Ik ben aan het kijken voor een vervanger van mijn pricewatch: LG 27EA73LM-P Zwart
ik stem af op QuadHD, iets hogere res vindt ik fijn dan 1080p wat ik nu heb. Aangezien ik niet competitief speel en meer richt op singleplayer ervaringen als Mass Effect, Dragon's Age en Witcher 3 en in de toekomst CyberPunk 2077 wil gaan spelen zal de gevraagde techniek laagdrempelig zijn. Eventueel een PS5 voor in de toekomst en binnen nu en een jaar zal ik een krachtigere GPU erin stoppen.
Het budget is onder de 400 euro, eventueel plus wat ik nog kwijt kan voor de LG die ik dan verkoop.
Qua merk, niet zo belangrijk - ik trek wel vaak naar LG omdat ik daar vertrouwd mee ben, maar sta zeker open voor andere suggesties. Iiyama, sorry - ik heb 2x keer een scherm teruggestuurd, de backlightbleeding was voor mij zelfs te erg.
Eisen/richtlijnen:
- minimaal 1440p
- 75Hz zal voor mij voldoende zijn, eventueel OC op het scherm als het 60hz is, doe ik nu ook.
- HDR op 400 nits is een leuke extra (het hoeft zeker á la mijn LG E7 te zijn)
- sterke voorkeur (VA-)IPS
- reactietijd 5ms is prima, zoals ik zei: ik speel niet competitief
- Free/G-Sync, geen idee of dit nu écht nodig is.
- backlightbleeding schrik ik niet zo heel erg van (huidige LG heeft dit ook), maar niet in excessen.
- subjectief: meer gebruiksvriendelijke interface (die van huidige LG is driemaal ruk
)
- 24" tot 27" - in deze range is genoeg te vinden, tot 29" is ook prima als dit prijstechnisch interessant is.
- speakers hoeft niet
Wat heb ik zelf al gevonden:
pricewatch: Acer Nitro VG271UP Zwart - lijkt mij de go-to a.d.h.v. mijn eisen.
pricewatch: Acer B277U Zwart - lijkt ook te voldoen aan mijn eisen, geen HDR.
pricewatch: LG 27UL500-B Zwart - is ook een scherm die voldoet, alleen weet ik niet hoe de interface is
60hz, maar ik ga er vanuit dat deze te OC-en is op 74hz of 75hz
Systeem: Windows 10 x64 Pro, 2x8 GB DDR4-3000, B450m chipset, Ryzen 3 3200G (<- Ryzen 7 of 9 in de toekomst)
ik stem af op QuadHD, iets hogere res vindt ik fijn dan 1080p wat ik nu heb. Aangezien ik niet competitief speel en meer richt op singleplayer ervaringen als Mass Effect, Dragon's Age en Witcher 3 en in de toekomst CyberPunk 2077 wil gaan spelen zal de gevraagde techniek laagdrempelig zijn. Eventueel een PS5 voor in de toekomst en binnen nu en een jaar zal ik een krachtigere GPU erin stoppen.
Het budget is onder de 400 euro, eventueel plus wat ik nog kwijt kan voor de LG die ik dan verkoop.
Qua merk, niet zo belangrijk - ik trek wel vaak naar LG omdat ik daar vertrouwd mee ben, maar sta zeker open voor andere suggesties. Iiyama, sorry - ik heb 2x keer een scherm teruggestuurd, de backlightbleeding was voor mij zelfs te erg.
Eisen/richtlijnen:
- minimaal 1440p
- 75Hz zal voor mij voldoende zijn, eventueel OC op het scherm als het 60hz is, doe ik nu ook.
- HDR op 400 nits is een leuke extra (het hoeft zeker á la mijn LG E7 te zijn)
- sterke voorkeur (VA-)IPS
- reactietijd 5ms is prima, zoals ik zei: ik speel niet competitief
- Free/G-Sync, geen idee of dit nu écht nodig is.
- backlightbleeding schrik ik niet zo heel erg van (huidige LG heeft dit ook), maar niet in excessen.
- subjectief: meer gebruiksvriendelijke interface (die van huidige LG is driemaal ruk
- 24" tot 27" - in deze range is genoeg te vinden, tot 29" is ook prima als dit prijstechnisch interessant is.
- speakers hoeft niet
Wat heb ik zelf al gevonden:
pricewatch: Acer Nitro VG271UP Zwart - lijkt mij de go-to a.d.h.v. mijn eisen.
pricewatch: Acer B277U Zwart - lijkt ook te voldoen aan mijn eisen, geen HDR.
pricewatch: LG 27UL500-B Zwart - is ook een scherm die voldoet, alleen weet ik niet hoe de interface is
60hz, maar ik ga er vanuit dat deze te OC-en is op 74hz of 75hz
Systeem: Windows 10 x64 Pro, 2x8 GB DDR4-3000, B450m chipset, Ryzen 3 3200G (<- Ryzen 7 of 9 in de toekomst)
[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 23-10-2020 09:15 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding