Mijn huidige systeem met de volgende componenten gebruik ik als router/firewall/VPN server sinds 2013 en is aan vervanging toe:
pricewatch: ASRock Z87 Extreme4
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
pricewatch: Intel Core i7 4770S Tray
pricewatch: Intel X520-DA2
De onboard NIC gebruik ik met een STP kabel naar de NTU voor de XS4ALL glasvezelverbinding.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ubuntu 20.04 installeren en config voor bijna 100% gelijk houden met de huidige 'homeserver'. Geen grafische interface, geen videokaart voor gaming enz. Het oude/huidige systeem is een ATX kast, ik wil de nieuwe uitvoering ivm het formaat graag in een kleine kast en denk een microATX bord nodig te hebben. Ik heb geen onboard wifi/bluetooth nodig, maar het mag er op zitten. Het uiterlijk van de kast niet irrelevant; het systeem komt in de meterkast te staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf assembleren, totaal <= 750 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is het enige component dat perse mee moet naar de nieuwe configuratie:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil dus graag een kleine kast, alleen 1 PCI kaart (de 10gbps NIC) en 1 SSD er in. Liefst met een Intel CPU er in. Ik denk zelf aan deze componenten:
pricewatch: Asus TUF Gaming B460M-PLUS
pricewatch: Intel Core i5-10500 Boxed
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: Silverstone PS15 (zonder RGB fans) Zwart
pricewatch: Corsair SF450
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, zie vooral hierboven (Intel CPU en Intel onboard NIC komt het op neer).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen grote ATX kast (meer). Wel een recente Intel CPU, vandaar dat ik denk een moederbord te moeten kiezen met socket 1200.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral de check of de componenten op elkaar aansluiten. Ik heb geen ervaring met microATX kasten en moederborden (wel met ATX). Belangrijkste is: gaat de Intel X520-DA2 NIC in de kast en op het moederbord passen?
Dank voor meedenken!
pricewatch: ASRock Z87 Extreme4
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
pricewatch: Intel Core i7 4770S Tray
De onboard NIC gebruik ik met een STP kabel naar de NTU voor de XS4ALL glasvezelverbinding.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ubuntu 20.04 installeren en config voor bijna 100% gelijk houden met de huidige 'homeserver'. Geen grafische interface, geen videokaart voor gaming enz. Het oude/huidige systeem is een ATX kast, ik wil de nieuwe uitvoering ivm het formaat graag in een kleine kast en denk een microATX bord nodig te hebben. Ik heb geen onboard wifi/bluetooth nodig, maar het mag er op zitten. Het uiterlijk van de kast niet irrelevant; het systeem komt in de meterkast te staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf assembleren, totaal <= 750 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is het enige component dat perse mee moet naar de nieuwe configuratie:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil dus graag een kleine kast, alleen 1 PCI kaart (de 10gbps NIC) en 1 SSD er in. Liefst met een Intel CPU er in. Ik denk zelf aan deze componenten:
pricewatch: Asus TUF Gaming B460M-PLUS
pricewatch: Intel Core i5-10500 Boxed
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: Silverstone PS15 (zonder RGB fans) Zwart
pricewatch: Corsair SF450
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, zie vooral hierboven (Intel CPU en Intel onboard NIC komt het op neer).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen grote ATX kast (meer). Wel een recente Intel CPU, vandaar dat ik denk een moederbord te moeten kiezen met socket 1200.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral de check of de componenten op elkaar aansluiten. Ik heb geen ervaring met microATX kasten en moederborden (wel met ATX). Belangrijkste is: gaat de Intel X520-DA2 NIC in de kast en op het moederbord passen?
Dank voor meedenken!
fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM