in verband met de kosten en t beperkte gebruik, niet verlengd.

Mover is snel genoeg in mijn ervaring. Gewoon in de nacht laten lopen, ga je dat qua data en upload snelheid redden?
Mover.io krijg ik steeds een error ' please retry' dit heb ik uiteraard al gedaan en in de logs staat ook niks bijzonders. ik snap echter niet waardoor dit komt.

Qua upload snelheid zal dat inderdaad lastig worden op de bedrijflocaite , ik zit er over na te denken om bij mijzelf te uploaden i.v.m. glasvezel verbinding van 500/500.

Ik ga er nog even verder naar zoeken waar deze vage error vandaag komt want het leek me inderdaad wel een mooie oplossing.

En anders maar ouderwets OVERPOMPEN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Misschien is het beetje raar... maar kan je niet een keer een nachtje doortrekken?
's avonds om 18u beginnen, je zou "tot" 500 mb/s kunnen halen, reken even 100 mb/s (gezien je nooit maximum haalt, en je even extra tijd in rekent). Dan is het 2000 seconde = 1 uur...
Dan zou je om 19 u klaar zijn met alles overzetten.
Dan van 19 tot 20 alle mappen weer dezelfde rechten als voorheen :)

Anders ben je elke dag opnieuw bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFA HENRY 14
99ruud99 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:06:
Misschien is het beetje raar... maar kan je niet een keer een nachtje doortrekken?
's avonds om 18u beginnen, je zou "tot" 500 mb/s kunnen halen, reken even 100 mb/s (gezien je nooit maximum haalt, en je even extra tijd in rekent). Dan is het 2000 seconde = 1 uur...
Dan zou je om 19 u klaar zijn met alles overzetten.
Dan van 19 tot 20 alle mappen weer dezelfde rechten als voorheen :)

Anders ben je elke dag opnieuw bezig :P
Ja enkel haalt hij denk ik nooit die uploadsnelheid en zullen er ook vast nog wat hiccups zijn.
ik denk dat het eerder een aantal dagen duurt, i.v.m. het heel veel kleine bestandjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mooi klusje voor tijdens de kerstvakantie als er niemand meer nieuwe bestanden aanmaakt of bewerkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 26-10-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFA HENRY 14
Ernemmer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:24:
Mooi klusje voor tijdens de kerstvakantie als er niemand meer nieuwe bestanden aanmaakt of bewerkt.
Kerstvakantie wat is dat haha, enkel die 2 dagen is iedereen vrij maar dan zou ik ook graag thuis zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mover.io gebruiken en Microsoft om hulp vragen als je er niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
FIFA HENRY 14 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Kerstvakantie wat is dat haha, enkel die 2 dagen is iedereen vrij maar dan zou ik ook graag thuis zitten.
Je zou het natuurlijk ook even kunnen testen hoe lang het duurt, 200Gb is niet zoveel en is ook wel in een weekendje te doen. (geen idee hoe lang het duurt om rechten toe te wijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Werkt het bedrijf in het weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFA HENRY 14
99ruud99 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:35:
Werkt het bedrijf in het weekend?
Ja kantoor niet dus dat scheelt, ik ga het denk ik toch keer in het weekend doen.
Oude situtatie gewoon intact houden totdat de OneDrive overal gelijk aan de Google Drive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
mja, dan heb je het probleem als iemand een bestand wijzigd. je zou beter kunnen zeggen "van vrijdag 17u tot maandag 8 uur is server offline" en dan stiekem pas om 18u beginnen, zodat als er toch iemand net te laat is er geen probleem is.
Maar dat kan je beste met opdrachtgever bespreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou eerst eens je data gaan bekijken... Je hebt zeer waarschijnlijk geen 200GB actieve data (ik schat eerder 10GB)

Over het algemeen in mijn ervaring praat je dan over 150GB makkelijk (op directory-nivo) af te zonderen data.

Oftewel knal die 150GB op read-only en communiceer dit en sync die
Delete die 150 GB nu van google drive en communiceer dat het nu op one-drive staat.
Doe nog een aantal van die acties met afdelings-directories etc.

En synch het laatste restje dan in 1x.
Pagina: 1